ОСОБЛИВОСТІ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧІВ НА РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ У ПІСЛЯВОЄННИЙ ПЕРІОД

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.4.50

Ключові слова:

туристичні підприємства, поведінка споживача на ринку туристичних послуг, податкові надходження, п’ятирівнева модель, післявоєнний період.

Анотація

В статті розглянуто вплив негативних факторів зовнішнього середовища на розвиток туристичної галузі України, що призвели до значного скорочення туристичних потоків. Зменшення потоку туристів впливає на готельний бізнес, ресторани, транспортні компанії та інші галузі туристичної індустрії і тим самим скорочує доходи від туристичного сектора, що призведе до звуження можливостей для розвитку та модернізації туристичної інфраструктури. Зазначено, що за період 2021–2023 років різко скоротилися податкові надходження від підприємств туристичної галузі. Багато підприємств, взагалі, припинили свою діяльність. В структурі сплачених податків за видами економічної діяльності найбільший розмір податкових надходжень зафіксовано від готелів та інших засобів тимчасового розміщення туристів, що пов’язано із значними темпами міграції населення України під час воєнних дій. Вищезазначені тенденції свідчать про суттєві зміни у фіскальній активності у галузі туризму та можуть бути спричинені різноманітними негативними економічними, соціальними та політичними чинниками, що впливають на відповідний сегмент ринку. З метою розкриття особливостей поведінки споживачів у процесі прийняття рішення щодо придбання туристичного продукту, проведено емпіричне дослідження клієнтів провідних туроператорів України. Негативна дія факторів зовнішнього середовища вимагає від споживача туристичних послуг більше турбуватися про свою безпеку, що обмежує можливості туристів та призводить до зменшення кількості позитивних емоцій від обраного туристичного продукту. В роботі адаптовано п’ятирівневу модель поведінки споживача до особливостей ринку туристичних послуг та зазначено, що поведінка споживача на кожному етапі буде формувати напрями маркетингової стратегії туристичних підприємств. Наведена адаптована п’ятирівнева модель наочно демонструє для підприємств туристичної галузі перспективні напрями повоєнного відновлення сфери туризму в Україні.

Посилання

Василькевич Л. О. Теоретичний підхід до формування моделі поведінки споживачів туристичного продукту. Сталий розвиток економіки. 2013. № 1 (18). С. 314–320.

Сорокіна Г. В. Особливості споживацької поведінки крізь призу комунікативного підходу. Молодий вчений. 2016. № 4. С. 479–483.

Consumer Behavior. Roger D. Blackwell, Paul W. Miniard, James F. Engel 2017. URL: www.researchgate.net/ publication/319468976_Consumer_Behavior

Динаміка податкових надходжень від регіонів за три квартали 2023 року. URL: https://www.tourism.gov.ua/blog/dinamika-podatkovih-nadhodzhen-vid-regioniv-za-tri-kvartali-2023-roku.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-30