ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В ТУРИСТИЧНОМУ БІЗНЕСІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2025.1.2.50

Ключові слова:

штучний інтелект, туристичний бізнес, технології, сервіс, інновація, споживач

Анотація

Стаття присвячена дослідженню використання штучного інтелекту в туристичній галузі. Інновації, пов’язані з штучним інтелектом, забезпечують високу швидкість обробки даних і прийняття рішень, що є критично важливим для галузі, орієнтованої на клієнтів. Штучний інтелект в туризмі охоплює такі основні напрямки як обслуговування клієнтів, аналіз обсягів даних, асистування, автоматизація процесів тощо. Штучний інтелект в туризмі сприяє підвищенню ефективності, покращенню досвіду клієнтів та розвитку нових інноваційних послуг в індустрії. За допомогою штучного інтелекту відбувається оптимізація внутрішніх процесів підприємств. Технології штучного інтелекту використовуються для автоматизації завдань, таких як управління бронюваннями, логістика та аналіз ринкових трендів. Здійснено аналіз новітніх технологій штучного інтелекту в обслуговуванні клієнтів, оптимізації діяльності туристичних підприємств та поліпшення досвіду мандрівників. Сервіси Google Maps, Waze, Citymapper, Locus Map, TripAdvisor активно використовують інтелектуальні технології для того, щоб зробити процес навігації і планування подорожей зручнішим, ефективнішим та адаптованим до потреб конкретного туриста. Google Earth, Layar, CityMaps2Go, Viar360 – ці додатки надають можливість інтерактивно взаємодіяти з інформацією про міста та місця, роблячи подорожі більш захопливими та зручними завдяки інтеграції карт, доповненої реальності та віртуальних турів. Додатки, які використовують потужні алгоритми інтелекту, щоб запропонувати оптимальні маршрути, враховуючи особисті вподобання користувачів, доступний час, бюджет та інші параметри (Rome2Rio, TripIt, Culture Trip). Елементи штучного інтелекту активно впроваджується у ресторанну галузь, яка є невід’ємною частиною туристичного бізнесу. Головними лідерами, які вже на повну використовують можливості штучного інтелекту в організації туристичного бізнесу є Китай, Японія та США.

Посилання

Баранова К. А., Яровий В. Ф. Використання платформ на базі штучного інтелекту у сфері туризму. Матеріали II Всеукр. наук.-практ. конф. Сучасний стан та потенціал розвитку індустрії гостинності в Україні (м. Херсон, 25 квітня 2023 р.) Херсон : ХДАЕУ, 2023. 172 с. С. 67–69.

Городиська Н., Махно А. Використання штучного інтелекту у туристичній діяльності. Матеріали ІІІ Міжнародної науково-практичної конференції молодих учених та студентів. Філософські виміри техніки (PDT-2022). С. 69–71.

Ільницька-Гикавчук Г. Я. Роль цифрових платформ в зростанні туристичного бізнесу. 2022. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2022/01/en-2021-6t1-38.pdf

Карпенко Ю., Кириченко Ю. Напрями використання штучного інтелекту в туризмі. Матеріали всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції, Миколаївський національний аграрний університет, 2024. С. 107–109.

Мельник О. В., Ковальчук О. І. Використання штучного інтелекту в управлінні туристичними потоками. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2022. 38(2). С. 78–86.

Миронюк Т., Круль В., Хмельницький О. Сучасні тренди, реалії і перспективи розвитку туристичного бізнесу. Сучасні тренди, реалії і перспективи розвитку туризму та готельно-ресторанної справи : збірник тез Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (Хмельницький – Меджибіж, 23–24 травня 2024 року). Хмельницький – Меджибіж : Хмельницький національний університет, 2024. С. 13–15.

Мендела І. Я. Стратегії онлайн-продажу готельного продукту. Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. Вип. 17. Т. 2. Івано-Франківськ : Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника. 2021. С. 195–203.

Штучний інтелект змінить сферу туризму раз і назавжди. 2019. URL: https://www.imena.ua/blog/ai-change- tourism/

Del Vecchio P., Mele G. AI in Smart Tourism Destinations: A Review of Applications and Challenges. Information Technology & Tourism. 2022. 24(2). Р. 125–145. https://doi.org/10.1007/s40558-022-00217-1

Gursoy D., & Chi C. G. Impacts of AI and Robots on the Tourism Workforce: Future Directions. Journal of Hospitality Marketing & Management. 2023. 32(4). Р. 320–335. https://doi.org/10.1080/19368623.2023.2165673

Ivanov S. H., Webster C. Robots in Tourism: Theoretical Perspectives on their Adoption and Impacts. Tourism Economics. 2020. 26(7). Р. 1146–1163. https://doi.org/10.1177/1354816620946541

Li J., Zhang, H., & Wang Y. (2021). The Impact of Artificial Intelligence on Customer Experience in Tourism. Journal of Hospitality and Tourism Technology. 2021. 12(2), Р. 253–270. https://doi.org/10.1108/JHTT-09-2020-0206

Mariani M. M. Big Data and AI in Tourism: Opportunities and Challenges for Competitive Advantage. Journal of Tourism Futures. 2021. 7(3). Р. 239–253. https://doi.org/10.1108/JTF-12-2019-0143

Savchuk В., Pantyuk Т., Kotenko R., Tkachivska I., Vysochan L., Pustovit Н., Bilawicz J., Bilavych Н., Fedchyshyn N. The Usage of Coaching Technology in the Formation of Emotional Intelligence of Future Tourism Managers. International Journal of Applied Exercise Physiology. 2020. Vol. 9 No. 8. P. 202–210.

Skyscanner introduces AI tool to personalise search results for travelers. URL: https://bwhotelier.com/article/ skyscanner-introduces-ai-tool-to-personalise-search-results-for-travellers-494943

Use these 5 AI-powered tools to plan your summer travel. URL: https://blog.google/products/maps/google-ai- summer-travel-planning/

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-25