ДЕРЖАВНО-ПРИВАТНЕ ПАРТНЕРСТВО ЯК ОСНОВНА УМОВА РОЗВИТКУ ГАСТРОНОМІЧНОГО ТУРИЗМУ НА ЗАКАРПАТТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.4.53

Ключові слова:

гастрономічний туризм Закарпаття, ДПП, державно-приватне партнерство в гастрономічному туризмі Закарпаття.

Анотація

Ця стаття присвячена використанню державно-приватного партнерства в контексті системного розвитку гастрономічного туризму в Закарпатті, як однієї з найбільш перспективних та важливих галузей, яка є способом ідентифікації нації, сприяє збереженню культурної спадщини, досягненню цілей сталого розвитку, забезпечує можливість економічного зростання сільської місцевості, відповідального споживання та виробництва, соціальної стійкості та добробуту громади тощо. Водночас відсутні дослідження, які аналізують досвід ДПП на регіональному ринку гастрономічного туризму. Мета дослідження: розглянути можливості розвитку ДПП в організації гастрономічного туризму Закарпаття на сучасному етапі. Методика. Застосовано системно-структурний та діалектичний підходи до розгляду поставлених проблем з використанням методів аналізу, синтезу, систематизації, моделювання. Результати. Визначено суб’єктів ринку гастрономічного туризму; охарактеризовано рівень взаємодії стейкхолдерів на ринку гастрономічного туризму Закарпаття, встановлено, які перешкоди заважають їм вибудовувати ефективну співпрацю на даному етапі. На основі аналізу зарубіжного досвіду визначено кроки, які забезпечують ефективність організації ДПП в управлінні цим сектором. Надано рекомендації щодо організації партнерства на регіональному та місцевому рівнях у подальшому. Наукова новизна. Вперше проаналізовано рівень взаємодії суб’єктів гастрономічного туризму Закарпаття та охарактеризовано стан ДПП в цьому секторі туризму. Практична значимість. Реалізація визначених кроків щодо організації ДПП в гастрономічному туризмі на рівні території (територіальних громад) дає можливість об’єднати стейкхолдерів даного ринку, забезпечити збереження культурної спадщини, досягнення цілей сталого розвитку, забезпечує можливість економічного зростання сільської місцевості тощо.

Посилання

Hartman S. Towards adaptive tourism areas: using fitness landscapes for managing and futureproofing tourism area development. Journal of Tourism Futures. 2018. Vol. 4, № 2. P.152–162. DOI: 10.1108/JTF-03-2018-0009.

Hartman S., Wielenga B. Heslinga J. H. The future of tourism destination management: building productive coalitions of actor networks for complex destination development. Journal оf Tourism Futures. 2020. Vol. 6, № 3. Р. 213–218. DOI: 10.1108/JTF-11-2019-0123

Kusworo М. Government Functions Acceleration in Tourist Village Development: a Case Study of Dermaji village. International Journal of Professional Business Review. 2023. Vol. 8(3). DOI: 10.26668/businessreview/2023.v8i3.1296

Organización Mundial del Turismo. Definiciones de turismo de la OMT. Madrid, 2019. DOI: 10.18111/9789284420858.

Organización Mundial del Turismo y Basque Culinary Center. Guía para el desarrollo del turismo gastronómico. OMT. Madrid, 2019. DOI: 10.18111/9789284420995.

Peters P. & oth. Research for the TRAN Committee – Overtourism: impacts and possible policy responses. European Parliament, Directorate-General for Internal Policy, Policy Department. Structural and Cohesion Policy, Transport and Tourism. 2018. DOI: 10.2861/919195

Брайловський І. А. Державно-приватне партнерство: методологія, теорія, механізми розвитку : дис. … д-ра екон. наук : 08.00.01/ Харків. нац. ун-т ім. В. Н. Каразіна. Харків, 2015. 462 с.

Вину – географічне зазначення: закарпатських виноробів готують до реєстрації «Вин Срібної Землі». TOPNEWS.uz.ua. 2.10.2023. URL: https://topnews.uz.ua/vynu-heohrafichne-zaznachennia-zakarpatskykh-vynorobivhotuiut-do-reiestratsii-vyn-sribnoi-zemli-video/

Годя І. М. Гастрономічний туризм Закарпаття: сучасний стан і перспективи. Географія та туризм: наук. зб. 2018. Вип. 45. С. 36–41.

Демографічний паспорт – Закарпатська область. 18.04.2021. URL: https://web.archive.org/web/2021041

/http://database.ukrcensus.gov.ua/Mult/Dialog/statfile1_c_files/pasport.files/pasport/21_uk.htm#0201

Дорожня карта конкурентоспроможного розвитку сфери туризму в Україні. Підсумкова доповідь. URL: https://nto.ua/assets/files/ntou-book-strategic-ebrd-tourismroadmap.pdf

Закарпатські вина готуються отримати захищене географічне зазначення. Трибуна. 13.07.2019. URL: https:// trubyna.org.ua/novyny/zakarpatski-vyna-hotuiutsia-otrymaty-zakhyshchene-heohrafichne-zaznachennia/

Івашова Л.М. Державно-приватне партнерство у сфері туризму як дієвий механізм забезпечення сталого розвитку економіки країни і регіонів. Публічне управління та митне адміністрування. 2019. № 1 (18). С. 52–61.

Леоненко Н.А. Механізм державно-приватного партнерства в межах державної політики розвитку туристичної сфери України. Публічне управління і адміністрування в Україні. 2019. Вип. 14. С. 63–66.

Партнерство заради сталого розвитку. 17 цілей сталого розвитку. URL: https://globalcompact.org.ua/tsilistijkogo-rozvytku/

Паска М. З., Головчук Ю. О., Гарасимчук Н. А. Гастрономічний туризм як елемент маркетингових стратегій розвитку регіональної економіки в умовах кризи. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». Серія: «Економічні науки». 2022. № 6. DOI: 10.25313/2520-2294-2022-6-8086

Товариство угорської культури Закарпаття. Центр культурних меншин Закарпаття. URL: http://surl.li/nktyp

Щука Г.П. До питання про розвиток гастрономічного туризму на Закарпатті. Матеріали ІХ Всеукр. наук.-практ. конф-ції «Інноваційні технології в готельно-ресторанному бізнесі», 19–20 травня 2020 р. К.: НУХТ, 2020 р. С. 76–78. URL: https://tourlib.net/statti_ukr/schuka4.htm

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-30