ОПТИМІЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ ДОСТАВКИ ВАНТАЖУ ГАЗОПОСТАЧАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.2.11Ключові слова:
вантажні перевезення, кільцевий маршрут, ефективність перевезень, витрати палива, маршрут, транспортна мережаАнотація
У даній роботі запропонована модель оптимізації процесу транспортування зрідженого газу автомобільним транспортом газопостачального підприємства Херсонської області за рахунок створення більш ефективного маршруту руху вантажних транспортних засобів. При оптимізації вантажних перевезень для кожного певного підприємства та певного регіону країни треба застосовувати індивідуальні підходи, що враховують параметри даної моделі, особливо це стосується такого важливого типу вантажу як газ. У практиці вантажних перевезень головним є комплекс дій, спрямованих на вирішення проблем зниження вартості вантажних перевезень і скорочення часу доставки вантажів. Одним з напрямків таких дій є методика побудови і використання кільцевих маршрутів. Створення кільцевого маршруту збільшує корисне використання кілометражу. Для газопостачального підприємства, що досліджується в роботі, проаналізовано існуючу схему руху транспорту, зібрані основні параметри моделі перевезень та на основі отриманих даних запропоновано створення нового моделі руху, для якої розраховані основні кількісні показники: час їздки, витрати палива, середня технічна швидкість, пройдений шлях, витрати на перевезення та проведено чисельне порівняння старого та нового маршрутів з урахуванням необхідних вимог безпеки при перевезеннях газу. Порівняльний аналіз дозволяє стверджувати, що запропонована модель руху є ефективнішою за існуючу завдяки якісній змінні параметрів моделі, зокрема – збільшенню середньотехнічної швидкості, зменшенню робочого часу та пробігу транспортного засобу, зменшенню витрат на паливо та відповідно загальних витрат на перевезення, при цьому також відбувається і зменшення часу доставки вантажу, що неодмінно є важливим для кінцевих споживачів газу, що перевозиться.
Посилання
Вітлінський В.В., Наконечний С.І., Терещенко Т.О. Математичне програмування. Київ: КНЕУ, 2001. 250 с.
Гриценко С.І. Можливості маркетингу та логістики в сталому розвитку регіонів України. Вісник економічної науки України. 2017. № 1 (32). С. 36–39.
Дуна Н., Матвієнко А. Перспективи розвитку українського ринку автомобільних вантажоперевезень: євроінтеграційний аспект. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2022. Випуск 44. С. 21–29.
Іванов С.В. Транспортно-логістичні кластери в контексті розвитку транспортної системи України та окремо взятого економічного району. Економічний вісник Донбасу. 2018. № 1 (51). С. 15–22.
Славич В.П. Гібридна модель задачі про максимальний потік вантажу у матричній постановці із додатковими обмеженнями. Проблеми інформаційних технологій. 2012. № 02(012). С. 100–103.
Славич В.П., Доброва К.Д. Модель та метод знаходження опорного та оптимальних планів модифікованої транспортної задачі у випадку групування постачальників вантажу. Прикладні питання математичного моделювання. Херсон. 2020. Т. 3. № 1. С. 187–193.
Сокур І.М., Сокур Л.М., Герасимчук В.В. Транспортна логістика: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. К.: Центр учбової літератури, 2009. 222 с.