УПРАВЛІННЯ ПОДІЯМИ ТА ІНЦИДЕНТАМИ В ПРАКТИЦІ БЕЗПЕКО-ОРІЕНТОВАНОЇ ЕКСПЛУАТАЦІЇ СУДНА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.2.7

Ключові слова:

управління безпекою, судноплавство, морське перевезення, системи судна, виявлення інцидентів, заходи безпеки, запобігання небезпекам, експлуатація судна

Анотація

Стаття присвячена дослідженню процесу управління подіями та інцидентами на борту судна, що є важливим аспектом забезпечення безпеки та ефективності його експлуатації в процесі морського перевезення. Моніторинг стану безпеки суднових операцій та функціонування систем є фундаментальним елементом в процесі управління подіями. У даній роботі визначено поняття управління подіями та інцидентами, яке охоплює процес виявлення, відстеження, аналізу та вирішення таких подій, які відбуваються протягом рутинної експлуатації судна. Також значна увага приділяється дослідженню причин, що призвели до виникнення подій. Ці аспекти виступають як ключові фактори управління подіями. Зазначено, що існують три основних типи подій – інформаційні, предупреджувальні та випадки відхилення, кожен з яких вимагає відповідних дій та реагування. В статті також описано важливі складові процесу управління подіями та інцидентами на борту судна, такі як виявлення, класифікація та оцінка, реагування та залучення експертної групи щодо управління ними. Аналіз подій і їх причин є цінним інструментом для вдосконалення процесу управління подіями та запобігання інцидентам у майбутньому. Ці результати є корисними для фахівців з безпеки судноплавства, операторів суден та судновласників, оскільки надають можливість ефективно керувати системою безпеки подіями та інцидентами на судні. Вони слугують важливим джерелом інформації для вдосконалення безпекових процедур та прийняття обґрунтованих рішень щодо забезпечення безпеки на морських суднах.

Посилання

Melnyk O., Volianska Y., Onishchenko O., Onyshchenko S., Bondar A., Golovan A., Cheredarchuk N., Honcharuk I., Obnyavko T. (2023). Marine Incidents Management and Information Exchange Technologies in the Process of Safe Ship Operation. IJCSNS, 23(1), 64–70. DOI: 10.22937/IJCSNS.2023.23.1.9

Tromiadis, Ramona & Stanca, Costel. (2013). Comparative Analysis of Tanker Ships Incidents and their Environment Impacts. Advanced Materials Research. 837. 775–779. 10.4028/www.scientific.net/AMR.837.775.

Sokukcu, Mustafa & Sakar, Cenk. (2022). Risk analysis of collision accidents during underway STS berthing maneuver through integrating fault tree analysis (FTA) into Bayesian network (BN). Applied Ocean Research. 126. 103290. 10.1016/j.apor.2022.103290.

Ahlman, Tryggve & Palmén, Christina & Hüffmeier, Johannes & Jakobsen, Björn & Raggl, Karl-Johan. (2020). Incidentreporting system ForeSea Subject: Final Project Report Incident-reporting system ForeSea. Development of a Maritime safety system. Final Report.

Jerzyło, Patrycja & Wawrzyńska, Aleksandra. (2018). Hazard identification of factors affecting the operational safety of the ship on inland waterways in the Vistula delta. WUT Journal of Transportation Engineering. 121. 115–124. 10.5604/01.3001.0014.4572.

Su, Zhaoqian & Cui-lin, Wu & Xiao, Yingjie & He, Hongdi. (2022). Study on the prediction model of accidents and incidents of cruise ship operation based on machine learning. Ocean Engineering. 260. 111954. 10.1016/j.oceaneng.2022.111954.

Tayab, Muhammad & Awan, Zubair & Shah, Vishal & Saif, Abdulla & Hameli, Fatima. (2022). A Novel Approach to Prevent Process Safety Incidents by Integrating & Strengthening Process Safety Barriers & Operational Excellence Frameworks in Upstream & Downstream Segments of Oil & Gas Operations. 10.2118/210971-MS.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-09