МОДЕЛЮВАННЯ СУДНОВОЇ КОМПЛЕКСНОЇ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИЧНОЇ ТУРБОКОМПРЕСОРНОЇ УСТАНОВКИ В ПЕРЕХІДНИХ РЕЖИМАХ

Автор(и)

  • С.В. ВОРОНЕНКО
  • О.В. СУББОТІН
  • Ю.О. ЛЕБЕДЕНКО
  • Г.В. РУДАКОВА

DOI:

https://doi.org/10.32782/2618-0340/2019.2-2.1

Ключові слова:

турбокомпресорна система, контур додаткового наддуву, імітаційне моделювання, система керування, суднова енергетична установка

Анотація

Розглянуто один з перспективних напрямків утилізації тепла відпрацьованих газів шляхом використання систем, у яких енергія газів використовується безпосередньо для приводу турбіни. Розроблено математичну модель дизеля з новим контуром додаткового наддуву, для реалізації якого запропоновано застосовувати асинхронну машину з масивним ротором. Проведення імітаційного експерименту підтвердило ефективність запропонованих рішень. Визначено, що підвищення ефективності суднових енергосистем можливе за рахунок впровадження новітніх систем відбору тепла відпрацьованих газів при наявності належних систем керування.

Посилання

Седаков Л. П., Баракан Г. Х., Калинина Л. И. Резервы повышения экономичности современных судовых дизельных энергетических установок. Судостроение. 1987. № 11. С. 20−25.

Рябенький М. В., Короленко О. В., Вороненко С. В., Короленко Є. О. Головний двигун та суднова генераторна система в когенераційній установці судна. Електротехнічні та комп’ютерні мережі. 2017. № 26(102). С.9−16.

Вороненко С. В., Іщенко І. М., Рудакова Г. В., Лебеденко Ю. А. Математична модель суднової комплексної електроенергетичної турбокомпресорної установки. Вісник Херсонського національного технічного університету. 2019. № 2 (69), Ч. 2. С. 31−38.

Shiraishi K., Ono Y., Sugishita K. Development of Large Marine Hybrid Turbocharger for Generating Electric Power with Exhaust Gas from the Main Engine. Mitsubishi Heavy Industries Technical Review. 2010. Vol. 47, № 3. P. 53−58.

Малыш А. Н. Математическая модель дизель-генератора с турбонаддувом. Системи обробки інформації. 2004. № 1 (29). С. 219−224.

Ким Д. П. Теория автоматического управления. Т.2. Многомерные, нелинейные, оптимальные и адаптивные системы. Москва: ФИЗМАТЛИТ, 2004. 464с.

Марков В. А., Поздняков Е. Ф., Фурман В. В., Плахов С. В. Моделирование системы автоматического регулирования частоты вращения дизельного двигателя. Известия высших учебных заведений. Машиностроение. 2019. № 7. С. 35–46. DOI: 10.18698/0536-1044-2019-7-35-46.

Дьяконов В. П. MATLAB 6.5 SP1/7 + Simulink 5/6 в математике и моделировании. Серия «Библиотека профессионала». М.: СОЛОН-Пресс, 2005. 576 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-25