ПРОПАГАНДА ТА PR У СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖАХ ЯК ЕЛЕМЕНТ АНТИКРИЗОВОГО МАРКЕТИНГУ ОКРЕМИХ ТЕРИТОРІЙ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2022.2.29Ключові слова:
соціальні мережі, антикризовий маркетинг, цільова аудиторія, репости, окремі територіїАнотація
У цій статті розглядається роль соціальних мереж у житті людей під час війни. Важливу роль в інформуванні та поширенні інформації відіграють соціальні мережі. Середній користувач проводить в мережі близько 6 годин 43 хвилини на день. Це більше 100 днів на одного користувача на рік. Одна людина проводить в Інтернеті 2,7 року з 10 років. Соціальні мережі стали інструментом впливу на людей різної статі, національності та достатку. Якщо близькі друзі вважають ваш пост важливим, вони його перепублікують. Таким чином, маючи 100 друзів, вашу публікацію зможуть побачити мільйони людей. Начебто фантастика, але в українському світі зараз це норма. У лютому 2022 року почалася війна в Україні. Після вторгнення агресора в Україну люди потребували негайної допомоги. Саме соціальні мережі допомогли поширити інформацію. Потрібна була допомога транспортом, бензином, продуктами харчування, медикаментами, медичною допомогою, грошима. Люди похилого віку 65+ отримують інформацію з телебачення та сім’ї, а люди віком від 18 до 65 років – у соціальних мережах. У президента України Володимира Зеленського 17 мільйонів підписників в Instagram. Президент або його команда щоденно публікують новини, важливі пости та відеозвернення. Населення України становить близько 44 млн осіб. Використання офіційних сайтів для отримання інформації не є зручним способом. Люди вирішують, що знайти важливу інформацію в соціальних мережах легше і швидше. Це сталося раптово і незаплановано. Це перша війна, в якій соціальні мережі відіграють таку важливу роль. Важливо розуміти, що там, де багато добра, є багато зла. У соцмережах почали з’являтися сторінки, які збирали гроші на потреби військових чи біженців, а потім разом із грошима зникали. Щоб цього не сталося, завжди знайдуться добрі і злі люди, погані і добрі вчинки. Соціальні мережі можуть як допомогти, так і нашкодити. До будь-якого майданчика потрібно ставитися обережно і дотримуватися правил поведінки в Інтернеті. Кожен повинен вміти користуватися інструментами соціальних мереж. Метою статті є дослідження соціальних мереж як елемента антикризового маркетингу на конкретних територіях з моменту настання війни в Україні. Стаття несе науково-практичні знання про вплив соціальних мереж на суспільство у цих кризових умовах. Підсумком статті є важливість підтримки та використання соціальних мереж не лише в хороші часи як «місця для розваг», але й як рупора правди та «острівця безпеки».
Посилання
Багорка М. О. Формування портфеля маркетингових інструментальних стратегій підприємств / М. О. Багорка, В. В. Мартинюк // Проблеми системного підходу в економіці. – 2019. – Вип. 4(1). – С. 178–184. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/PSPE_print_2019_4%281%29__28
Кривов’язюк І.В. Антикризове управління підприємством : навчальний посібник. 3-тє видання, доповн. і переробл. Київ : Видавничий дім “Кондор”, 2020. 396 с.
Kuzmenko O., Vasileva T., Chygryn O. Why do regions differ in vulnerability to Сovid-19? Spatial nonlinear modeling of social and economic patterns. Economics and Sociology, 2020, 13(4), рр. 132–147. DOI: 10.14254/2071-789X.2020/13-4/20
Y elnikova, J., & Kwilinski, A. Impact-Investing in The Healthcare in Terms of the New Socially Responsible State Investment Policy. Business Ethics and Leadership, 2020, 4(3), pp. 57–64. DOI: 10.21272/bel.4(3).57-64.2020.
В иживання в умовах надзвичайних ситуацій / Волянський П.Б., Барило О.Г., Гур'єв С.О., Долгий М.Л., Євсюков О.П., Іскра Н.І., Михайлов В.М., Потеряйко С.П., Терент'єва А.В. Х.: ФОП Панов А.М., 2016. − 189 с.
Letunovska N.E., Khomenko L.M., Lyulyov O.V. et al. Marketing in the digital environment: a manual / textbook /. Letunovska N.Ye., Khomenko L.M. (Ed.). Sumy: Sumy State University, 2021. 153–158 p.
Khomenko L.M., Saher L.Yu., Letunovska N.Ye. Segmentation as a base for digital marketing strategies in blood service: A cluster analysis for classifying healthy regional subjects. E3S Web of Conferences, 2021, 307, 03001.
