ВИКОРИСТАННЯ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В НАВЧАЛЬНІЙ СИСТЕМІ ВИКЛАДАННЯ ЖИВОПИСУ
DOI:
https://doi.org/10.32782/KNTU2618-0340/2020.3.2-1.16Ключові слова:
графічний редактор, колірна модель, комп’ютерна графіка, HSV, RGBАнотація
З розвитком інформаційних технологій змінюються системи та методики навчання в сфері освіти суспільства, включаючи навчання малюванню. За допомогою комп'ютерних систем традиційні методи роботи з зображеннями були перетворені в більш ефективні та доступні. Ринок програмного забезпечення сповнений інструментів для обробки візуальної інформації - графічних редакторів, які дозволяють створювати, переглядати, обробляти і редагувати цифрові зображення. Важливість цієї групи програм полягає в багатому наборі функцій, які замінюють художні матеріали в реальному житті для досягнення певних цілей. Поєднання нових технологій з традиційним знанням живопису дозволяє вивести процес навчання на сучасний рівень, основні переваги якого відображаються в можливостях для продовження безперервної освіти. Представлена стаття присвячена питанням, пов'язаним зі сферою застосування сучасних технологій в освітній системі навчання живопису, вивчення історичних етапів розвитку основних напрямків і прийомів живопису. Досліджується вплив комп'ютерної графіки на різні галузі сучасного життя, досліджується ринок графічних редакторів, розкриваються їхні переваги і недоліки, аналізується рівень їх використання в роботі художників і дизайнерів. Аналізуються теоретичні знання про колір і світло в комп'ютерній графіці. Розкрито можливості і принципи колірної моделі RGB, можливості використання просторової HSV-моделі в графічних редакторах і алгоритми перетворення колірних компонентів між колірними моделями HSV і RGB. Виявлено існуючі підходи до вирішення завдань навчання живопису з використанням графічних редакторів. Спроектована і розроблена універсальна комп'ютерна система під планшетні пристрої, яка надає можливість практикуватися в малюванні різними техніками живопису завдяки навчальним матеріалам з докладною послідовністю дій, має необхідний інструментарій для швидких начерків і деталізованих малюнків, для роботи з різними напрямками в дизайні і живопису, а також надає можливості його налаштування. Створений програмний продукт можна використовувати для навчання мистецтву художників і дизайнерів будь-якого рівня підготовки, він дозволяє швидко реалізовувати ідеї та скетчі майбутніх картин, виконувати твори в сучасному стилі. Досліджено тенденції розвитку та перспективи використання розробленого графічного редактора серед цільової аудиторії.
Посилання
Пантюхин П. Я. Компьютерная графика. Т. 1. М: ИД ФОРУМ, 2012. 88 с.
Meisel L. K. Photorealism. N.Y.: Harry N. Abrams Inc., 1980. 368 p.
Флеминг Б. Создание фотореалистичных изображений. Москва, 1999. 383 c.
Шадурин А. В. Компьютерная техника как новый инструмент создания художественного образа в декоративной живописи и архитектурном проектировании. Исторические, философские, политические и юридические науки, культурология и искусствоведение. Вопросы теории и практики. 2017. № 10(84). C. 191−194.
Птичникова Г. А. Эстетика медиаархитектуры. Искусство XX–XXI веков. Стилистики и направления. 2019. № 1. C. 144−161.
Воложанина Е. А. Проблематика цифровой живописи. Архитектура и дизайн.2019. № 1. C. 9−13.
Храмова-Баранова О. Л., Галенко А. В. Розвиток цифрових комп’ютерних технологій, їх вплив на мистецтво і дизайн України. Гуманітарний вісник. 2017. № 27. Вип. 11. C. 82−87.
Петров А. Компьютерная графика. Санкт-Петербург: Питер, 2011. 320 с.