ВПЛИВ СОЦІАЛЬНИХ МЕДІА НА ЕФЕКТИВНІСТЬ ЕЛЕКТРОННОГО ВРЯДУВАННЯ: ОГЛЯД ІСНУЮЧИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ТА ПЕРСПЕКТИВИ МАЙБУТНЬОГО
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.1.46Ключові слова:
електронне врядування, соціальні медіа, громадянська участь, прозорість уряду, комунікаційні стратегії, ефективність урядуАнотація
Автор досліджує роль соціальних медіа у зміцненні ефективності електронного врядування, з акцентом на огляд існуючих досліджень. Аналізуючи різноманітні дослідження, було визначено, що соціальні медіа сприяють підвищенню прозорості, участі громадян та ефективності управлінських процесів в період пандемії та поза її межами. Соціальні медіа дозволили урядам оперативно зв’язуватися з громадянами, забезпечуючи надання важливої інформації та підтримку. Також було виявлено, що діалогові стратегії у соціальних медіа, які залучають громадськість до взаємодії, мають значний вплив на рівень громадянської участі. Розглянуті дослідження підкреслюють необхідність адаптації урядових стратегій комунікації до особливостей соціальних медіа для оптимізації взаємодії з громадянами та підвищення ефективності електронного врядування. В статті також розглянуто різноманітні методологічні підходи та теоретичні рамки, використані в оглянутих дослідженнях, для вивчення впливу соціальних медіа на електронне врядування. Автори досліджень підкреслюють важливість діалогової орієнтації у комунікації між урядом та громадянами через соціальні медіа. Такий підхід сприяє підвищенню залученості громадян та ефективності сприйняття урядових повідомлень. З дослідження видно, що маркетинг в соціальних медіа може ефективно підвищувати позитивне сприйняття урядових ініціатив та збільшувати задоволення громадян від наданих послуг. Було розглянуто важливість аналізу мовного стилю та змісту урядових повідомлень у соціальних медіа, які можуть вплинути на залучення громадян та їхню взаємодію з урядовими сторінками. Імплікація розглянутих досліджень для розвитку політик в області електронного врядування показує, що уряди повинні враховувати потенціал соціальних медіа як інструменту для підвищення прозорості, участі громадян та ефективності управління, особливо в умовах швидкого розвитку цифрових технологій та змін у суспільних комунікаційних звичках. Висновки розглянутих досліджень надають цінне розуміння для розвитку ефективних стратегій електронного врядування, які використовують потенціал соціальних медіа для підвищення громадянської участі та забезпечення якісних публічних послуг.
Посилання
Hodzic, S., Ravselj, D., Jurlina Alibegovic, D. (2021). E-Government Effectiveness and Efficiency in EU-28 and COVID-19. Central European Public Administration Review. Vol. 19 (1). pp. 159–180. DOI: 10.17573/cepar.2021.1.07
Lai, C. H., Yu, R. P., Chen, Y. C. (2020). Examining Government Dialogic Orientation in Social Media Strategies, Outcomes, and Perceived Effectiveness:A Mixed-Methods Approach. International Journal of Strategic Communication. Vol. 1 (1). DOI: 10.1080/1553118X.2020.1749634
Poluan, M. S., Pasuhuk, L. S., Mandagi, D. W. (2022). THE ROLE OF SOCIAL MEDIA MARKETING IN LOCAL GOVERNMENT INSTITUTION TO ENHANCE PUBLIC ATITUDE AND SATISFACTION. Jurnal Ekonomi. Vol. 11 (3). pp. 1268–1279. URL: https://ejournal.seaninstitute.or.id/index.php/Ekonomi
Khan, S., Ab. Rahim, N. Z., Maarop,N. (2020). A systematic literature review and a proposed model on antecedents of trust to use social media for e-government services. International Journal of Advanced and Applied Sciences. Vol. 7 (2). pp. 44–56. DOI: 10.21833/ijaas.2020.02.007
Bhagawati, P. (2020). Websites and social media technologies as implements of E-Governance: A study of North East India. Indian Journal of Science and Technology. Vol. 13 (31). pp. 3188–3197. DOI: 10.17485/IJST/v13i31.1016
Budi, N. F., Fitriani, W. R., Hidayanto, A. N., Kurnia, S., Inan, D. I. (2020). A study of government 2.0 implementation in Indonesia. Socio-Economic Planning Sciences. Vol. 72. pp. 1–10. DOI: 10.1016/j.seps.2020.100920
Yildirim, S., Bostancı, S. H. (2021). The efficiency of e-government portal management from a citizen perspective: evidences from Turkey. World Journal of Science, Technology and Sustainable Development. Vol. 18 No. 3, pp. 259–273. DOI: 10.1108/WJSTSD-04-2021-0049
Amosun, T.S., Chu, J., Rufai, O.H., Muhideen, S., Shahani, R. and Gonlepa, M.K. (2022), «Does e-government help shape citizens’ engagement during the COVID-19 crisis? A study of mediational effects of how citizens perceive the government», Online Information Review, Vol. 46 No. 5, pp. 846–866. DOI: 10.1108/OIR-10-2020-0478
Yildiz, M., Ocak, N., Yildirim, C., Cagiltay, K.,Babaoglu, C. (2016). Usability in Local E-Government: Analysis of Turkish Metropolitan Municipality Facebook Pages. International Journal of Public Administration in the Digital Age. Vol. 3 (1). pp. 53–69. DOI: 10.4018/IJPADA.2016010104