ПЕРСПЕКТИВИ УДОСКОНАЛЕННЯ ПАСАЖИРСЬКОГО СПОЛУЧЕННЯ В МІСТІ ХЕРСОНІ ЗАСТОСУВАННЯМ ТРОЛЕЙБУСІВ З АВТОНОМНИМ ХОДОМ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2025.2.1.26Ключові слова:
транспортна система, маршрут, тролейбус з автономним ходом, акумулятор, ХерсонАнотація
Робота містить аналіз показників якості пасажирського сполучення в м. Херсоні. Показано, що основний обсяг перевезень виконується автобусами малого та середнього класу, на тролейбусні перевезення випадає лише четверта частина загального обсягу. Відмічено, що наявність значної кількості сумісних ділянок в маршрутній мережі пасажирського транспорту м. Херсон призвело до недобросовісної конкуренції на маршрутах, що, зокрема, стало причиною занепаду тролейбусних перевезень. Показано, що з використанням існуючої тролейбусної мережі можливо підвищити якість обслуговування пасажирів шляхом удосконалення існуючих та створення нових маршрутів за рахунок застосування тролейбусів з автономним ходом. Робота містить пропозиції щодо удосконалення існуючих маршрутів а також схеми 13 нових міських маршрутів для тролейбусів з автономним ходом, що сполучають основні райони м. Херсона між собою, з основними установами охорони здоров′я, навчальними закладами. Для розроблених схем визначено довжини руху під контактною мережею та автономним ходом, що дало можливість виконувати техніко-економічні розрахунки. Виконані розрахунки потрібної ємності тягових акумуляторних батарей, що треба враховувати при плануванні інвестицій та енергоспоживання.Показано, що на першому етапі впровадження тролейбусів з автономним ходом на маршрути м. Херсона, доцільно виконати закупівлю кількох нових машин і виконати дослідження енергоспоживання та особливостей роботи їх систем, зокрема опалення та кондиціонування. Паралельно перспективним є виконання ремонту та модернізації тролейбусів, що були в рооті, з оснащенням їх системою автономного ходу, що можна виконувати на базі тролейбусного депо із залученням студентів навчальних закладів Херсона, вирішуючи питання їх практики.
Посилання
Малєєв В. О., Безпальченко В. М. Електротранспорт м. Херсона: екологічність, економічність, ергономічність / Екологічні науки: науково-практичний журнал, 2021. № 7(34). С. 61-66. https://doi.org/10.32846/2306-9716/2021.eco.7-34.114
Малєєв В. О., Безпальченко В. М. Технічні новації та еколого-економічні переваги міського електротранспорту м. Херсона / Вісник Херсонського національного технічного університету, 2021, № 1(76). С. 56–65. https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2021.1.7
Войтович О. А., Кузьменко І. О., Луб’яний П.В. Доступність пасажирського транспорту для населення з огляду формування тарифу / Науковий вісник Херсонської державної морської академії. 2023. № 1–2(26–27). С. 107–120. https://doi.org/10.33815/2313-4763.2023.1-2.26-27.107-118
Войтович О. А., Луб’яний П. В., Мосьпан В. М., Кузьменко І. О. Модель розрахунку вибору способу пересування за критерієм доступності / Науковий вісник Херсонської державної морської академії. 2024. № 2(29). С. 178–186. https://doi.org/10.33815/2313-4763.2024.2.29.178-186
Закон України «Про деякі питання використання транспортних засобів, оснащених електричними двигунами, та внесення змін до деяких законів України щодо подолання паливної залежності і розвитку електрозарядної інфраструктури та електричних транспортних засобів» № 3220-IX від 30.06.2023.
Головне управління статистики у Херсонській області. URL: https://www.ks.ukrstat.gov.ua/
Херсонська торгово-промислова палата. URL: https://www.tpp.ks.ua/golovna.html
Луб’яний П. В., Войтович О. А. Організація пасажирських перевезень: навчальний посібник. Херсон : ХНТУ, 2019. 186 с.
Босняк М. Г. Пасажирські автомобільні перевезення. К. : Слово, 2009. 272 с.
Херсон – Схеми та розклади руху. URL: https://transphoto.org/photo/272606/
Херсон – Схеми та розклади руху. URL: https://transphoto.org/photo/193103/
Андрусенко С. І., Будниченко В. Б., Подпіснов В. С. Математична модель енергетичної ємності тягової акумуляторної батареї / Вісник Національного транспортного університету. Серія «Технічні науки». Науково- технічний збірник. 2021. № 3(50). С. 3–10. https://doi.org/10.33744/2308-6645-2021-3-50-003-010
Будниченко І. В., Харламов С. А. Методика оцінки споживання енергії електробусом та параметрів тягової акумуляторної батареї в умовах експлуатації / Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. 2024. № 1(22). C. 97–105. https://doi.org/10.36910/automash.v1i22.1350
Андрусенко С. І., Будниченко В. Б., Подпіснов В. С. Розробка методики визначення експлуатаційних витрат автобусів та тролейбусів з різними видами силових установок / Науково-виробничий журнал «Автошляховик України» (Автомобільний транспорт). 2022. № 2(270). С. 15–25. https://doi.org/10.33868/0365-8392-2022-2-270-15-25
Подавання результатів випробування статистичне. Оцінювання середнього значення. Довірчий інтервал (ISO 2602:1980, IDT): ДСТУ ISO 2602:2006. [Чинний від 2007-10-01]. Київ: Держспоживстандарт України, 2009. 7 с. (Національний стандарт України).
Будниченко В. Б., Проценко В. О., Бабій М. В. Напрямки підвищення екологічності транспортної системи міста Херсона. Матеріали XІІ Міжнародної науково-технічної інтернет-конференції «Проблеми та перспективи розвитку автомобільного транспорту», 16–18 квітня 2024 року: збірник наукових праць [Електронний ресурс] / Міністерство освіти і науки України, Вінницький національний технічний університет [та інш.]. Вінниця: ВНТУ, 2024. С. 69–72.
Славич В. П., Савченко М. О. Модель чотирифазної системи управління транспортним потоком / Науковий вісник Херсонської державної морської академії. 2024. № 1(28). С. 196–204. https://doi.org/10.33815/2313-4763.2024.1.28.196-204
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.






