ФОРМУВАННЯ НОВОЇ МЕДІА РЕАЛЬНОСТІ В УМОВАХ ЦИФРОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.4.42

Ключові слова:

медіа, нова медіа реальність, цифрові трансформації, соціальні медіа, цифрові перетворення, соціальна безпека, цифрова держава, нові медіа, соціальні мережі.

Анотація

В статті розкрито передумови формування нової медіа реальності в умовах цифрових трансформацій, уточнено сутнісні ознаки й характеристики нової медіа реальності у їх взаємопроникненні й взаємозвʼязку, виявлено існуючі тренди й маркери її формування й чинники впливу на неї, окреслено траєкторії її розвитку та активізаії дії на моделі поведінки держави, соціуму, різних економічних субʼєктів, аргументована небхідність врахування нових ризиків та загроз, обгрунтовано, що стандарти соціального захисту й безпеки та соціальної відповідальності держави й бізнесу, у контурі нової медіа реальності в умовах цифрових трансформацій, не можуть ґрунтуватися на усталених схемах та алгоритмах, і доцільно їх модернізувати на якісно новій платформі: справедливості, розмаїття інформації, прозорості, демократизації, поваги до правової системи, відкритості, транспарентності, поваги до особистості, свободи представлення різноманітних поглядів, підтримки загальних людських прав. Зазначено, що важливу роль для розвʼязання сучасних конфліктних ситуацій та проблем відіграє інтерактивність нових медіа, тобто чітка взаємодія та зворотній зв’язок із суспільством. Водночас, інтерактивність дає можливість чітко виявити запити суспільства до медіа, визначити їх ключові функції для комунікацій держави, суспільства, бізнесу, економічних субʼєктів, які стають активними ініціаторами формування різних комунікаційних ланцюгів. Нова медіа реальність породжує й нові ризики і загрози від різного роду маніпуляцій, анонімності, емоційних реакцій, симуляторів, нівелювання почуття реальності, кібер ризиків тощо. Нова медіа реальність змінює рівень прозорості суспільних процесів та позбавляє від табу публічно значимі події, розкриває таємниці, висвітлює багато прихованих тем (джерела збагачень, розлучення, садизм, булінг, корупція, кримінальні звʼязки, соціальна несправедливість тощо). Оскільки, формування нової медіа реальності в умовах цифрових трансформацій вагомо впливає на стандарти соціального захисту й безпеки та соціальної відповідальності держави й бізнесу, то важливо у подальших дослідженнях, зʼясувати роль інноваційних медіа-технології для забезпечення соціальної безпеки в цифровій державі з урахуванням вітчизняної специфіки.

Посилання

Дерман, Л. М. Нові соціальні медіа в дизайні: соціокультурні та комунікативні аспекти. Культурологічний

альманах, 2020 № 14, С. 15–17.

Запорожець Т.М. Медійний простір як середовище зародження інфолюдини. URL: http://ippo.org.ua/ index.

php?option=com_ content&task=view&id= 2180 &tem id=41.

Мак-Квейл Д. Теорія масової комунікації: пер. з англ. О. Возня, Г. Сташків. Львів. Літопис, 2010. 538 с.

Наумова М. Нові медіа та традиційні ЗМІ: моделі співіснування. Актуальні проблеми соціології, психології,

педагогіки. 2011. Вип. 13. С. 86–92.

Нерубащенко І. А. Глобальне громадянське суспільство: шляхи формування та перспективи розвитку

(дис. … кандидата політ. наук). Південноукраїнський національний педагогічний університет ім. К. Д. Ушин-

ського. Одеса, 2015. 235 с.

Онищенко О.С., Горовий В.М., Попик В.Ф. Соціальні мережі як чинник розвитку громадянського суспіль-

ства: монографія. За ред. Т.П. Дубас. Київ. НБУВ, 2013. 220 с.

Рудик М. Вплив соціальних медіа на формування громадської думки. Вісник Львівського ун-ту. Сер.: Жур-

налістика. 2020. Вип. 48. С. 198–206.

Шевчук К. Вплив мас-медіа на формування нової суспільної реальності. Наукові записки Нац. ун-ту «Ост-

розька академія». Сер.: Філософія. 2010. Вип. 6. С. 38–44.

Curran J., Hesmondhalgh D. Media and society. NY: Bloomsbury Academic, 2019. 358 р.

Keen Andrew. The Cult of the Amateur: How Today’s Internet Is Killing Our Culture. N.Y., 2007. 228 р.

Luhmann Niklas. Die Realitat der Massenmedien fur Sozialwissenschaften I GWV Fachverlage Gmbh Wiesbaden

256 с.

McLuhan, Herbert Marshall. Understanding Media: The Extensions Of Man. 1st Ed.: McGraw Hill, 1964; Reissued

by MIT Press, 1994. 464 с.

McQuails D. Mass Communication Theory. London. Sage, 2010. 632 p.

Toffler Alvin. Powershift: Knowledge, Wealth and Violence at the Edge of the 21st Century, 1990. 669 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-30

Номер

Розділ

ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