ОСОБЛИВОСТІ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ФЕРМЕРСЬКИХ ГОСПОДАРСТВ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2022.2.15Ключові слова:
маркетинг, маркетингова діяльність, аграрні підприємства, фермерські господарства, ринок, ринкове середовищеАнотація
У роботі досліджено теоретичні засади маркетингу інновацій. Також зроблено обґрунтування теоретико-методичних засад та розробка практичних рекомендацій щодо формування маркетингової стратегії фермерських господарств. Це дозволило визначити основні напрямки розвитку фермерських господарств відносно вдосконалення їх маркетингової діяльності, спрямованої на підвищення ефективності функціонування. На основі узагальнення наукових матеріалів дослідження запропоновано наступні наукові та практичні результати роботи. Проаналізовано чинники маркетингового середовища. Розроблено методику оцінки економічної ефективності маркетингової діяльності сільськогосподарських підприємств та організаційну структуру комплексу моделей планування ефективного розвитку виробництва, яка кількісно та якісно відображає всі стадії, процеси й технологію здійснення маркетингової інноваційної діяльності забезпечує об’єктивність, достовірність та своєчасність оцінки. Теоретичною і методичною основою роботи стала методологія пізнання, в основу якої покладено системний підхід, принцип комплексності та послідовності у пізнанні економічних явищ і процесів. За допомогою абстрактно-логічного методу проведені теоретичні узагальнення та сформовані висновки і пропозиції. В аналітичній частині роботи за допомогою методів соціологічного опитування та монографічного методу проведено обстеження діяльності фермерських господарств та комплексу маркетингу, що застосовується ними. При визначенні ступеня впливу на економічну ефективність діяльності фермерських господарств різних чинників, зокрема спеціалізації та диверсифікації, обсягу виробництва валової продукції, вартості основних виробничих фондів, товарної продукції.
Посилання
Грубер Й. Економетрія. Економетричні прогнозні та оптимізаційні моделі / Й. Грубер – К., 1998. – 294 с.
Зубець М. В. Актуальні проблеми економіки України/ М. В. Зубець, Б. Я. Панасюк. – К.: Аграрна наука, 2004. – 84 с.
Кваша С. М. Невідкладні проблеми теорії управління в агробізнесі з позицій менеджменту ХХІ століття/С.М. Кваша, Г.М. Чорний, О.М. Павленко // Економіка АПК. – 2006. – № 4. – С. 100–106.
Корнійчук Л.Я. Історія економічних учень: [підручник] / Л.Я. Корнійчук. – К., 1999. – 564 с.
Лукінов І.І. Стратегія і механізм реформування АПК України / І.І. Лукінов // Механізм господарювання і економічна динаміка в АПК: Вісн. ХДАУ. – Херсон: Айлант, 2001. – Вип. 5. – С. 26 – 34.
Макаренко П.Н. Развитие интеграции в агропромышленном производстве как одно из направлений аграрной политики / П.Н. Макаренко // Экономика АПК. – 2000. – Вип. 8. – С. 52 – 58.
Фаніна О.Л. Сектор малого підприємництва в умовах перехідної економіки / О.Л. Фаніна // Соціально-економічні та аграрні трансформації в Україні і Польщі в контексті європейської інтеграції: 36. наук. пр. / НАН України. Об'єднаний інститут економіки; [ред. кол.: В.М. Трегобчик (відп. ред.) та ін.]. – К., 2004. – С. 100–105.
Шведюк В.А. Вдосконалення форм і каналів збуту сільськогосподарської продукції / В.А. Шведюк // Таврійський науковий вісник: Зб. наук. пр. – Вип. 55. – Xерсон: Айлант, 2007. – С. 227–231.