V asilieva T. A., Lieonov S. V., Makarenko I.A., Sirkovska N. Sustainability information disclosure as an instrument of marketing communication with stakeholders: markets, social and economic aspects. Marketing and management of innovation, 2017, 4. P. 350-357. DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.4-31
Ceren Hayran, Melis Ceylan. Impact of social media brand blunders on brand trust and brand liking. International Journal of Market Research. DOI: 10.1177/14707853221132216. URL: https://journals.sagepub.com/doi/full/10.1177/14707853221132216 (Application date: 15 November 2022).
Rosokhata A.S., Letunovskaya N.E., Makerskaya V.O., Kropyva V.V. (2021). Consumer behavior in the digital environment under the influence of the COVID-19 pandemic: the importance of health and business transparency. Bulletin of Economics. 3. Р. 98–109.
Kovalchuk V. New approaches to managing socio-economic development of regions. Theory and practice of public administration and local self-government. VIP. 2015. URL: http://el-zbirndu.at.ua/2015_1/8.pdf (Application date: 3 March 2022)
Rosokhata, A., Jasnikowski, A., Kropyva, V., Deryzemlia, M. Financial Market Trends as a Part of Regional Development: Manifestations of Behavioral Reactions and Impulses. Financial Markets, Institutions and Risks, 2022, 6(2). P. 112–121. DOI: 10.21272/fmir.6(2).112-121.2022
МВС: В Україні вводиться кримінальна відповідальність за фото- та відеозйомку переміщень військовослужбовців, зброї і техніки. Міністерство внутрішніх справ України, опубліковано 24 березня 2022 року о 21:10. URL: https://www.kmu.gov.ua/news/mvs-v-ukrayini-vvoditsya-kriminalna-vidpovidalnist-za-fotota-videozjomku-peremishchen-vijskovosluzhbovciv-zbroyi-i-tehniki (Application date: 1 December 2022).
M essenger users in Poland. NeapoletanCat. URL: https://napoleoncat.com/stats/messenger-users-inpoland/2022/04/ (Application date: 1 December 2022).
Facebook and Instagram in Ukraine. Plusone social impact. URL: https://plusone.com.ua/research/en/Facebook%20and%20Instagram%20in%20Ukraine%20-%202021%20July.pdf (Application date: 1 December 2022).
Мельник Ю. М. Трансформація маркетингових комунікацій: нетрадиційні види / Ю. М. Мельник, Л. Ю. Сагер, І. Ю. Черкас // Вісник Хмельницького національного університету. Економічні науки. – 2016. – № 2(1). – С. 164–168. – URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Vchnu_ekon_2016_2%281%29__32
Rudenko, L. A., Smiianov, V. A., & Smiianova, O. I. Basic principles of behavioral economics and prospects for their application in the public health system. Wiadomosci Lekarskie, 2020, 73(9). P. 2026-2030. DOI:10.36740/wlek202009225.
Українські біженці: настрої та оцінки. Центр Разумкова. URL: https://razumkov.org.ua/napriamky/sotsiologichni-doslidzhennia/ukrainski-bizhentsi-nastroi-ta-otsinky (Дата звернення: 1 грудня 2022 р.).
Prime Minister of Poland shamed Western Europe as part of a bloc-wide pro-Ukrainian campaign. EURACTIV. PL. URL: https://www.euractiv.com/section/politics/short_news/polish-pm-shames-western-europe-in-bloc-wide-proukraine-campaign/ (Application date: 1 December 2022).
Антикризовий маркетинг : навч. посіб. / М. О. Багорка, В. В. Писаренко, І. Г. Кадирус, Н. І. Юрченко. – Дніпро : Журфонд, 2022. – 344 с. – URL: http://dspace.dsau.dp.ua/jspui/handle/123456789/6634
European institute of further education. European Institute Of Further Education. URL: http://dspace.pdaa.edu.ua:8080/bitstream/123456789/11466/1/EUROPEAN%20INSTITUTE%20OF%20FURTHER%20EDUCATION%20%D0%A02%20%282%29.pdf (Application date: 1 December 2022).
Saher L., Kolesnyk D., Syhyda L., Fisunenko N. The influence of brands on consumer behaviour in conditions of COVID-19 pandemic: Bibliometric and visualization analysis. E3S Web of Conferences, 2021, 307, 08003.
Schneider B., Gonzalez-Roma V., Ostroff C., West M.A. Organizational Climate and Culture: Reflections on the History of the Constructs in the Journal of Applied Psychology. Journal of Applied Psychology, 2017, 102(3). P. 468–482.