МОДЕЛИРОВАНИЕ ПРОЦЕССОВ ЭФФЕКТИВНОСТИ СТАБИЛИЗАЦИИ ПАРАМЕТРОВ ГДГА
DOI:
https://doi.org/10.32782/KNTU2618-0340/2021.4.1.10Ключові слова:
електроенергетична система, газодизель генераторні агрегати (ГДГА), активна потужність, система регулюванняАнотація
Основними джерелами енергії в суднових електроенергетичних системах на більшості морських суднах і бурових платформах є дизель-генераторні агрегати з електронними системами стабілізації оборотів дизелів і цифровими системами розподілу навантаження між генераторами. Перспективною альтернативою дизелів є газодизель, (ГД), які використовують газове паливо з різним хімічним складом. До теперішнього часу газодизель генераторні агрегати (ГДГА) активно впроваджуються в склад електростанцій, де достатня їх одиночна робота, тобто вони знайшли застосування в якості одиночних систем автономного електропостачання. Однак з огляду на значні коливання частоти обертання ГД при зміні навантаження на газодизель генераторному агрегаті і паралельну роботу, в системі виникають коливальні процеси, які суттєво впливають на робочі характеристики агрегатів. Використання для стабілізації частоти обертання газодизель генераторних агрегатів мікропроцесорних систем і ПІД-регуляторів не дозволяє повністю вирішити проблему підвищення якості стабілізації частоти обертання в широкому діапазоні зміни динамічних навантажень. Для усунення цього недоліку потрібно вивчення робочих режимів газодизель генераторних агрегатів, виконаних з використанням різних сортів газового палива і їх сумішей. Якщо є нелінійне навантаження на генератор, то отримання активної складової потужності стає проблематичним. З цією метою необхідно розробити модель газодизель генераторного агрегату, яка дозволяє вирішувати завдання розподілу активної потужності між генераторними агрегатами і перевіряти ефективність систем її розподілу шляхом моделювання процесу. Це дозволить підвищити економічність застосування газодизель генераторних агрегатів на конкретних об'єктах і комплексах газодизель генераторних агрегатів з живленням супутніх газів, які одержали в період виконання бурових робіт. У даній статті автором вирішується актуальне завдання забезпечення стійкої паралельної роботи двох і більше газодизель генераторів у складі автономної електроенергетичної системи морських бурових платформ і об'єктів водного транспорту.
Посилання
Chernyi S., Zhilenkov A. Analysis of complex structures of marine systems with attraction methods of neural systems. Metallurgical and Mining Industry. 2015. № 1. P. 37– 44.
Zhilenkov A., Chernyi S. Investigation performance of marine equipment with specialized information technology. Energy Procedia. 2015. Vol. 100. P. 1247–1252. DOI: 10.1016/j.proeng.2015.01.490
ME-GI – Dual Fuel Done Right [Teкст]. MAN Diesel, ME-GI, SNAME NY, 2013. 73 р.
ME-GI Dual Fuel MAN B&W Engines A Technical, Operational and Costeffective Solution for Ships Fuelled by Gas [Teкст]. Denmark, Copenhagen: MAN Diesel & Turbo. 2012. 36 р.
Жиленков А.А., Черный С.Г. Повышение эффективности систем автоматическогоуправления автономными буровыми установками за счет разработки методовобеспечения их совместимости и интеграции. Автоматизация, телемеханизация исвязь в нефтяной промышленности. 2015. № 4. С. 9 –18.
Yang T. Present situation and development of power system simulation technologies. Automation of Electric Power Systems. China, 2002. №17. P. 23–47.