ПРО ВПЛИВ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ НА ПІДГОТОВКУ АСПІРАНТІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.4.4

Ключові слова:

інформатизація, вища школа, заклад вищої освіти, аспірант, навчальна робота, науково- дослідна робота.

Анотація

Пріоритетним завданням підготовки здобувачів третього освітньо-наукового ступеня вищої освіти – доктора філософії є інформатизація освітнього простору під час навчання в аспірантурі. Також інформатизація є принципово важливою характеристикою нинішнього етапу розвитку науки. Уряд України законодавчо затвердив завдання інформатизації суспільства, чим підтвердив актуальність питання. Процес інформатизації суспільства включає в себе медіатизацію, комп’ютеризацію та інтелектуалізацію. Серед існуючих у відкритому друці наукових розробок щодо питання інтеграції навчальної і наукової діяльності аспірантів, мало дослідженим є питання впливу інформатизації на цей процес. Метою дослідження є вивчення впливу інформатизації на науково-дослідну і навчальну роботи аспірантів та можливості її використання як інструмента інтеграції цих взаємопов’язаних сторін діяльності аспірантів. В національній доктрині розвитку системи освіти визначальним чинником ефективності її інформатизації зазначено здатність викладачів здійснювати професійну діяльність із використанням інформаційних та телекомунікаційних технологій. Розвиток та інформатизація науки та освіти вимагають від вишів постійного коригування способів підготовки аспірантів з урахуванням нових прогресивних методів навчання та наукового дослідження. Педагогам-дослідникам, схильним до інновацій, простіше запровадити у навчальний процес результати сучасних наукових досліджень та ефективно використовувати сучасні інформаційні технології. Корисно підсилити увагу аспірантів до того, що комп’ютерна техніка та інформаційні технології сприяють автоматизації та інтенсифікації досліджень. Інформатизація має стати суттєвим фактором інтеграції наукової та навчальної роботи аспірантів.

Посилання

Дніпров О. Концептуальні засади розвитку освіти України. Вища школа. 2019. № 7. С. 7–12.

Кочарян А. Сучасні тренди ІКТ в освіті. Тенденції їх розвитку. Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. 2021. № 5. С. 10–15.

Семенюк Н. Необхідність інформаційного супроводу освіти впродовж життя. Гілея : науковий вісник. 2017. № 11. С. 294–297.

Тверезовська Н. Т. Борисюк О. Б. Інформаційні технології в освіті. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Сер.: Педагогіка. Психологія. Філософія. 2018. Вип. 175. Ч. 1. С. 239–247.

Про Національну програму інформатизації : Закон України від 01. 12.2022 р. № 2807-ІХ. URL: https://www. rada.gov.ua/news/razom/231623.html.

Yakubash I., Voinova S. The higher education quality’ improving by information technologies’ implementation. Стан, досягнення та перспективи інформаційних систем і технологій : матеріали XXIII всеукр. наук.-техн. конф., м. Одеса, 20–21 квіт. 2023 р. Одеса, 2023. С. 128–130.

Якубаш І. В., Воінова С. О. Про сучасні інформаційні технології у вищій технічній школі. Збірник наукових праць молодих учених, аспірантів та студентів Одеського національного технологічного університету. Одеса, 2023. С. 92–93.

Олійник І. В. Інформатизація освітнього простору – важлива передумова формування дослідницької компетентності майбутніх докторів філософії в умовах навчання в аспірантурі. URL: https://vseosvita.ua/library/informatizacia-osvitnogo-prostoru-vazliva-peredumova -formuvanna-doslidnickoi-kompetentnosti-majbutnih-doktorivfilosofii-v-umovah-navcanna-v-aspirantu-318004.html (дата звернення: 25.11.2023).

Дослідження світових тенденцій розвитку інформатизації освіти. URL: https://kneu.edu.ua/ua/ dosl_glot/informedu/ (дата звернення: 25.11.2023).

