СИСТЕМИ ПІДТРИМКИ ПРИЙНЯТТЯ РІШЕНЬ ЯК ЕФЕКТИВНИЙ ІНСТРУМЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ УПРАВЛІННЯ РОБОТОЮ КРУЇЗНОГО ТА ЛІНЕЙНОГО СУДНОПЛАВСТВА
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.1.10Ключові слова:
Пасажирські ( морські та річкові) перевезення, системи підтримки прийняття рішень (СППР), бази даних,бази, моделей, конкуретоспроможність, операційний левериджАнотація
У статті розглядаються закономірності розвитку круїзного судноплавства. Розкривається стратегія розвитку локального сегменту круїзного бізнесу. Обґрунтовується інструментарій реалізації ефективного управління роботою круїзного та лінійного судноплавства – інформаційні системи СППР (DECISION SUPPORT SYSTEM) Розвиток ринку та посилення конкуренції в економіці змушує судноплавні підприємства шукати конкурентні переваги. Такі переваги може забезпечити або внутрішня виробнича ефективність, або найкраща проти конкурентами орієнтація ринку. Наголосимо, що виробнича ефективність забезпечується системами управління СППР. Метою статті є надання інструментарію СППР для підвищення ефективності роботи пасажирського флоту (круїзного та лінійного). Забезпечення формалізації неструктурованих рішень безпосередніми користувачами-менеджерами у процес аналітичного моделювання роботи пасажирського судноплавства за допомогою наданого набору технологій. Цей процес спрямований на якісне покращення роботи круїзного судноплавства. Характерною відмінністю і важливою складовою даного процесу є СППР яка використовує бази даних та моделі підтримки рішень. Метою СППР, що проектується, є насамперед забезпечення технологією організації формування інформації, а також системної підтримки прийняття рішення в цілому. Впроваджуються методика кластеризації круїзів за певними ознаками та виділення відповідного класу судів, що дозволяє проводити ефективну цілеспрямовану маркетингову політику організації пасажирських перевезень. Доведено, що операційний леверидж є показником, яким можна вимірювати темпи зміни поточного прибутку виходячи із темпів зміни обсягів перевезень. Надана технологія прогнозування показників ефективності проекту яка підвищує можливості розвитку потенціалу ринку круїзного судноплавства.
Посилання
Онищенко С.П. Основные этапы моделирования стратегических планов маркетинговой деятельности судоходных компаний // Розвиток методів управління та господарювання на транспорті. Збірник наукових праць. No 4. Одеса: ОДМУ, 1999. С. 195-203.
Логунова Н.А. Мировой рынок круизной индустрии: особенности формирования и перспективы развития. Вісник Бердянського університету менеджменту і бізнесу. 2013. No 2 (22). С. 29-34.
Мельник І.Л. Інноваційні зміни на ринку круїзного туризму. Бізнес Інформ. 2014. No 12. С. 313-319.
Селиванов В.В. Международный морской туризм: Основы организации и методология: учебное пособие. Симферополь. ИТ «Ариал», 2015. С. 296.
Лесник А.С. Управление портом в условиях конкуренции // Судоходство. 2000. No 9. С. 31-32.
Boehe D. M., & Cruz L. B. Corporate social responsibility, product differentiation strategy and export performance. Journal of Business Ethics, 91, 325-346. http://dx.doi.org/10.1007/s10551-010-0613-z. 2010.
Hosany S., & Witham M. Dimensions of Cruisers’ Experiences, Satisfaction and Intention to Recommend. Journal of Travel Research, 49(3), 351-364. http://dx.doi.org/10.1177/0047287509346859. 2010.
Krugman P. R. Scale economies, product differentiation and the pattern of trade. American Economic Review, 70, 950-959.2012.
Holcombe R. G. Product Differentiation and Economic Progress. The Quarterly Journal of Austrian Economics, 12(1), 17-35.2009.
Шибаев А. Г., Сильванская Г. Н. Пассажирские перевозки: учеб. пособие / А. Г. Шибаев, Г. Н. Сильванская : под ред. д.т.н., проф. А. Г. Шибаев. Одесса: Феникс,2013. С. 336. УДК656.614.2(076.8)ББК 39.48я73. IBSN 978-966-438-593-7.
White R. E., & Hamermesh R. G. Toward a model of business unit performance: An integrative approach. Academy of Management Review, 6, 213-223.1986.
Gulliksen V. The cruise industry. Society, 45, 342-344. http://dx.doi.org/10.1007/s12115-008-9103-7.2008.
Head K., & Reis J. Increasing returns versus national product differentiation as an explanation for the pattern of U.S. Canada trade. American Economic Review, 91(4), 858-876. http://dx.doi.org/10.1257/aer.91.4.858. 2001.
Garrow L., Ferguson, M., Keskinocak P., & Swann J. Expert opinions: Current pricing and revenue management practice across U.S. industries. Journal of Revenue and Pricing Management, 5(3) 237–247.http://dx.doi.org/10.1057/palgrave.rpm.5160042. 2006.
Farakhutdinov Sh. F., Bushuyev A.S. Processing and Analysis of Sociological Research Data in the SPSS 17.0 Package. Course of lectures : tutorial / Sh. F. Farakhutdinov, A. S. Bushuyev. – Tyumen : TyumSOGU, 220 p.ISBN 978-5-9961-0414-7.2011.
Устинова Г. М. Информационные системы менеджмента. Основные аналитические технологии в поддержке принятия решений. Москва:DIASOFT,2000.С. 364. SBN: 5-93772-001-6.
Сільванська Г.Н., Карп Г.В. Кластерній аналіз як інструмент сегментації круїзних ліній. Вчені записки Таврійського національного університетам імені В.И Вернадського. Kиїв. 2021р Серія Технічні Науки. Том 32(71). № 6. С. 239.