РОЛЬ НАУКОВО-ДОСЛІДНОГО ГУРТКА В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2022.4.27Ключові слова:
самовдосконалення, діяльність гуртка, студенти, самостійність, гуртківціАнотація
У статті на базі студентського гуртка «Технічний сервіс та сучасні електротехнології» факультету енергетики та електротехніки відокремленого підрозділу Національного університету біоресурсів і природокористування України «Бережанський агротехнічний інститут» розглянуто роль науково-дослідних гуртків в навчальному процесі підготовки висококваліфікованих фахівців та основні аспектів їх діяльності, які сприяють розвитку професійного мислення, творчого росту та самовдосконалення студентів. Звернено увагу на ефективні методи та форми роботи гуртка. Акцентовано увагу на фактори, які стимулюють здобувачів вищої освіти до самостійної творчості, професійної спрямованості та зацікавленості до самовдосконалення та реалізації умінь і навиків в практичній та науковій роботі. Розглянуто вплив сучасних технологій на розвиток напряму науково-дослідного гуртка та запропоновано рекомендації щодо підвищення ефективності його функціонування. Студентський науково-дослідний гурток є підґрунтям професійної підготовки здобувачів вищої освіти, де формується інтелектуальний підхід до наукової та самостійної роботи, породжуються творчі здібності, уміння та навички, що базуються на суб’єктивних поглядах. Наукова робота, якою займаються гуртківці в рамках діяльності студентського гуртка, дозволяє оволодіти досвідом систематизації думок, послідовного викладення, аналізування та узагальнення одержаних результатів досліджень та дає змогу докладніше ознайомитися з теоретичними та практичними аспектами навчальних дисциплін. Автори вважають, що провідними факторами, які впливають на освітній процес є самостійна, практична та наукова робота. Результатом роботи гуртка є те, що студенти навчаються робити мультимедійні презентації, формувати доповіді, в яких представляють результати досліджень, роблять перші кроки у написанні тез, пробують себе у написанні статей, набувають навики ораторства та самостійності у виступах на наукових форумах, семінарах та конференціях, розробляють та виготовляють діючі установки, які безпосередньо впроваджуються у навчальний процес для виконання лабораторних робіт та проведення різноманітних досліджень.
Посилання
Терешкун О. Ф. Наука і техніка як ідеологія сучасного суспільства. Вісник НТУУ "КПІ". Політологія. Соціологія. Право : збірник наукових праць. 2010. № 4 (8). С. 104–110.
Зубченко Л.В. Педагогічна творчість студентів через організацію науково-дослідної роботи. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. 2017. № 3 (308). С. 29–36.
Лісецька І.С. Роль студентського наукового гуртка у підготовці майбутніх висококваліфікованих спеціалістів. Сучасна педіатрія. Україна. 2020. 2(106). С. 104–107
Скоробогатова Н. Є. Інноваційно-інвестиційне співробітництво України і ЄС в межах забезпечення сталого розвитку. Економічний вісник НТУУ «КПІ» : збірник наукових праць. 2014. Вип. 11. С. 19–26.
Соколова Н.Д. Діяльність студентського гуртка Т. Флоринського в Університеті Св. Володимира на поч. ХХ ст. Часопис української історії. Київ, 2018. Вип. 38. С. 24–30.
Петрова І.Л., Сивка О.В. Розвиток інноваційної діяльності в організаціях освітньої сфери. Вчені записки Університету «КРОК». 2018. № 3 (51). С. 119–126.
Бурлак Г.М., Вілінська Л. М., Писаренко О. М., Василенко О. Б. Інтегративний підхід до навчання студентів природничим наукам. Вісник КрНУ імені Михайла Остроградського. 2021. Випуск 2 (127). С. 23–29.
Повідайчик О.С., Герич М.С., Повідайчик М.М. Залучення студентів до науково-дослідницької діяльності з перших курсів як педагогічна умова формування конкурентоздатних фахівців. Інноваційна педагогіка. 2020. Вип.20. Том 2. С. 97–100.
Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості: підручни. Київ: Міленіум, 2006. 346 с.
Дубнюк В.Л., Котляров В.П., Романенко В.В.,Козирєв О.С. Залучення студентів до науково-технічних гуртків - шлях до покращення конструкторської підготовки. Вісник Сумського національного аграрного університету. Серія «Механізація та автоматизація виробничих процесів». 2021. випуск 3 (45). С. 3–9.
Цмоць І.Г., Теслюк Т.В. Структура та моделі роботи системи управління мікрокліматом міні теплиці. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Компютерні науки та інформаційні технології, 2016. № 843. С. 228–237.
Сацик В.О., Карпук Д.П. Апаратне забезпечення автоматизованого регулювання мікроклімату теплиці. Міжвузівський збірник «Наукові нотатки». Луцьк, 2013. Вип. № 40. С. 245–250.
Віхрова Л.Г., Каліч В.М., Прокопенко Т.О. Адаптивна автоматизована система збору та контролю основних параметрів мікроклімату в теплиці. Техніка в сільськогосподарському виробництві, галузеве машинобудування, автоматизація. Кіровоград : КНТУ, 2016. Вип. 29. 318 с.
Білаш В., Гринь В. Значення студентських наукових гуртків у професійному становленні випускників-медиків. Біорізноманіття: інноваційна діяльність у системі екології й освіти : матеріали всеукраїнської науково-практичної конференції (3–4 червня 2021 р., с. Крива Руда, Семенівський р-н, Полтавська обл.). Полтава, 2021. 191 с. Присвячено 60-річчю заснування дендропарку загальнодержавного значення «Криворудський». С. 118–121.
Василишина Н. М. Прогресивні методики викладання іноземної мови у закладах вищої освіти із застосуванням сучасних технологій. Вісник КрНУ імені Михайла Остроградського. 2021. Випуск 4 (129). С. 41–46.