ТЕХНОЛОГІЯ ПРОГРАМНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ТРЕНАЖЕРУ З ТЕМИ «СИСТЕМИ ЧИСЛЕННЯ, АРИФМЕТИЧНІ ОПЕРАЦІЇ В РІЗНИХ СИСТЕМАХ ЧИСЛЕННЯ» ДИСЦИПЛІНИ «АРХІТЕКТУРА ОБЧИСЛЮВАЛЬНИХ СИСТЕМ»
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2022.3.9Ключові слова:
програма-тренажер, системи числення, арифметичні операції в різних системах числення.Анотація
У даній роботі розглядається технологія розробки програмного забезпечення, а саме, розробка ефективної програми-тренажеру з теми «Системи числення, арифметичні операції в різних системах числення». Для програмної реалізації програми-тренажеру було обрано мову програмування Visual Basic середовища програмування Visual Studio. Для розробки дизайну, графічних елементів, вікон, кнопок, логотипів, ярлика програми використано професійний графічний редактор Adobe Photoshop. Навчальні тренажери дисциплін розробляються з метою покращення якості освіти у вищих навчальних закладах, підвищують ефективність самостійної роботи, дозволяють попрацювати практично та добре закріпити матеріал лекцій. Тренажери набувають все більшої необхідності під час воєнного стану та освіти за дистанційними технологіями, для їх роботи потрібен лише комп’ютер або ноутбук з операційною системою Windows. У роботі проведено детальний опис розробленого програмного продукту, який допомагає студентам краще запам’ятати теоретичний матеріал, за допомогою тестування з теорії теми, а потім, є можливість закріпити цей матеріал практично, виконуючи завдання. Створений навчальний тренажер має лекційний матеріал з теми, сім теоретичних та сім практичних завдань, спливаючі підказки. Після проходження завдань для зручності користувачу виводиться вікно з результатами тренінгу, на цьому вікні є: поточна дата та час, ім’я, прізвище, група, кнопка, яка реалізує збереження результатів тренінгу в текстовий документ; кнопка, яка відкриває файл з результатами тренінгу; та кнопка, яка реалізує друк результатів на принтері. За допомогою представленого програмного продукту в користувачів є можливість за дистанційними технологіями ознайомитись та вивчити матеріал з теми, перевірити свої знання за допомогою тесту, закріпити навички практичними задачами. Для роботи даного програмного забезпечення інтернет не потрібен. Програмна реалізація таких навчальних тренажерів - досить актуальне на даний час завдання; використовуючи їх, користувачі можуть знаходитись будь-де, вдома, в укритті, в безпечному місці.
Посилання
Освіта в реальності сьогодення – дистанційне навчання. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://doi.org/10.36074/10.04.2020.v1.01
Триус Ю. В. Система електронного навчання ВНЗ на базі MOODLE: Методичний посібник / Ю. В. Триус, І. В. Герасименко, В. М. Франчук // За ред. Ю. В. Триуса. – Черкаси. – 220 с.
Тест системи числення. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://naurok.com.ua/test/sistemichislennya- 31728.html
Хальворсон М. Microsoft Visual Basic 2005. Серия «Шаг за шагом» / М. Хальворсон. – ЭКОМ Паблишерз. – 640 с.
Рендольф Visual Studio 2010 для профессионалов // Рендольф, Ник, Гарднер, Дэвид, Минутилло, Майкл, Андерсон, Крис.: ООО «И.Д. Вильямс», 2011. – 1184 с.
Новітні інформаційно-комунікаційні технології в освіті: матеріали VII Всеукраїнської науково-практичної Інтернет-конференції молодих учених та студентів (Полтава, 24-25 листопада 2021р.). Полтава : ПП «Астрая», 2021. 157 с.
С обіборець О. Ю. Проєктування та програмна реалізація елементів тренажеру з теми «Системи числення, арифметичні операції в різних системах числення» дисципліни «Архітектура обчислювальних систем» / О. Ю. Собіборець, О. В. Ольховська // Актуальні питання розвитку науки та забезпечення якості освіти у ХХІ столітті: тези доповідей ХLV Міжнародної наукової студентської конференції за підсумками науково-дослідних робіт студентів за 2021 рік (м. Полтава, 13–14 квітня 2022 р.). – Полтава: ПУЕТ, 2022. – Ч. 1.– С. 80-85. – Текст укр., англ. мовами.
Білак Ю.Ю. Системи числення: методичні рекомендації з базової теми дисципліни «Інформатика» / Ю.Ю. Білак, Л.Я. Данько Товтин. – Ужгород: ДВНЗ «УжНУ», 2015. – 24 с.