Гагарін О. О., Титенко С. В. Семантичні технології в електронному навчанні. URL: https://apeps.kpi.ua/computer-applications (дата звернення: 25.11.2023).

Яцишин А. Інформатизація освіти України та підготовка наукових кадрів вищої кваліфікації до її здійснення. URL: https://pi.iod.gov.ua/images/pdf/2016%201/8.pdf (дата звернення: 25.11.2023).

Задорожна Н. Т., Кузнецова Т. В., Кільченко А. В. Методологія інформатизації наукової та управлінської діяльності установ НАПН України на основі Web-технологій: монографія. Київ : Атіка, 2014. 160 с.

Биков В. Ю. Сучасні завдання iнформатизацiї освiти. Iнформацiйнi технологiї i засоби навчання. 2015. № 1(15). URL: http://journal.iitta.gov.ua (дата звернення: 25.11.2023).

Биков В. Ю. Основні концептуальні засади інформатизації освіти і головна парадигма прийдешнього суспільства знань. Збірник наукових праць Ін-та пед. освіти і освіти дорослих НАПН України: «Я-концепція» академіка Н. Ничкало у вимірі професійного розвитку особистості. 2014. С. 32–42.

Вембер В. П. Інформатизація освіти та проблеми впровадження педагогічних програмних засобів в навчальний процес. Інформаційні технології і засоби навчання. 2017. № 3. URL: http://www.journal.iitta.gov.ua (дата звернення: 25.11.2023).

Гуревич Р. С. Розвиток інформаційних технологій в освіті – важливий чинник розвитку суспільства. Наукові праці Чорномор. держ. уніер. імені П. Могили комплексу «Києво-Могилянська академія». Серія: Педагогіка, 2011. Т. 153. Вип. 141. С. 20–24.

Шишкіна М. П. Проблеми інформатизації освіти України в контексті розвитку досліджень оцінювання якості засобів ІКТ. Інформаційні технології і засоби навчання. 2012. № 1 (27). URL: http://www.journal.iitta. gov.ua (дата звернення: 25.11.2023).

Луговий В. І., Семиченко В. А., Кононко О. Л. Модернізація підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів в аспірантурі та докторантурі наукових установ АПН України в контексті Болонського процесу: досвід, проблеми, перспективи. Педагогіка і психологія. 2008. № 1. С. 94–102.

Регейло І. Ю. Розвиток докторської освіти в інноваційному суспільстві. Наукові записки Ніжинського держ. універ. імені М. Гоголя. Серія: Психолого-педагогічні науки. 2013. № 4. С. 62–68.

Регейло І. Ю. Підготовка наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації в Україні у ХХ – початку ХХІ століття: історіографічні аспекти. Педагогічний дискурс. 2020. № 7. С. 189–194.

Guide to Online Schools. URL: https://www.guidetoonlineschools. com/degrees/doctoral (дата звернення: 25.11.2023).

Загородній А. Г., Андон П. І., Процикевич І. А. Впровадження сучасних інформаційних технологій в наукових дослідженнях НАН України. Проблеми програмування. 2017. № 3. URL: http://dspace.nbuv.gov.ua/bitstream/handle/123456789/144492/01-Zagorodny.pdf? sequence=1 (дата звернення: 25.11.2023).

Статут Національної академії наук України : Постанова Президії НАН України від 14.04.2016 р. № 2. URL: https://zakon.rada.gov.ua/rada/show/ v0002550-16#Text (дата звернення: 25.11.2023).

Загородний А.Г., Свистунов С.Я., Белоус Л.Ф. UA-Grid: Украинская национальная гридпрограмма. International Conference “Parallel and Distributed Computing Systems” PDCS 2013, Kharkiv, 13–14 of March 2013. URL: https://www.imath.kiev.ua/~baranovskyi/confitune/2013/ (дата звернення: 25.11.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-29