МЕТОДИЧНИЙ ПІДХІД ДО ОЦІНЮВАННЯ АДАПТАЦІЙНОГО ПОТЕНЦІАЛУ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АНТИКРИЗОВОЇ СТІЙКОСТІ ТУРИСТИЧНОГО ПІДПРИЄМСТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.2.36

Ключові слова:

антикризова стійкість, адаптаційний потенціал, адаптаційні можливості, резерви підвищення, оцінювання, складові стійкості, туристичне підприємство.

Анотація

Збереження високого рівня антикризової стійкості є ключовим для забезпечення успішного розвитку туристичних підприємства на довгострокову перспективу в умовах постійних змін і конкуренції. Туристичним підприємствам необхідно мати високий рівень гнучкості, адаптивності та здатності до швидкого реагування на зміни. За таких умов для підприємства основним завданням діяльності є формування адаптаційного потенціалу забезпечення антикризової стійкості. У статті теоретично обґрунтовано методичний підхід до оцінювання адаптаційного потенціалу забезпечення антикризової стійкості туристичного підприємства. Визначено ключові показники оцінки адаптаційних можливостей туристичного підприємства для успішної адаптації до змін у бізнес-середовищі. Наведено результати оцінки впливу адаптаційних можливостей на забезпечення складових антикризової стійкості, розрахунку адаптаційного потенціалу забезпечення складових антикризової стійкості та оцінки потенційних резервів підвищення складових антикризової стійкості туристичного підприємства. Зазначено, що оцінювання адаптаційного потенціалу сукупно з функціональними складовими антикризової стійкості вирішує проблему мобілізації внутрішніх резервів туристичного підприємства задля створення умов ефективної діяльності підприємств в умовах нестабільності ринку. Для забезпечення своєчасної адаптивної реакції на зміну чинників зовнішнього середовища запропоновано управлінські рішення для окремих рівнів адаптаційного потенціалу забезпечення антикризової стійкості (високий, достатній, задовільний, низький), практична реалізація яких створює можливість нівелювання негативного впливу чинників зовнішнього середовища та використання внутрішніх адаптаційних можливостей туристичного підприємства.

Посилання

Джерелюк Ю. О. Антикризова стійкість підприємств у конкурентному середовищі: теорія, методологія та практика : монографія. Херсон : Вид-во ПП Вишемирський В. С., 2018. 454 с.

Nosachenko A. A., Baldzhy M. D. System approach to reserve detection and evaluation in increasing competitiveness of wholesale trading enterprises. New trends in the economic systems management in the context of modern global challenges: collective monograph / Scientific edited by M. Bezpartochnyi. Sofia: VUZF Publishing House «St. Grigorii Bogoslov», 2020. Р. 224–233.

Grosul V., Zubkov S., Kalenik K., Askerov T. Assessment of level of adaptability to external environment factors of ukrainian retail trade enterprises. Revista ESPACIOS. 2020. №41(29). Р. 4–44.

Hrinchenko R. V. Implementation of adaptation to changes as a company`s management element. European journal of economics and management. 2019. Vol. 5, Іssue 4. P. 93–97.

Поліщук О. Б. Адаптаційний потенціал як основа формування адаптивно-орієнтованої системи управління економічною безпекою підприємства. Інфраструктура ринку. 2022. Випуск 63. С. 82–87.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-07-02