ДОЦІЛЬНІСТЬ SWOT-, SNW-АНАЛІЗУ ДЛЯ ОЦІНКИ МОЖЛИВОСТЕЙ ВПРОВАДЖЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В СЕРЕДНІЙ ОСВІТІ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2022.4.17Ключові слова:
SWOT-аналіз, SNW-аналіз, дистанційне навчання, змішане навчання, маркетинг, управління, маркетингові дослідження, маркетингові інструментиАнотація
У статті розкрито суть та роль SWOT- і SNW-аналізу процесу впровадження дистанційного та змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти та наголошується, що особливого значення набуває координація маркетингових заходів щодо дослідження ринку освітніх послуг, а саме, що для вибору ефективної маркетингової стратегії необхідно використовувати сукупність наукових підходів підґрунтям яких є зазначені аналітичні інструменти. Зважаючи на зростання попиту споживачів освітніх послуг на нові форми здобуття освіти, а саме дистанційну та змішану, про що свідчить стрімке зростання кількості закладів загальної середньої освіти, які почали впроваджувати ці форми навчання, особливо вражає стрімке зростання кількості приватних закладів, які надають такі освітні послуги. Змішане навчання розглядається як поєднання різних форм навчання в різноманітних інтерпретаціях та використовуючи різні моделі змішування. Саме завдяки своїй гнучкості, ці форми визначається найбільш перспективними. Отже, виникає потреба в маркетинговому оцінюванні можливостей впровадження нових інноваційних форм в освітній процес закладів загальної середньої освіти. В рамках проведеного дослідження проаналізовано основні показники, що впливають на прийняття управлінських рішень щодо доцільності впровадження дистанційного та змішаного навчання в освітній процес закладів загальної середньої освіти, засобами SWOT- та SNW-аналізу; розкрито суть окреслених методів аналізу; досліджено та обґрунтовано важливість їх використання в освітній сфері, для прийняття стратегічних управлінських рішень; виявлено сильні, слабкі сторони та чинники, що уможливлюють зменшення негативних тенденцій і загроз в процесі впровадження нових форм навчання в освітній процес; за результатами проведених маркетингових досліджень надано рекомендації щодо ефективних механізмів впровадження дистанційного та змішаного навчання в державному закладі загальної середньої освіти.
Посилання
Багорка М. О., Білоткач І.А. SWOT-аналіз як основа формування маркетингових стратегій підприємств. Агросвіт: Інформаційно-аналітичний журнал. 2010. № 6. С. 17-23.
Братаніч Б. Маркетинг в освіті як предмет філософського аналізу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня доктора філософських наук: 09.00.10. «Філософія освіти». К.: Інститут вищої освіти АПН України, 2006. 20 с.
Закон України «Про освіту». Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/en/2145-19?lang=uk#Text
Мельник В. К. Технологія стратегічного планування діяльності загальноосвітнього навчального закладу. Теорія та методика управління освітою. 2010. № 3. Режим доступу : http://tme.umo.edu.ua/docs/3/10melgee.pdf.
Шуневич, Б. І. Розвиток дистанційного навчання у вищій школі країн Європи та Північної Америки: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.01 / Ін-т вищ. освіти АПН України. К., 2008. 510 с.