МЕТОДИ КОНТРОЛЮ ТА ВРЕГУЛЮВАННЯ СКЛАДНИХ СИТУАЦІЙ НА ТРАНСПОРТІ ЗА ПОРУШЕНЬ ДОПУСТИМОЇ ВАНТАЖОПІДЙОМНОСТІ ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ ПРИ ПЕРЕВЕЗЕННІ ЗЕРНА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.3.20

Ключові слова:

транспортний засіб, правила дорожнього руху, автопоїзд, причеп, зерно, пункти вагового контролю, порушення, маса, перевезення, вантаж, маршрут.

Анотація

Виконання важливих операцій на транспорті, таких як перевезення вантажів – зернової маси, вимагають підвищеної уваги. З цим пов’язана велика кількість зловживань водіями транспортних засобів, що потім негативно відзначається на різних аспектах. До таких порушень відносять, головним чином, перевищення допустимої повної маси транспортного засобу. Така маса, вочевидь, визначається як сумарна маса транспортного засобу або автопоїзда та маса вантажу, який перевозиться. Широкого розголосу набувають ситуації з перевірки пунктами передвижного вагового контролю маси вантажних транспортних засобів, що задіяні, у тому числі, і на перевезенні зерна. Популяризація таких ситуацій обумовлена накладанням штрафів перевізникам вантажів. В результаті, такі ситуації ускладняються можливим вивантаженням зерна на проїжджій частині або на обочині. Ускладнення таких ситуацій веде за собою не лише порушення правил та норм щодо перевезення вантажу, а і забруднення окремих територій проїжджої частини, що також несе за собою відповідальність. В даній роботі розглянуто рух вантажних транспортних засобів частиною Сумської області по досить розгалуженій ділянці руху, що є зв’язуючою з різними сільськогосподарськими підприємствами, елеваторами, тощо. Крім того, специфіка обраного району для дослідження полягає в єдино можливому русі по такому маршруті, що визначається рухом по мосту. Внаслідок цього, обґрунтовано вибір маршруту та транспортні засоби для проведення аналізу. Згідно з правилами дорожнього руху, вимогами та нормами проаналізовано порушення транспортними засобами власних габаритних розмірів та допустимої маси. Представлено наслідки такої експлуатації як для транспортного засобу, так і для дорожнього покриття. Здійснено аналіз розважування по осям автопоїзда при перевищенні допустимої маси. Представлено конкретні приклади функціонування пунктів вагового контролю, якими здійснюється контроль маси вантажу, який перевозиться транспортним засобом по заданим маршрутам.

Посилання

Правила дорожнього руху (ПДР України) 2023.

Bortei-Doku, S., Kaplan, S., Prato, C.G., & Nielsen, O.A. Road signage comprehension and overload: The role of driving style and need for closure. Transportation research procedia, 24, 442-449. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2017.05.065

Bowen, L.D., Budden, S., & Smith, A.P. (2020). Factors underpinning unsafe driving: A systematic literature review of car drivers. Transportation Research Part F-traffic Psychology and Behaviour, 72, 184-210. https://doi.org/10.1016/j.trf.2020.04.008

Girard, J., Younsi, K., Tricot, N.J., & Popieul, J. (2007). Towards a real time workload of the driver: The analysis of driving performance evolution under overloaded conditions. IFAC/IFIP/IFORS/IEA Symposium on Analysis, Design, and Evaluation of Human-Machine Systems. https://doi.org/10.3182/20070904-3-KR-2922.00050

Bagui, S.K., Das, A., & Bapanapalli, C. (2013). Controlling Vehicle Overloading in BOT Projects. Procedia – Social and Behavioral Sciences, 104, 962-971. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.11.191

Mulyono, A.T., Parikesit, D., Antameng, M., & Rahim, R. (2010). Analysis of Loss Cost of Road Pavement Distress due to Overloading Freight Transportation. Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, 8, 139-139.

Abdelkareem, M.A., Xu, L., Guo, X., Ali, M.K., Elagouz, A., Hassan, M.A., Essa, F.R., & Zou, J. (2018). Energy harvesting sensitivity analysis and assessment of the potential power and full car dynamics for different road modes. Mechanical Systems and Signal Processing. https://doi.org/10.1016/j.ymssp.2018.03.009

Calvi, A., D’Amico, F., Ferrante, C., & Ciampoli, L.B. (2020). A driving simulator study to assess driver performance during a car-following maneuver after switching from automated control to manual control. Transportation Research Part F-traffic Psychology and Behaviour, 70, 58-67. https://doi.org/10.1016/j.trf.2020.02.014

Loman, M., Šarkan, B., & Skrúcaný, T. (2021). Comparison of fuel consumption of a passenger car depending on the driving style of the driver. Transportation Research Procedia. https://doi.org/10.1016/j.trpro.2021.07.009

Fedorko, G., Molnár, V., Dovica, M., Tóth, T., Soos, L., Fabianová, J., & Piňosová, M. (2019). Failure analysis of irreversible changes in the construction of car tyres. Engineering Failure Analysis. https://doi.org/10.1016/j.engfailanal.2019.05.035

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-26