РОЗРОБКА НАВЧАЛЬНОГО ТРЕНАЖЕРУ З СИСТЕМНОГО АНАЛІЗУ У ВИГЛЯДІ ЧАТ-БОТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.2.27

Ключові слова:

дистанційне навчання, тренажер-бот, вищий навчальний заклад

Анотація

Стратегічною метою навчальних закладів є розробка електронного освітнього ресурсу для навчання, де всі учасники освітнього процесу матимуть рівний доступ до освоєння та практичної перевірки вивчених матеріалів. Одним з ефективних методів для підвищення засвоєння теоретичного матеріалу та практичних вмінь і навичок є використання програм-тренажерів під час навчального процесу. У статті розглянуто розробку навчального тренажеру дистанційного навчального курсу «Системний аналіз та теорія прийняття рішень». Методика. Використано теоретичні матеріали дистанційного курсу, інтегроване програмне середовище PyCharm, мова програмування Python. Результати. У роботі реалізовано програму-тренажер дистанційного навчального курсу «Системний аналіз та теорія прийняття рішень». Проектування та розробка здійснена в інтегрованому середовищі PyCharm мовою програмування Python. Програма-тренажер включає теоретичну довідку, умову завдання, що представляє собою задачу та низку послідовних запитань по її розвязанню. Наукова новизна. Розроблений програмний продукт виконує навчальну та контролюючу функції. Тренажер реалізовано у вигляді чат-боту в телеграмі. Дослідження доводить, що саме такий формат додатку є найбільш поширеним серед здобувачів освіти та не потребує допоміжних вказівок. Методологія розробки елементів програми також демонструє покроковість в створенні тренажеру. Практична значимість. Розроблений програмний продукт імплементовано у відповідний курс системи дистанційного навчання на платформі Moodle Полтавського університету економіки та торгівлі та рекомендовано для використання здобувачам освіти за спеціальністю «Комп’ютерні науки» в навчальному процесі під час вивчення дисципліни «Системний аналіз та теорія прийняття рішень». Інноваційні методи навчання допомагають здобувачам освіти самостійно ліквідувати прогалини у знаннях без використання додаткового аудиторного часу чи викладача.

Посилання

Волкова, Н.П. Інтерактивні технології навчання у вищій школі: навчально-методичний посібник. Дніпро: Університет імені Альфреда Нобеля, 2018. 360 с.

Доценко, Н. Застосування навчальних комп’ютерних інтерактивних тренажерів здобувачами вищої освіти інженерних спеціальностей в умовах інформаційно-освітнього середовища. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології, 2018. № 2(76). С. 118–128. URL: https://doi.org/10.24139/2312-5993/2018.02/118-128 (дата звернення: 18.05.2022).

Virk R. The Simulation Hypothesis: An MIT Computer Scientist Shows Why AI, Quantum Physics and Eastern Mystics All Agree We Are In a Video Game. Bayview Books, 2019. 330 p.

Introduction To Computer Simulations For Integrated Stem College Education. WSPC, 2019. 234 p.

Vlachopoulos D., Makri A. The effect of games and simulations on higher education: a systematic literature review. Intertional Journal of Education Technology in Higher Education, 2017, Vol. 14 (22). URL: https://d-nb.info/1141475928/34 (Last accessed: 27.11.2020).

Черненко, О.О., Чілікіна, Т.В., Ольховська, О.В. Розробка та використання навчальних тренажерів при підготовці фахівців напряму «Комп`ютерні науки». International scientific and practical conference ``Mathematics, physics, mechanics, astronomy, computer science and cybernetics: issues of productive interaction``: conference proceedings, Yuly 9–10. 2021. Wloclawek, Republic of Poland: ``Baltija Publishing``, 2021. C. 55-59.

О. В. Ольховська, Д. М. Ольховський, О. О. Черненко, О. Г. Оріхівська, О. Ю. Собіборець. Технологія програмної реалізації тренажеру з теми «Системи числення, арифметичні операції в різних системах числення» дисципліни «Архітектура обчислювальних систем». ВІСНИК ХНТУ, № 3(82), 2022, С. 65–74.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-09