МОДЕЛЮВАННЯ СИСТЕМИ РОЗПОДІЛУ АКТИВНОЇ ПОТУЖНОСТІ МІЖ СУДНОВИМИ ГЕНЕРАТОРАМИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/KNTU2618-0340/2021.4.1.22Ключові слова:
суднові електроенергетичні системи, активна потужність, синхронний генератор, моделювання системи розподілу активної потужностіАнотація
Огляд питань розподілення потужності між паралельно працюючими генераторами в багатогенераторних системах відбувається разом з аналізом та опрацюванням питань підвищення паливної ефективності енергосистеми. Відповідно до вимог Додатків ІV, VI до Протоколу 1997 р. Міжнародної конвенції щодо запобігання забрудненню зі суден (МАРПОЛ) та положенням енергетичної ефективності морських суден, які були прийняті Комітетом по захисту морського середовища Міжнародної морської організації (ІМО MEPC), встановлені ряд вимог щодо уникнення потрапляння нафтовмісних продуктів у морське середовище (додаток ІV) та зниження обсягу викидів вуглекислого газу в атмосферу об'єктами морського транспорту (додаток VI). Відомо, що частота та напруга генератора залежить від частоти обертів дизеля та напруги збудження генератора. В свою чергу, стабільність роботи дизеля забезпечується регулюванням подачі палива. Таким чином, досягнення економічно найвигіднішого режиму роботи електроенергетичної системи з урахуванням вимог енергобезпеки, диктує необхідність огранізації якісної регульованої роботи силових агрегатів. Моделювання мікропроцесорної системи розподілу активної потужності між генераторами суднової електроенергетичної системи проводилось за результатами аналізу процесу розподілу активної потужності між паралельно працюючими генераторами за наступними параметрами. Навантаження мережі складало активний та активно-індуктивний характер потужністю 200 кBт і 100 кВт і 200 кВт. Потужність кожного генератора 315 кВт. Для дослідження перехідних процесів, які протікають в мережі після моменту синхронізації генераторів при різних умовах, використовувалась модель із двох генераторів, що створена за допомогою пакету MatLab 6.5. Модель системи розподілу активної потужності представлена у вигляді цифрового скінченного автомата, який формує сигнал на зміну положення паливної рейки приводного дизельного агрегата в залежності від поточного завантаження генератора. Моделювання процесу розподілу активної потужності показало, що при зменшенні періоду тактового сигналу, що подається на цифровий автомат, в системі виникають незгасаючі коливання активної потужності між генераторами.
Посилання
Вишневский Л.В. Тумольский А.П.Согласованное управление автономной электроэнергетической установкой. Электротехнические и компьютерные системы. 2015. № 19 (95). C.150–153.
Баранов А. П. Судовые автоматизированные электроэнергетические системы. Санкт Петербург: Судостроение, 2005. 528 с.
Woud H.K., Stapersma D. Design of propulsion and electric power generation systems. London: IMarEST Publications, 2003. 494 p.
Юшков Є.О. Моделювання режимів роботи суднової енергетичної установки комбінованого пропульсивного комплексу із системою керування на основі електронних регуляторів. Електротехніка і електромеханіка. 2016. № 6. С.39–44.
Вишневский Л. В., Веретенник А. М., Войтецкий И. Е. Выбор критерия для оценки процесса включения генераторов на параллельную работу. Автоматика. Автоматизация. Электротехнические комплексы и системы. Херсон. 2007. №2. С. 136–139.
Муха Н.И. Перспективная компоновка судовых автономных электроэнергетических систем. Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». 2017. №27 (1249). С.285–288.
D.Harel Statecharts. A visual formalism for complex systems. Science of computerprogramming. 1987. 8. P. 231–274.
Дранкова А. О., Муха Н. И., Шестака А. И. Лаборатория микроконтроллерного управления и моделирования электромеханических систем. Электротехнические и компьютерные системы. Научно-технический журнал. – Київ: Техніка, 2014. №15(91). С. 435–440.