СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ ФЕНОМЕН «ВЕЛИКИХ ДАНИХ» В СТРАТЕГІЇ ЦИФРОВОГО МАРКЕТИНГУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.2.33

Ключові слова:

цифровий маркетинг, стратегія, інтернет речей, інноваційні технології, «великі дані»

Анотація

Стаття присвячена формуванню соціально-економічного феномену «великих даних» в стратегії цифрового маркетингу сучасних підприємств. Концепція «цифрової революції» визначає фундаментальні зміни, які відбулися в житті споживачів та в економічній реальності через зростаючу важливість інформаційних технологій, особливо інтернету, який змінив спосіб отримання й обробки інформації, спілкування один з одним та встановлення відносин, одночасно впливаючи на форму соціальної середовища споживача. Інтернет, соціальні мережі, мобільні додатки та інші технології цифрових комунікацій стали частиною повсякденного життя мільярдів людей у всьому світі. Організації відреагували на цю зміну у поведінці споживачів, зробивши цифрові технології важливим та невід’ємним компонентом своїх маркетингових стратегій. Соціально-економічний феномен «великих даних» охопив усі галузі та бізнес-функції. Самі «великі дані» стали важливим фактором виробництва поряд з працею та капіталом. У статті розглянуто концепцію інтернету речей, основні поняття, передумови виникнення та вплив інноваційних технологій на виробничі та соціальні сфери. Обґрунтоване значення цифрових технологій для сфери маркетингу, цінової політики підприємств та виробничої сфери загалом. Розглянуто питання застосування технологій Big Data у сучасній маркетинговій діяльності. Проаналізовано проблеми, обмеження та ризики їх застосування на практиці. Особливий акцент зроблений на на технологіях Smart Data як провідному напряму розвитку Big Data в сучасному цифровому маркетингу. Доведено, що цифровий маркетинг є найсучаснішою сферою маркетингу, що стрімко розвивається та з кожним днем підтверджує свою ефективність. А безліч каналів комунікацій, і навіть принципів, націлених на споживача, дозволяють підприємствам розширювати ринки збуту та знаходити свого лояльного споживача.

Посилання

Проскуріна Н. Штучний інтелект у маркетинговій діяльності. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2020. № 4, С. 129–140.

Самойленко Л. Б. Можливості та проблеми застосування технологій Big data вітчизняними компаніями [Електронний ресурс]. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2018/59.pdf.

Стеблюк Н.Ф., Копейкіна Є.В. Технології штучного інтелекту в маркетингу. Приазовський економічний вісник. 2019. Випуск 3(14), С. 462–466.

Кузьомко В.М., Репнікова І. П. Використання штучного інтелекту у цифровому маркетингу. Інфраструктура ринку. 2017. Випуск 13, С. 112–118.

Salkowitz Rob FROM BIG DATA TO SMART DATA: Using data to drive personalized brand experiences. Режим доступа: https://goo.gl/w22jEr.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-09