ВИКОРИСТАННЯ CISCO PACKET TRACER ЯК ЗАСОБУ СИМУЛЯЦІЇ МЕРЕЖЕВОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ У ПІДГОТОВЦІ ІНЖЕНЕРІВ-ПРОГРАМІСТІВ

Автор(и)

  • І. М. НАУМУК
  • О. В. НАУМУК

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.1.35

Ключові слова:

Cisco Packet Tracer, імітація комп’ютерної мережі, протокол TCP\IP, маршрутизація

Анотація

Сучасний етап розвитку суспільства потребує значної уваги до підготовки фахівців у галузі комп’ютерних мереж та інформаційних систем, що передбачає необхідність у розробці відповідних курсів навчання. Однією із проблем, у розробці дисциплін у галузі ІТ пов’язаних із комп’ютерними мережами, є організація практичних занять, адже для моделювання роботи деяких сервісів чи служб необхідна наявність декількох вузлів у мережі, що певною мірою не завжди можливо і тому накладає деякі обмеження, що відбивається на змісті дисципліни. Cisco Packet Tracer — це безкоштовний симулятор мережевої інфраструктури, який широко використовується для навчання мережевим технологіям. Він дозволяє викладачам імітувати роботу мережі для проведення лекційних занять, а студентам — експериментувати з різними мережевими конфігураціями та протоколами. Широкі можливості, які надає Cisco Packet Tracer можуть бути використані як для побудови невеликої мережі на кожному занятті, так і для створення великого проекту, який необхідно виконати протягом всього курсу. У якості прикладу, для демонстрації принципів роботи комп’ютерної мережі, розглянуто модель підприємства, що має два офіси та серверну ферму. Дана модель надає можливості для вивчення принципів IP-адресації, сегментування мережі за допомогою віртуальних підмереж, навички роботи з налаштування керованих комутаторів та надає можливості змоделювати принципи роботи багатьох служб і сервісів побудованих на принципах протоколу TCP\IP. Враховуючи безпечність, гнучкість та доступність Cisco Packet Tracer, даний програмний засіб необхідно використовувати для вивчення основ мережевої архітектури та мережевих протоколів, конфігурації мережевих пристроїв та принципів побудови захисту комп’ютерної мережі.

Посилання

Верховна Рада України. Закон України «Про Національну програму інформатизації» № 74/98-ВР [Електронний ресурс] / Верховна Рада України. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: https://itd.rada.gov.ua/billInfo/Bills/Card/28169.

Доценко С. І. Комп’ютерні мережі та інформаційні технології. – 2020.

Лазаренко Н. І. и др. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми: збірник наукових праць. Вип. 65. – 2022.

Олексюк В. Можливості використання курсів мережевої академії Cisco у процесі навчання майбутніх учителів інформатики //Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems. – 2020. – С. 142–149.

Noor N. M. M., Yayao N., Sulaiman S. Effectiveness of using Cisco Packet Tracer as a learning tool: A case study of routing protocol //Computer software. – 2018. – Т. 514. – С. 689.9.

BLS. Office of Occupational Statistics and Employment Projections [Електронний ресурс] / BLS. – 2023. – Режим доступу до ресурсу: www.bls.gov/emp.

Pavlenko M., Pavlenko L. Formation of communication and teamwork skills of future IT-specialists using project technology //Journal of Physics: Conference Series. – IOP Publishing, 2021. – Т. 1840. – № 1. – С. 012031.

Rashid N. A. et al. Cisco packet tracer simulation as effective pedagogy in Computer Networking course. – 2019.

Petcu D. et al. Integrating Cisco Packet Tracer with Moodle platform: Support for teaching and automatic evaluation //2013 RoEduNet International Conference 12th Edition: Networking in Education and Research. – IEEE, 2013. – С. 1–6.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-01