АВТОМАТИЗАЦІЯ ДОКУМЕНТООБІГУ КОНКУРСІВ НАУКОВИХ РОБІТ СТУДЕНТІВ НА ОСНОВІ СПЕЦІАЛІЗОВАНИХ GPT

Автор(и)

  • В. В. ЦИГАНОК Інститут проблем реєстрації інформації Національної академії наук України https://orcid.org/0000-0002-0821-4877
  • Я. О. ХРОЛЕНКО Інститут проблем реєстрації інформації Національної академії наук України https://orcid.org/0009-0004-0641-827X

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2025.1.2.33

Ключові слова:

автоматизація конкурсів, документообіг, штучний інтелект, GPT, цифрова освіта, перевірка наукових робіт

Анотація

У статті розглянуто проблему автоматизації документообігу конкурсів наукових робіт студентів у контексті цифрової трансформації освітніх процесів. Традиційні підходи до організації конкурсів базуються на ручній перевірці поданих матеріалів, що вимагає значних людських ресурсів, спричиняє затримки та може впливати на об’єктивність оцінювання. У зв’язку з цим актуальним є впровадження інтелектуальних технологій, які дозволяють автоматизувати процеси перевірки, оцінювання та управління конкурсними заявками.У роботі запропоновано концепцію веб-платформи, яка використовує спеціалізовані генеративні попередньо навчені трансформери (GPTs) для виконання автоматизованого аналізу наукових робіт. Запропонований підхід забезпечує автоматичну перевірку відповідності формальним вимогам, академічної доброчесності, стилістичних характеристик тексту та правильності оформлення бібліографічних посилань. На відміну від універсальних моделей штучного інтелекту, використання лінійки спеціалізованих GPTs дозволяє досягти вищої точності аналізу за рахунок розподілу функціональності між окремими модулями системи.Описано архітектуру веб-платформи, яка включає клієнтський рівень (інтерфейс користувача), серверний рівень (сервер застосунку та модулі управління), рівень даних (база даних для зберігання інформації про конкурсні роботи, користувачів та результати перевірок) та рівень інтеграції із зовнішніми сервісами (системи перевірки плагіату, платформи для надсилання повідомлень тощо). Результати дослідження підтверджують ефективність автоматизованого підходу: впровадження спеціалізованих GPTs дозволяє зменшити час перевірки роботи на відповідність критеріям конкурсу, усуває можливість людських помилок при оцінюванні, що сприяє підвищенню об`єктивності. Запропоновані підходи можуть бути використані для подальшого вдосконалення систем управління академічними конкурсами, сприяючи розвитку цифрової інфраструктури вищої освіти.

Посилання

Чіжова, Н. В., Петренко, М. В., & Грабар, О. В. (2024). Розвиток особистісної мобільності студентів технічних вишів в позааудиторній діяльності. Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова. Серія 5, Педагогічні науки: реалії та перспективи, 97, 149–154. https://doi.org/10.31392/NPU-nc. series5.2024.97.31

Заєць, С. В., & Юдіна, С. П. (2020). Організація інтелектуальних змагань студентів у закладах вищої освіти: форми проведення та напрями вдосконалення. Статистика України, 2–3, 78–88. https://doi.org/10.31767/ su.2-3(89-90)2020.02-03.09

Стойка, О. Я. (2024). Цифровізація системи освіти як трансдисциплінарний підхід до побудови освітньо-наукового середовища. In Цифровізація вищої освіти та цифрова грамотність: матеріали Всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації (с. 259–263).

Tsyganok, V., Khrolenko, Y., & Domanetska, I. (2024, April). Information technology for student scientific works competitions. In Proceedings of the 1st International Student Conference: Digital Generation, Astana, Kazakhstan (pp. 310–315). Retrieved from https://student-conference.astanait.edu.kz/

Миколайчук, Р., & Миколайчук, А. (2024). Використання технологій штучного інтелекту для автоматизації процесу обробки документів. Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони, 50(2), 111–117. https://doi.org/10.33099/2311-7249/2024-50-2-111-117

Lin, C. C., Huang, A. Y. Q., & Yang, S. J. H. (2023). A review of AI-driven conversational chatbots implementation methodologies and challenges (1999–2022). Sustainability, 15(5). https://doi.org/10.3390/su15054012

Harnad, S. (2025). Language writ large: LLMs, ChatGPT, meaning, and understanding. Frontiers in Artificial Intelligence, 7. https://doi.org/10.3389/frai.2024.1490698

McGee, R. (2023). Using ChatGPT to solve formatting problems on Word documents. https://doi.org/10.13140/ RG.2.2.24743.52649

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-25