СУЧАСНІ МЕТОДИ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ НАВЧАННЯ ПРОГРАМУВАННЯ

Автор(и)

  • Л. І. КУБЛІЙ Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0000-0002-1015-3209
  • М. О. ШЕЛЕСТЮК Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0009-0000-2776-6960

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2025.1.2.16

Ключові слова:

штучний інтелект, навчання програмування, CodeGen, CodeBERT, Flask, веб-розробка, офлайн-режим, автоматизація навчання, машинне навчання, генерація коду, аналіз коду, освітні технології, програмна інженерія

Анотація

У статті представлено розробку інтегрованої програмної системи на базі технологій штучного інтелекту для автоматизації та оптимізації процесу навчання програмування. Досліджено актуальні проблеми використання штучного інтелекту в освітньому процесі, включаючи питання доступності технологій, якості генерованого коду та адаптації навчального процесу до сучасних вимог. Запропоновано інноваційне рішення для ефективної співпраці між програмістом і штучним інтелектом, яке базується на інтеграції передових моделей машинного навчання.Розроблена система використовує моделі CodeGen та CodeBERT для комплексного аналізу і генерації програмного коду. Модель CodeGen-350M-mono забезпечує генерацію синтаксично правильного коду і контекстуальні підказки, тоді як модель CodeBERT виконує глибокий аналіз структури програм і семантичних зв’язків. Унікальною особливістю системи є можливість роботи як в онлайн, так і в офлайн-режимах завдяки попередньому завантаженню моделей на локальний сервер, що робить її доступною для використання в різних навчальних умовах.Практична реалізація включає створення веб-застосунку на базі мікрофреймворку Flask, який надає інтуїтивно зрозумілий інтерфейс для взаємодії з моделями штучного інтелекту і забезпечує швидку обробку запитів користувачів. Система демонструє високу ефективність при аналізі введеного коду, наданні контекстуальних пояснень і формуванні рекомендацій щодо покращення програмних рішень. Важливою функціональністю є можливість автоматичного доповнення коду і виявлення потенційних помилок на ранніх етапах розробки програмного забезпечення. Створений веб-застосунок забезпечує ефективну співпрацю між програмістом і штучним інтелектом.

Посилання

The Stanford Daily. Scores of Stanford students used ChatGPT on final exams, survey suggests. 2023, January 22. URL: https://stanforddaily.com/2023/01/22/scores-of-stanford-students-used-chatgpt-onfinal-exams-survey-suggests/ (дата звернення: 10.01.2025).

Zawacki-Richter O., Marín V. I., Bond M., Gouverneur F. Systematic review of research on artificial intelligence applications in higher education – where are the educators? International Journal of Educational Technology in Higher Education. 2019. № 16(1). Article 39. doi: https://doi.org/10.1186/s41239-019-0171-0

Rodríguez-Hernández C. F., Musso M., Kyndt E., Cascallar E. Artificial neural networks in academic performance prediction: Systematic implementation and predictor evaluation. Computers and Education: Artificial Intelligence. 2021. № 2, 100018. URL: doi: https://doi.org/10.1016/j.caeai.2021.100018

Міністерство освіти і науки України. Результати всеукраїнського дослідження про перспективи ШІ в загальній середній освіті. 20 грудня 2023. URL: https://mon.gov.ua/news/rezultati-vseukrainskogo-doslidzhennya-pro- perspektivi-shi-v-zagalniy-seredniy-osviti (дата звернення: 10.01.2025).

Flask documentation. https://flask.palletsprojects.com/en/stable/ (дата звернення: 10.01.2025).

CodeGen (CodeGen-Mono 350M). URL: https://huggingface.co/Salesforce/codegen-350M-mono (дата звернення: 10.01.2025).

CodeBERT: A Pre-Trained Model for Programming and Natural Languages. / Zhangyin Feng, et al. Findings of the Association for Computational Linguistics: EMNLP. 2020, November 16–20. P. 1536-1547. URL: https://aclanthology.org/ 2020.findings-emnlp.139.pdf. (дата звернення: 10.01.2025).

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-25