АНАЛІЗ ПЕРЕВЕЗЕНЬ НЕБЕЗПЕЧНИХ ВАНТАЖІВ ЗАЛІЗНИЧНИМ ТРАНСПОРТОМ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.4.18Ключові слова:
небезпечний вантаж, аналіз, перевезення, ризики, безпека, залізничний транспорт.Анотація
Стаття присвячена огляду наукових досліджень, пов’язаних з транспортуванням небезпечних вантажів залізницями. Зазначено, що перевезення вантажів даного напряму з використанням залізничного транспорту потрібно здійснювати з мінімальними ризиками, що можливо лише за умови дотримання встановлених вимог, і є одним з найважливіших видів транспортування. При цьому забезпечення безпеки при транспортуванні вантажів – це актуальне завдання у сучасному світі, оскільки це безпосередньо впливає на безпеку громадян, довкілля та економічний розвиток. Огляд наукових праць даного напряму досліджень показав наявність значної кількості напрацювань і результатів досліджень, що направлені на опис та вивчення особливостей процесів транспортування небезпечних вантажів. Встановлено, що фахівці не лише аналізують та класифікують різноманітні види небезпечних матеріалів, але і проводять детальні дослідження, що присвячені вибору методів та стратегій, які спрямовані на мінімізацію ризиків в процесі перевезень, формуванню аналітичних моделей та проєктуванню мереж. Важливою є спеціфика перевезення небезпечних вантажів залізницею, внаслідок чого галузь стикається зі значними викликами і проблемами, які вимагають додаткової уваги та ретельного дослідження. Проаналізовано ключові аспекти, які потрібно врахувати при вивченні цього напряму. Сучасні наукові дослідження дозволяють вивчити ефективність перевезень подібних вантажів, розробляти стратегії для зменшення ризиків та вдосконалювати інфраструктуру для забезпечення надійності та ефективності залізничних перевезень. Висвітлено основні виклики і проблеми, що стоять перед галуззю перевезення небезпечних вантажів, такі як ризик аварій, забруднення навколишнього середовища, необхідність спеціалізованих інфраструктурних рішень, роль персоналу, а також проблеми в управлінні та моніторингу цих перевезень.
Посилання
Erkut E, Tjandra SA, Verter V. Hazardous materials transportation. Handbooks in Operations Research and Management Science. 2007. № 14. С. 539–621.
Batarlienė N. Improving Safety of Transportation of Dangerous Goods by Railway Transport. Infrastructures. 2020. № 5 (7). С. 54.
Van der Vlies A, Suddle S. Structural measures for a safer transport of hazardous materials by rail: the case of the basic network in The Netherlands. Safety Science. 2008. № 46(1). С. 119–131.
Hassan C.R.C., Balasubramaniam P.A., Raman A.A.A., Mahmood N.Z., Hung F.C., Sulaiman NMN, та ін. Inclusion of human errors assessment in failure frequency analysis a case study for the transportation of ammonia by rail in Malaysia. Process Safety Progress. 2009. № 28(1). С. 60–67.
Verma M. A cost and expected consequence approach to planning and managing railroad transportation of hazardous materials. Transportation Research Part D: Transport and Environment. 2009. № 14(5). С. 300–308.
Bibik S, Strelko O, Nesterenko N, Muzykin M., Kuzmenko A. Formulation of the mathematical model for the planning system in the carriage of dangerous goods by rail. Problems of the railway transport mechanics: матеріали XV міжнар. наук.-практ. конф., м. Дніпро, 27–29 травня 2020р., № 985. С. 175–182.
Zografos K.G., Androutsopoulos K.N. A decision support system for integrated hazardous materials routing and emergency response decisions. Transportation Research Part C: Emerging Technologies. 2008, № 16(6). С. 684–703.
Berglund PG, Kwon C. Robust facility location problem for hazardous waste transportation. Network Spatial Econ. 2014. № 14(1). С. 91–116.
Gzara F. Acutting plane approach for bilevel hazardous material transport network design. Operations Research Letters. 2013. № 41(1). С. 40–46.
Xin C, Letu Q, Bai Y. Robust optimization for the hazardous materials transportation network design problem. Combinatorial Optimization and Applications. 2013. p. 373–386.
Marcotte P, Mercier A, Savard G, Verter V. Toll policies for mitigating hazardous materials transport risk. Transportation Science. 2009. № 43(2). С. 228–243.