МЕТОДИКА ВИЯВЛЕННЯ ФАКТОРІВ ВПЛИВУ НА ПАСАЖИРООБІГ ПРИ ПРОЕКТУВАННІ КРУЇЗНИХ ЛІНІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.1.18

Ключові слова:

морський туризм, фактори, Pax/nigth, пасажиромісткість, комфортабельність, сервіс

Анотація

Круїзи це один з найшвидше зростаючих секторів туристичної індустрії. Швидке зростання попиту було створено зрештою, завдяки попиту з боку Північної Америки, нещодавно Європи, і, зрештою, решти світу, Китаю та Австралія зокрема. Одна з головних причин стрімкого розвитку та зростання популярності круїзів полягає в тому, що круїзні компанії успішно адаптувалися до нових туристичних тенденцій, доставляючи круїзні судна з зручностями і досвід, адаптований до потреб мандрівників з усіх сегментів ринку. Очікується, що до 2024 року світовий ринок круїзів принесе дохід у розмірі 30,11 мільярда доларів США. Дохід щорічно зростатиме на 5,05% (CAGR 2024–2028), що призведе до прогнозованого обсягу ринку в 36,67 млрд доларів США до 2028 року. Крім того, прогнозуєтеся, що до 2028 року кількість круїзерів на цьому ринку зросте до 33,43 млн.чол. Авторами була поставлена мета виявити фактори впливу на зростання круїзного ринку. Ефективне управління та оперування є ключовими для зростання ринку круїзних суден. Круїзні компанії прагнуть покращити свої послуги. Круїзна індустрія розширюється завдяки зручності, розкоші та розвагам. Круїзні компанії надають пріоритет безпеці, протоколам охорони здоров’я, щоб забезпечити позитивний досвід споживачам. Технологічний прогрес сприяє зростанню та інноваціям круїзного ринку. Представлений аналіз використовується для визначення того, які фактори впливають на операційні та маркетингові стратегії формування обсягу пасажирів, для чіткого визначення пасажирського туристичного кластеру, що веде до визначення цінової політики компанії. Стаття спрямована на аналіз факторів та виявлення іх впливу на круїзний попит на провідних світових ринках. Маркетингові стратегії допомагають утримувати основну аудиторію, сприяючи розширенню індустрії круїзних суден. Дослідження ринку круїзів містить аналіз ключових тенденцій, які залежать від поведінки споживачів – адаптацію продуктів відповідно до вимог нових вихідних ринків і різних сегментів ринку, збільшення круїзної потужності у нових регіонах та розвитку національних круїзних брендів.

Посилання

Мельник І.Л. Інноваційні зміни на ринку круїзного туризму / І. Л. Мельник // Бізнес Інформ. 2014. No 12. С. 313–319.

Лесник А.С. Управление портом в условиях конкуренции // Судоходство. 2000. No 9 С. 31–32.

Boehe D. M., & Cruz L. B. Corporate social responsibility, product differentiation strategy and export performance. Journal of Business Ethics, 91, 325-346. http://dx.doi.org/10.1007/s10551-010-0613-z. 2010.

Krugman P. R. Scale economies, product differentiation and the pattern of trade. American Economic Review, 70, 950–959. 2012.

Holcombe R. G.. Product Differentiation and Economic Progress. The Quarterly Journal of Austrian Economics, 12(1), 17–35. 2009.

Шибаев А. Г., Сильванская Г. Н. Пассажирские перевозки: учеб. пособие / А. Г. Шибаев, Г. Н. Сильванская : под ред. д.т.н., проф. А. Г. Шибаев. Одесса: Феникс,2013. С. 336. УДК656.614.2(076.8)ББК 39.48я73 . IBSN 978-966-438-593-7.

Gulliksen V. The cruise industry. Society, 45, 342–344. http://dx.doi.org/10.1007/s12115-008-9103-7.2008.

Head K., & Reis J. Increasing returns versus national product differentiation as an explanation for the pattern of U.S. Canada trade. American Economic Review, 91(4), 858–876. http://dx.doi.org/10.1257/aer.91.4.858. 2001.

Farakhutdinov Sh. F., Bushuyev A.S. Processing and Analysis of Sociological Research Data in the SPSS 17.0 Package. Course of lectures : tutorial / Sh. F. Farakhutdinov, A. S. Bushuyev. – Tyumen : TyumSOGU, – 220 p. ISBN 978-5-9961-0414-7.2011.

Устінова Г. М. Информацій системи менеджменту. Основні аналітичні технології у системі підтримки приняття рішень. Москва:DIASOFT,2000.С. 364. SBN: 5-93772-001-6.

Сільванська Г.Н., Карп Г.В. Кластерній аналіз як інструмент сегментації круїзних ліній. Вчені записки Таврійського національного університетам імені В.И Вернадського. Kиїв. 2021р Серія Технічні Науки .Том 32(71) N 6 .С. 239.

STATE OF THE CRUISE INDUSTRY https://cruising.org/-/media/clia-media/research/2023/clia_state-of-thecruise-industry-report-sept-2023-update/

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-01