СУЧАСНІ ОРІЄНТИРИ ІМІДЖЕВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.2.49

Ключові слова:

механізм держави, державне управління, іміджева політика держави, міжнародний імідж країни.

Анотація

Стаття присвячена дослідженню питання іміджевої політики держави. З’ясовано, що імідж держави є сукупністю раціональних та інтуїтивних ідей, яким бракує суттєвого розуміння. Встановлено, що такі ідеї в основному базуються на образах, наративах, метафорах чи символах, які представляють лише частину держави або її функціонування. При цьому масова свідомість здатна зафіксувати ці масштабні публічні прояви репутації держави, які можуть проявлятися через різні інституційні утворення. Визначено, що на міжнародній арені імідж України залежить від багатьох факторів, зокрема від: рівня демократії; геополітичного положення; реформ та механізму боротьби з корупцією; гуманітарної допомоги та миротворчої операції. Визначено, що на сьогодні суперечки навколо іміджу України є не лише політичними, а й пов’язані з безпекою країни, економічним розвитком та демократичною еволюцією. Тільки системне залучення широкого кола різноманітних акторів до формування та корегування іміджевої політики, може забезпечити формування позитивного образу України (та його корегування) в очах світової спільноти та населення країни, що в свою чергу сприятиме внутрішньо- державній консолідації сил, легітимації влади та активізації взаємодії держави з інститутами громадянського суспільства. На рівні зовнішньої політики необхідно активізувати співпрацю з іншими країнами та недержавними акторами світової політики, сприяти укріпленню позиції держави в міжнародних рейтингах, залученню інвестицій та політичних партнерів, і відповідно, стійкому розвитку суспільства. Сьогодні, коли Україна перебуває у воєнному стані, створити імідж держави складніше, оскільки це потребує більш узгоджених дій уряду щодо формування та реалізації іміджевої політики України та стратегічного плану, здатного підвищити імідж нашої країни в світовому співтоваристві. Враховуючи ці багатогранні фактори та розробляючи політику, яка відповідає національним цінностям і прагненням, український уряд має працювати над створенням позитивного та автентичного іміджу України для міжнародної спільноти, зміцнюючи таким чином свій авторитет на міжнародній арені.

Посилання

Григор’єва О. О. Інструменти конструювання іміджу держави. Вісник студентського наукового товариства Донецького національного університету імені Василя Стуса. Том 1 / Ред. кол. Хаджинов І. В. (голова) та ін. Вінниця : ДонНУ імені Василя Стуса, 2020. Вип. 12. Т. 1. С. 43–47.

Нагорняк Т. Л. Публічний імідж України в умовах невизначеності. Політичне життя. Political Life, 2022. №1. С.77-87. DOI 10.31558/2519-2949.2022.1.9

Терещук М. І. Роль брендингових технологій у зовнішньополітичній діяльності. Стратегічні аспекти розвитку суб’єктів господарювання в умовах посилення глобалізації. (2015). URL: https://library.krok.edu.ua/media/library/category/materialikonferentsij/2015-10-21_materiali-%D1%81onference-krok.pdf#page=581

Кінаш Н. Б., Качковський О.В. Сучасний імідж України: міжнародний аспект. Юридичний науковий електронний журнал. № 7/2023. С.500-503. DOI https://doi.org/10.32782/2524-0374/2023-7/114

Лісовський В. М. Зовнішньополітичний імідж України та її лідера як чинник забезпечення національної безпеки країни. Регіональні студії. 2022. №. 28. С. 79–83. DOI https://doi.org/10.32782/2663-6170/2022.28.14

Стратегія національної безпеки України: Указ Президента України від 14 вересня 2020 року № 392/2020. URL: https://www.president.gov.ua/documents/3922020-35037

Цурканова І. Імідж України в умовах війни та міжнародна політична підтримка. Науково-теоретичний альманах Грані. 2023. Т. 26. №. 3. С. 87–93. DOI: https://doi.org/10.15421/172353

Зазуляк Т. І. Роль іміджевої політики в процесі формування позитивного іміджу органів публічної влади. Становлення та розвиток місцевого самоврядування в Україні: Збірник тез ХI Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Хмельницький, 7 грудня 2022 року). Хмельницький : Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова, 2022. С. 65–68.

Руднєва А., Мальована Ю. Імідж України в умовах сучасних інформаційний процесів: цифрової трансформації та становлення електронного урядування. Вісник Львівського університету. 2022. С. 320–327. DOI: https://doi.org/10.30970/PPS.2022.42.42

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-02

Номер

Розділ

ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