ПІДХІД ДО ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ВПРАВ ДЛЯ М’ЯЗІВ ОБЛИЧЧЯ

Автор(и)

  • Д.В. ВОРОНЦОВА
  • А.О. ДАШКЕВИЧ
  • Т.В. ГРИЩЕНКО

DOI:

https://doi.org/10.32782/KNTU2618-0340/2020.3.2-2.4

Ключові слова:

3D модель, фейсбілдінг, унаочнення роботи м’язів, анімація, демонстраційне відео, візуалізація, м’язи шийного відділу та обличчя

Анотація

Сьогодні IT технології не тільки надають змогу збирати, опрацьовувати, зберігати інформацію, але і демонструвати її в інтересах користувачів. Одним із способів презентації інформації є комп’ютерна графіка. За допомогою комп’ютерної графіки з’явилась можливість унаочнити те, що неможливо побачити у реальному житті: зазирнути, роздивитись, навіть торкнутись речей, які раніше були представлені тільки на ілюстраціях. На сьогодні існує велика кількість програм, додатків, Інтернет ресурсів, цифрових атласів, відео, що презентують пристрої складних механізмів, явища природи, анатомію людини, виконання фізичних вправ і т.п. Не дуже розвиненою сферою, з точки зору цифрового унаочнення, виявилась сфера фейсбілдінгу. Вправи гімнастики обличчя, презентовані на малюнках, або представлені на реальних відео які не демонструють м’язи, що навантажені. Необхідно відмітити: розуміння внутрішнього розподілу зусиль на відповідні м’язи при виконанні вправ призводить до кращого результату та допомагає уникнути помилок. В роботі наведено загальну схему 3D моделювання, текстурування, рігу, анімації та візуалізації для створення базової моделі інструктора фейсбілдінгу із застосуванням таких програмних пакетів, як Autodesk Maya, Zbrush, Adobe Photoshop. Розроблено спосіб 3D унаочнення на анатомічному рівні певних груп м’язів обличчя та шийного відділу. За базові приймались вправи спортивно-оздоровчого комплексу для обличчя, розроблених лікарем-косметологом центру лазерних технологій. На основі розробленої моделі, за запропонованим підходом унаочнення, з урахуванням рекомендацій лікаря-косметолога створені демонстраційні відео виконання фізичних вправ фейсбилдінгу засобами Sony Vegas Pro з аудіо супроводженням. Початкові кадри демонструють виконання вправ моделі з реалістичною текстурою. Наступні кадри показують обліт камери й зміну матеріалу моделі, а саме модель інструктора приймає білий матовий колір, а м’язи, що навантажені, підсвічуються червоним кольором. Така зміна матеріалів надає змогу більш інформативно представити виконання вправ. Отримані відеоролики можуть використовуватись у медичній практиці та косметології для демонстрації вправ м’язів шийного відділу та обличчя.

Посилання

Соловов А. В. Когнитивная компьютерная графика в инженерной подготовке. Высшее образование в России. 1998. №2. С. 90−96.

Said C. S., Khairulanuar S., Ramlah M., Rasyidi J., Firdaus S. The Application of 3D Visualization Tool in Anatomy Education. Proceedings of the International Conference on University Teaching and Learning (Malaysia, Shah Alam, December 02, 2014).

DOI: 10.13140/RG.2.1.4403.3445.

Brazina D., Fojtik R., Rombova Z. 3D Visualization in Teaching Anatomy. Procedia −Social and Behavioral Sciences. 2014. Vol. 143. P. 367–371. DOI: 10.1016/j.sbspro.2014.07.496

Fahmi F., Nainggolan F., Siregar B. 3D Anatomy Learning System Using Virtual Reality and VR Controller. Proceedings of the 3rd International Conference on Computing and Applied Informatics (Indonesia, Medan, September 18-19, 2018). DOI: 10.1088/1742-6596/1235/1/012043.

Boshkovikj V., Fluke C. J., Crawford R. J., Ivanova E. P. Three-Dimensional Visualization of Nanostructured Surfaces and Bacterial Attachment Using Autodesk® Maya®. Scientific Reports. 2015. Vol. 4. Issue 4228. https://doi.org/10.1038/srep04228

Azer S. A., Azer S. 3D Anatomy Models and Impact on Learning: A Review of the Quality of the Literature. Health Professions Education. 2016. Issue 2. P. 80–98. DOI: 10.1016/j.hpe.2016.05.002

Bersini S., Gilardi M., Ugolini G. S., Sansoni V., Talò G., Perego S., Zanotti S., Ostano P., Mora M., Soncini M., Vanoni M., Lombardi G., Moretti M. Engineering anEnvironment for the Study of Fibrosis: A 3D Human Muscle Model with Endothelium

Specificity and Endomysium. Cell Reports. 2018. Issue 25. DOI: 10.1016/j.celrep.2018.11.092.

Bauer A., Paclet F., Cahouet V., Dicko A.H., Palombi O., Faure F. et al. Interactive Visualization of Muscle Activity During Limb Movements: Towards Enhanced Anatomy Learning. Proceedings of the 4th Eurographics Workshop on Visual Computing for Biology and Medicine. (Switzerland, Aire-la-Ville, Switzerland, September 7, 2017), pp. 191–198.

Yang J. The Application Research of 3D Simulation Modeling Technology in the Sports Teaching. Proceedings of the 4th National Conference on Electrical, Electronics and Computer Engineering (China, Xi’an, December 12-13, 2015). DOI: 10.2991/nceece-15.2016.304.

Агаєва С. Фейсбілдинг: ліпимо обличчя. ELLE. 2013. № 6.

Reinhold Benz. Five-minute Face-lift: A Daily Program for a Beautiful, Wrinkle-Free Face. 2008. 64р. URL: https://www.amazon.com/Five-Minute-Face-lift-ProgramBeautiful-Wrinkle-Free/dp/1402753721.

Кундерт-Гиббс Джон, Ларкинс Майк, Деракшани Дариус, Кунзендорф Эрик. Освоение Maya 8.5 Mastering Maya 8.5. М.: Диалектика, 2007. 928 c.

Hwang U., Kwon O., Jung S., Ahn S., Gwak G. Effect of a Facial Muscle Exercise Device on Facial Rejuvenation. Aesthetic Surgery Journal. 2018. № 38. С. 463–476. DOI: 10.1093/asj/sjx238.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-10