НАПРЯМИ ВДОСКОНАЛЕННЯ МОТИВАЦІЇ ПРАЦІ НА ПІДПРИЄМСТВІ СФЕРИ ПОСЛУГ: ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ В КРИЗОВИЙ ПЕРІОД
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2022.4.14Ключові слова:
матеріальна мотивація, нематеріальна мотивація, традиційні методи мотивації, мотиваційний профіль, управління персоналом, організація праці, менеджерАнотація
У даній роботі розглянуто основні напрями удосконалення системи мотивації праці в кризовий період на прикладі підприємств сфери послуг. Визначено, що традиційні методи мотивації праці такі як нематеріальні та матеріальні в кризових умоває є недостатніми. На думку авторів, до нематеріальних варто віднести наступні заходи: мотиваційні наради, вітання зі знаменними датами, можливість для професійного зростання, публічна похвала кращих працівників, комфортні умови праці, заходи для підтримки та підвищення командного духу, гнучкий графік, додаткові вихідні, надання корпоративних знижок на послуги компанії, налагоджений зворотній зв’язок. В умовах війни та супутніх соціально-економічних кризових явищ особливо актуальним, на думку авторів, є морально-психологічна підтримка працівників. Зокрема, такі заходи як забезпечення комфортних умов для роботи та забезпечення безпеки для рідних – є одними із пріоритетних напрямів нематеріальної мотивації. На думку авторів, система мотивації для ефективної роботи підприємства має бути гармонізована за всіма рівнями – починаючи від підсистеми мотивації окремо взятого працівника та закінчуючи системою мотивації усього підприємства. Відповідно проведених досліджень, авторами зроблено висновок, що керівнику підприємства сфери послуг доцільно застосувати чотири основні методи поліпшення мотивації: матеріальний метод – метод, в якому застосовується система стимулювання співробітників підприємства, заснована на теорії підкріплення; цільовий метод – це метод регулювання поведінки співробітників за допомогою постановки цілей, або управління за цілями; метод різноманіття та комплексного об’єднання ділових процесів, в основі якого лежить зміна характеристик роботи; метод партнерства в управління – метод залучення працівників в управління, тобто їх участь у спільному прийнятті рішень. Такі заходи матимуть ряд позитивних ефектів: сприятимуть створенню механізму професійного росту всіх працівників; запобігатимуть конфліктам між керівниками та працівниками; сприятимуть задоволеності працівників працею.
Посилання
Божедарнік Т. Василик Н. Формування й розвиток креативного менеджменту на підприємстві. Економіст. 2015. № 3 (березень). С. 37-39.
Гуменна О. Управління розробкою креативних рішень в організації. URL: http://ukraine2030.org/uk/blog/view/103-Upravlinnja-rozrobkoju-kreativnihrishen-v-organizaciyi
Інноваційні аспекти креативного менеджменту. Навчально інформаційний портал НУБіП України. URL: https://elearn.nubip.edu.ua/mod/book/tool/print/index.php?id=357307
Удосконалення організації системи добробуту і відбору кадрів на підприємстві. URL: https://studizba.com/files/show/doc/39191-12-104780.html
Як ефективно впровадити систему мотивації для персоналу. URL: https://blog.agrokebety.com/yak-efektyvno-vprovadyty-systemu-motyvatsiyi-dlyapersonalu#:~:text=%D0%93%D1%80%D