ОГЛЯД ТЕХНОЛОГІЙ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ ТА ЇХ ВИКОРИСТАННЯ У ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.4.31Ключові слова:
освіта, інформаційні технології, технології візуалізації інформаційних процесів.Анотація
Протягом всієї історії людства та серед всіх верст населення освіта мала особливий статус. і до неї був особливий підхід. Освіта – складова науки, і серед інших складових вона має найдавнішу історію. Історичні свідчення про еволюцію освітнього процесу охоплюють 6 тисяч років, але лише останні 120 років вона особливо бурхливо змінюється, що й ї не дивно, зважаючи на велику кількість потрясінь в усіх галузях людської діяльності за цей період. Значною мірою це пов’язано зі стрімким розвитком науки та технологій, та якщо висока динаміка змін в науки це більшою частиною позитивний процесс, то висока динаміка змін у освіти це нестабільність та дискретність освітнього процесу. У освіти, в теперішнього стані, багато викликів. Є глобальні проблеми, які не змінилися на протязі історії людства, такі як соціальна нерівність і доступність. Є і цілком сучасні проблеми, пов’язані саме з науковими досягненнями. Оскільки автори працюють саме у сфері освіти, то вважають цікавим саме стик інформаційних технологій та освіти, на якому чудово проявляються соціальні, технологічні та економічні течії новітніх технологій. Краще один раз побачити, ніж сім раз почути. Ця стара приказка ілюструє важливість візуальних засобів при передачі інформації, а відтак і для освіти в цілому. Частково ретроспективний характер статті тим не менш має за мету у роботі розставити акценти на використання як старих, так і новітніх технологій візуалізації інформації у освітньому процесі. Саме надзвичайно висока динаміки галузі інформаційних технологій, що генерує нові технологічні підходи актуалізує необхідність у чітких пріоритетах. Висновки. Серед великої кількості новітніх можливостей важливо, тримаючи руку на пульсі, тим не менш не “розпиляти” зусиль для їх провадження.
Посилання
Haleem, A., Javaid, M., Qadri, M. A., & Suman, R. (2022). Understanding the role of digital technologies in education: A review. Sustainable Operations and Computers, 3, 275–285. https://doi.org/10.1016/j.susoc.2022.05.004
Heine, S., Krepf, M., & Kunig, J. (2022). Digital resources as an aspect of teacher professional digital competence: One term, different definitions – a systematic review. Education and Information Technologies, 9. https://doi.org/10.1007/s10639-022-11321-z
Alenezi, M. (2021). Deep Dive into Digital Transformation in Higher Education Institutions. Education Sciences, 11(12), 770.https://doi.org/10.3390/educsci11120770
Burbules, N.C.; Fan, G.; Repp, P. Five trends of education and technology in a sustainable future. Geogr. Sustain. 2020, 1, 93–97. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2666683920300213?via%3Dihub
Arena F, Collotta M, Pau G, Termine F. (2022). “An Overview of Augmented Reality” Computers 11, no. 2: 28. https://doi.org/10.3390/computers11020028
Garzón J. (2021) An Overview of Twenty-Five Years of Augmented Reality in Education. Multimodal Technologies and Interaction. 2021; 5(7):37. https://doi.org/10.3390/mti5070037
Perifanou, M., Tzafilkou, K. and Economides A. 2021. «The Role of Instagram, Facebook, and YouTube Frequency of Use in University Students’ Digital Skills Components» Education Sciences 11, no. 12: 766. https://doi.org/10.3390/educsci11120766
Park MJ, Kim DJ, Lee U, Na EJ and Jeon HJ (2019) A Literature Overview of Virtual Reality (VR) in Treatment of Psychiatric Disorders: Recent Advances and Limitations. Front. Psychiatry 10:505. doi: 10.3389/fpsyt.2019.00505
Rebollo C, Gasch C, Remolar I, Delgado D. (2021) Learning First Aid with a Video Game. Applied Sciences. 2021; 11(24):11633. https://doi.org/10.3390/app112411633
Zhanga, K., & Aslan, A. (2021). AI technologies for education: Recent research & future directions. Computers and Education: Artificial Intelligence, 2, 100025. https://doi.org/10.1016/j.caeai.2021.100025