АВТОМАТИЧНИЙ ПРОЦЕС ВИЗНАЧЕННЯ ДІЛЯНОК ТА МІСЦЬ КОНЦЕНТРАЦІЇ ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНИХ ПРИГОД НА ТЕРИТОРІЇ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2025.2.2.34Ключові слова:
дорожньо-транспортна пригода, місце концентрації ДТП, кластеризація, географічні координати, безпека руху, автоматизація, ASP.NET, Haversine, візуалізація, фільтрація данихАнотація
У статті розглядається актуальна проблема підвищення рівня аварійності на дорогах України, зокрема значне зростання кількості дорожньо-транспортних пригод (ДТП) із загиблими та травмованими у 2024 році, порівняно з попереднім роком. Згідно з офіційною статистикою, понад 37 % загиблих становлять пішоходи та велосипедисти, що є найвразливішими учасниками дорожнього руху. Основними причинами аварій виступають перевищення швидкості, порушення правил маневрування та проїзду перехресть. У таких умовах надзвичайно важливим є ефективне виявлення місць концентрації ДТП, що дозволить зосередити заходи безпеки саме на проблемних ділянках.Автори досліджують сучасні підходи до виявлення аварійно-небезпечних ділянок із використанням інформаційних технологій. Зокрема, запропоновано метод автоматизованої кластеризації ДТП на основі їхніх географічних координат із застосуванням формули гаверсинуса для обчислення відстаней між подіями. Розроблений алгоритм дозволяє враховувати низку важливих параметрів: наявність міського середовища, період здійснення ДТП, мінімальну кількість випадків у кластері тощо.В межах дослідження реалізовано REST API та веб-застосунок на базі технологій ASP.NET Core і Google Maps API, який забезпечує інтерактивну візуалізацію та фільтрацію аварій. Користувач має змогу здійснювати пошук кластерів за роком, погодними умовами, станом покриття, залученістю пішоходів чи велосипедистів, наявністю загиблих тощо. Це дозволяє приймати обґрунтовані рішення щодо підвищення безпеки руху в конкретних районах. Запропоноване рішення усуває недоліки попередніх підходів, заснованих на використанні Excel та мови VBA, які обмежували можливості автоматизації та інтеграції з сучасними цифровими платформами. Натомість реалізований підхід є масштабованим, зручним для подальшого розвитку та інтеграції з муніципальними або державними системами управління дорожнім рухом.
Посилання
Статистика ДТП в Україні за 2024 рік. [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://patrolpolice.gov.ua/wp-content/uploads/2025/01/12.2024.xlsx
Про затвердження Порядку виявлення аварійно-небезпечних ділянок та місць концентрації дорожньо-транспортних пригод (Наказ Міністерства Інфраструктури України) № 598. (2022). [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1313-22#Text
Пашковський Богдан, Слабінога Мар’ян. Автоматизація процесу визначення ділянок та місць концентрації дорожньо-транспортних пригод на території Івано-Франківської міської територіальної громади з використанням геокодування. International Science Journal of Engineering & Agriculture. Vol. 2, No. 4, 2023, pp. 9–18. doi: 10.46299/ j.isjea.20230204.02
Удосконалення автоматизованого процесу визначення ділянок та місць концентрації дорожньо-транспортних пригод на території Івано-Франківської Міської Територіальної Громади. Б. В. Пашковський, М. О. Слабінога. Вісник Херсонського національного технічного університету № 2(89), 2024. https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.2.29
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.






