ДОСЛІДЖЕННЯ ЗАКОНОМІРНОСТЕЙ РУХУ ВАНТАЖНИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ПО МОСТУ З УРАХУВАННЯМ ЗНАКІВ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.1.6Ключові слова:
транспортний засіб, зерно, вантаж, дорожні знаки, міст, порушення, перевантаження, автомобіль, причеп, покриттяАнотація
В умовах сьогодення важливим є якісне та належне користування усіма наданими людині засобами праці, комфорту, користування тощо. В результаті повноцінного використання тих чи інших ресурсів є можливість задоволення потреб людини за, одночасного, раціонального користування наданими можливостями. Правилами дорожнього руху визначено безліч показників, норм та правил для належного користування дорогами, шляхопроводами, тунелями, польовими дорогами тощо. Так чи інакше, кожен із таких об’єктів є окремим видом в дослідженні правил дорожнього руху та користування дорожнім покриттям на ньому. Важливого значення на сьогодні набуває користування такими дорожніми частинами маршруту транспортного засобу, як мости. Під терміном, що наведений у Правилах дорожнього руху, міст розуміють як споруду, що призначена для руху транспортними засобами через річку, яр й інші перешкоди. При цьому, межами якої є початок та кінець пролітних споруд. Варто розуміти, що введення даного терміну зумовлено особливостями у певних режимах руху, зокрема зупинках та стоянках транспортних засобів на мостах та під ними. Згідно з класифікацією, подібних споруд існує кілька. Мостом є переправа через водну перешкоду чи нерівності ландшафту, тобто яри. А ось, для прикладу, шляхопроводом є переправа тоді, коли дві дороги перетинаються на різних рівнях, та при цьому є можливість із однієї дороги заїхати чи з'їхати на іншу дорогу, чи перетин із залізницею на різних рівнях. У даній статті представлено дослідження закономірностей руху вантажних транспортних засобів по мосту з урахуванням знаків. У зв’язку із цим до дослідження висунуто такі основні задачі: – провести дослідження мосту міста з активним дорожнім рухом; – показати наявність на мосту відповідних до поставленого завдання заборонних знаків; – проаналізувати рух кількох вантажних транспортних засобів як з причепом, так і із напівпричепом та без них; – аналітично розрахувати порушення або їх відсутність при користування мостом представленими транспортними засобами різних марок; – дослідження провести загалом на вантажних автомобілях, задіяних на перевезенні зерна. Результатом дослідження, проведеного в даній роботі, є отримана закономірність щодо можливих недовантажень транспортних засобів, задіяних на перевезенні зерна окремим об’єктами, указаними у їх маршрутах.
Посилання
Shahmardan, A., & Sajadieh, M.S. (2020). Truck scheduling in a multi-door cross-docking center with partial unloading – Reinforcement learning-based simulated annealing approaches. Comput. Ind. Eng., 139, 106134. https://doi.org/10.1016/j.cie.2019.106134
Qu, X., Zeng, Z., Wang, K., & Wang, S. (2022). Replacing urban trucks via ground–air cooperation. Communications in Transportation Research. https://doi.org/10.1016/j.commtr.2022.100080
Hang, W., Yuanchang, X., Jiang, C., Mao, H., & He, J. (2013). Practice of Using Weigh-in-Motion Technology for Truck Weight Regulation in China. https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2013.09.013
Hang, W., & Li, X. (2010). Application of system dynamics for evaluating truck weight regulations. Transport Policy, 17, 240–250. https://doi.org/10.1016/j.tranpol.2010.01.007
Feknssa, N.T., Venkataraman, N., Shankar, V., & Ghebrab, T. (2022). Unobserved Heterogeneity in Ramp Crashes Due to Alignment, Interchange Geometry and Truck Volume: Insights from a Random Parameter Model. Analytic Methods in Accident Research. https://doi.org/10.1016/j.amar.2022.100254
Le, T., & Porter, R.J. (2012). Safety Evaluation of Geometric Design Criteria for Spacing of Entrance–Exit Ramp Sequence and Use of Auxiliary Lanes. Transportation Research Record, 2309, 12 – 20. https://doi.org/10.3141/2309-0
Bosso, M., Vasconcelos, K.L., Ho, L.L., & Bernucci, L.L. (2020). Use of regression trees to predict overweight trucks from historical weigh-in-motion data. Journal of Traffic and Transportation Engineering, 7, 843–859. https://doi.org/10.1016/j.jtte.2018.07.004
Rys et al., 2015. D. Rys, J. Judycki, P. Jaskula. Analysis of effect of overloaded vehicles on fatigue life of flexible pavements based on weigh in motion (WIM) data. International Journal of Pavement Engineering (2015). https://doi.org/10.1080/10298436.2015.1019493
Aggarwal and Parameswaran, 2010. V. Aggarwal, L. Parameswaran Evaluation of the effects of heavy vehicles on bridges fatigue. 7th International Symposium of Heavy Vehicles Weights and Dimensions, Delft, 2002 (2002)
B. Jacob, D. Labry. Effect of overweight trucks on fatigue damage of a bridge. M. Vasant (Ed.), Advances in Structural Engineering, Springer, Berlin (2010), pp. 2483–2491
Chen, Y., Kai, W., Zhang, Y., Luo, R., Yu, S., Shi, Q., & Hu, W. (2020). INVESTIGATING FACTORS AFFECTING ROAD FREIGHT OVERLOADING THROUGH THE INTEGRATED USE OF BLR AND CART: A CASE STUDY IN CHINA. Transport. https://doi.org/10.3846/transport.2020.12635