МОДЕЛЬ УПРАВЛІННЯ ПАРАМЕТРАМИ СВІТЛОФОРНОЇ СИГНАЛІЗАЦІЇ В ЗАЛЕЖНОСТІ ВІД ВСТАНОВЛЕНОЇ ПРОПУСКНОЇ ЗДАТНОСТІ

Автор(и)

  • В. П. СЛАВИЧ Херсонський національний технічний університет https://orcid.org/0000-0001-7882-4198
  • М. О. САВЧЕНКО Херсонський національний технічний університет

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.3.15

Ключові слова:

транспортний потік, дорожній рух, перехрестя, система управління транспортним потоком, світлофорна сигналізація, пропуска здатність перехрестя, транспортна мережа.

Анотація

Існують різноманітні системи управління світлофорною сигналізацією дорожніх перехресть, які базуються на різних принципах та критеріях, за якими відбується зміна режимів регулювання транспортними потоками. Але сучасними серед них є такі системи, які дозволяють змінювати параметри світлофорного циклу в залежності від певних наперед заданих вхідних умов. Розробка та впровадження таких моделей управління регульованими перехрестями та їх окремих елементів є важливим і актуальним завданням, що дозволяє вирішувати певні проблеми дорожнього руху. В даній роботі запропоновано розробку моделі управління світлофорною сигналізацією міського перехрестя, що має класичний х-образний вигляд із наявними чотирма підходами до нього та на якому встановлено класичну двофазну систему світлофорного регулювання, що здатна змінювати основні параметри режиму роботи світлофору в залежності від встановленого критерію управління – наперед заданої фіксованої кількості автомобілів, що здатна проїхати через перехрестя за час горіння дозволеного сигналу світлофора. Така система буде особливо важлива для таких перехресть, для яких необхідно встановити обмежену пропускну здатність для одного підходу або для усіх з наявних до нього підходів, причому зазначене обмеження може бути як верхнім, так і нижнім в залежності від необхідних змін. Таке штучне обмеження дозволить вирішити важливу проблему малої пропускної здатності перехрестя, якщо при наявних класичних параметрах світлофорного регулювання велика частина транспортних засобів не встигає проїжджати перехрестя за час дозволеного сигналу, тоді для її збільшення доцільним буде застосування запропонованої в роботі системи управління.

Посилання

Гаврилов Е. В., Дмитриченко Е. В., Доля. В. К. Організація дорожнього руху. Київ : Знання України, 2007. 452 с.

Єресов В. І., Рябець Я. В. Конфліктні ситуації та безпека руху пішоходів. Безпека дорожнього руху України. Науково-технічний вісник. 2001. № 2(10). С. 24–30.

Левковець П. Р., Сергійчук І. М., Сергійчук А. І. Удосконалення керування рухом автотранспортних засобів. Вісник Національного транспортного університету. 2006. № 11. С. 236–239.

Математичні методи оптимізації транспортних процесів: навч. посіб. / О. В. Павленко та ін. Харків : Видавництво ХНАДУ, 2008. 204 с.

Організація та регулювання дорожнього руху / В. П. Поліщук та ін. Київ, 2014. 467 с.

Славич В. П. Модель визначення довжини черги транспортних засобів при заданих параметрах світлофорного регулювання. Проблеми інформаційних технологій. 2014. № 02(016). С. 122–124.

Славич В. П., Дербеденєв А. В. Модель функціонування транспортного затору та визначення часу його подолання. Вісник ХНТУ. 2019. № 2(69). С. 169–173.

Славич В. П., Лівандовський В. С. Модель системи управління світлофорною пішохідною сигналізацією. Комунальне господарство міст. 2021. Т. 6, № 166. С. 227–231.

Farzaneh M., Rakha H. Modeling traffic dispersion. Blacksburg : Virginia Polytechnic Institute and State University, 2005. 139 p.

Sacks G., Rayner M., Swinburn B. Impact of front-of-pack ‘traffic-light’nutrition labelling on consumer food purchases in the UK. Health promotion international. 2009. Vol. 24, no 4. P. 344–352.

Tubaishat M., Shang Y., Shi H. Adaptive traffic light control with wireless sensor networks. IEEE Consumer Communications and Networking Conference. 2007. P. 187–191.

Zabyshnyi Y.O., Semchuk Y.M., Melnyk V.M., Dolishniy B.V. Influence of exhaust for air condition in cities. The scientific heritage. 2016, Vol. 1, no 3(3). P. 28-34.

Reconciled platoon accommodation at traffic signals / J. Wasson et al. West Lafayette : Indiana Department of Transportation and Purdue University. 1999. 200 р.

Yu. L. Real-time calibration of platoon dispersion model to optimize the coordinated traffic signal timing in atms networks. Texas : Texas Southern University, 1999. 51 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-26