РОЛЬ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНФОРМАЦІЄЮ ТА ВПЛИВ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ПРОЦЕСІ ПРИЙНЯТТЯ МАРКЕТИНГОВИХ РІШЕНЬ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2022.2.14Ключові слова:
маркетингові дослідження, CRM, SMM, штучний інтелект, Digital-маркетингАнотація
У статті розглядається аналіз впливу інформаційних технологій на сучасний маркетинг. Виявлено основні тенденції зростання та недоліки розвитку, проаналізовано основні тренди сучасного маркетингу, серед яких лідируючі позиції належать до digital-маркетингу. Великий вплив на методи проведення маркетингових досліджень надає підключення до інтернету великої кількості користувачів, поширення соціальних мереж. З'явився новий напрямок у маркетингових дослідженнях, заснований на обробці та аналізі великих обсягів даних, названого Big Data. Технології великих даних знаходять застосування майже всіх інструментах digital-маркетинга. Виділено особливості розвитку інтелектуальних інформаційних систем. Виявлено основні напрямки застосування штучного інтелекту у маркетингу. Визначено найбільш перспективний напрямок застосування штучного інтелекту та перспективи розвитку маркетологів, які працюють з інструментами із застосуванням штучного інтелекту. З появою доступу до багатьох джерел інформації та розвитку інтересу до інтерактивних ЗМІ, споживачі можуть зібрати більше інформації про будь-який продукт самостійно. За допомогою CRM організації можуть координувати свої повідомлення, щоб побудувати бренд і розвинути сильні взаємовідносини з клієнтами, також допомагаючи їм задовольняти потреби. Наразі, з високим технологічним прогресом, пов’язаним з засобами зв’язку, маркетологи стикаються з багатьма новими можливостями для просування, які треба вміти використовувати. Розвиток системи штучного інтелекту, систем обробки більших даних і інших швидко розвиваючих технологій дозволяє передбачити, що в сучасному маркетингу в найближчі роки нас очікує революційні зміни. Сьогодні перед спеціалістами з маркетингу стоїть велика задача розвитку своєї спеціалізованої галузі з використанням та навчанням новим навикам по роботі з великими даними. Вивчення можливостей залучення технології штучного інтелекту є пріоритетним вектором розвитку економіки в цілому і маркетингу конкретно
Посилання
Маркетингові дослідження : навч. посіб. / Безугла Л.С., Ільченко Т.В., Юрченко Н.І. та ін. Дніпро: Видавець Біла К.О., 2019. 300 с.
Юдіна Н. В. Маркетингові аспекти футурологічних наслідків технологізації. Економіка. Управління. Інновації: електронне фахове видання. 2013. № 1. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2013_1_71
Маркетингові дослідження: підручник / Є.В. Крикавський та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с.
Tjepkema L. What Is Artificial Intelligence Marketing & Why Is It So Powerful? URL: https://www.emarsys.com/en/resources/blog/ artificialintelligence-marketing-solutions.
M ullan E. The Uses of Artificial Intelligence to Marketers. URL: https://blog.hurree.co/blog/what-is-artificial-intelligence-marketing.
Kietzmann J. P., Emily J. T. Artificial Intelligence in Advertising: How Marketers Can Leverage Artificial Intelligence Along the Consumer Journey. Journal of Advertising Research, Vol. 58, 2018, pp. 263–267.
Проскуріна Н. Штучний інтелект у маркетинговій діяльності. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2020. № 4, С. 129–140.
Стеблюк Н.Ф., Копейкіна Є.В. Технології штучного інтелекту в маркетингу. Приазовський економічний вісник. 2019. Випуск 3(14), С. 462–466.
Кузьомко В.М., Репнікова І. П. Використання штучного інтелекту у цифровому маркетингу. Інфраструктура ринку. 2017. Випуск 13, С. 112–118.
Хрупович С. Є., Борисова Т. М. Використання штучного інтелекту при маркетинговому аналізі неструктурованих даних. Маркетинг і цифрові технології. 2021. Том 5, № 1, С. 17–26.