ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРІЇ СИЛОВОГО НАВАНТАЖЕННЯ КРУТНИМ МОМЕНТОМ КОЛЕСА АВТОМОБІЛЯ РЕАКТИВНИМ ПОШТОВХОМ В ЗОНІ КОНТАКТУ ЙОГО З ОПОРНОЮ ПОВЕРХНЕЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.1.14

Ключові слова:

фізико-математична модель, рушій, колесо, колісно-пружний компенсатор

Анотація

При виконанні робочого процесу колісним рушієм він навантажується силою ваги, що приводить до деформації шини. В статті розглянуті питання дослідження автомобільної системи в трансмісії якої передбачено пружний поштовх з застосуванням резонаторної насадки. Для розробки елементів теорії було застосовано теорему, щодо зміни кінетичної енергії в запропонованій автомобільній системі, а також рівняння Лагранжа другого роду. Метою дослідження є створення схеми підведення пружного поштовху трансмісії, що дозволяє колісному рушію забезпечити обертальний рух шляхом накопиченого пружинно-реактивного енергетичного балансу, який є фактором в новітній технології переміщення автомобільної системи. Науковий напрям статті полягає в тому, що запропонована конструкція автомобільної системи в якій обертання колісного рушія використовує енергію пружного без трансмісійного поштовху, який підвищує крутний момент на колісному рушії. Методологією дослідження є встановлення теоретичного зв’язку між силою, яку створює «реактивний поштовх», з підвищенням динаміки автомобільної системи. Результатом дослідження є теоретичне створення конструкції автомобіля з рухливою платформою з використанням елементів демпфування в автомобільній системі, що дозволяє створити «фізичний дискомфорт опорної поверхні». Для опису та розкриття поняття «фізичний дискомфорт опорної поверхні» нами використано теорію диференційних рівнянь які підтверджують існування такої поверхні в певних умовах експлуатації автомобіля. Цінність викладеного матеріалу дослідження, а також результати виконаної роботи дозволять зробити внесок в галузь автомобільного виробництва. Запропонована конструктивна розробка автомобіля придатна для використання з метою підвищення тягових можливостей транспортного засобу.

Посилання

Петров Л. М. «Спосіб переміщення мобільного енергетичного засобу». 10.02.2015, Бюл. № 1

Петров Л. М. «Спосіб переміщення мобільного засобу» 10.01.2014, Бюл. № 1.

Горбай О.З., Зінько Р.В, Керницький І.С. Просторові секційні модулі колісних транспортних засобів. Вісник Національного університету «Львівська політехніка» Серія: Динаміка, міцність та проектування машин і приладів. 2017. № 866. С. 18–25.

Вікович І. А., Черевко Ю.М., Зінько Р.В. Зниження динамічних навантажень у вантажних колісних машинах із пружно-демпфувальним зчленуванням: монографія. Львів: Галицька Видавнича Спілка, 2018. 166 с.

Кубіч В. І. К88 Особливості конструкції всюдихідних комбінованих колісних рушіїв: навчальний посібник. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2020. 195 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-01