ВИЗНАЧЕННЯ ОПТИМАЛЬНОГО СПІВВІДНОШЕННЯ ТИПІВ ПОРТОВОГО ОБЛАДНАННЯ ПРИ РОБОТІ З КОНТЕЙНЕРАМИ В ОПЕРАТИВНІЙ ЗОНІ ВАНТАЖНОГО ТЕРМІНАЛУ МОРСЬКОГО ПОРТУ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.1.8Ключові слова:
морський порт, вантажний термінал, оперативна зона, великотонажний контейнер, портове обладнання, оптимальне співвідношення, динамічне програмування, алгоритм КеттеляАнотація
У даній роботі використовується один з методів динамічного програмування для вирішення задачі визначення домінуючої послідовності використання комбінацій портового обладнання при реалізації виробничих процесів з контейнерним вантажопотоком у відповідній зоні портового контейнерного терміналу. Враховано зони виробництва контейнерного портового терміналу. Встановлено відповідність площі складського майданчика діючим нормам. Визначені типи контейнерів. Визначено існуючі методики складування великотонажних контейнерів на складському майданчику оперативної зони контейнерного терміналу порту та обрано для розгляду поздовжньо-поперечний тип складування. Встановлено «лінійку» портового обладнання для даного типу виробництва. Визначено типи та комбінації вантажного обладнання порту, що можуть бути використаними на обраному об’єкті. Серед запропонованих показників ефективності використання сукупності портового обладнання для подальшого рішення задачі обрані показник експлуатаційних витрат та показник продуктивності судна. Визначено діапазон та альтернативні стратегії портового обладнання відповідно до їх комбінацій Встановлено обмежені діапазони їх застосування. Сформовані відповідні похідна, допустима та робоча множини даних для реалізації метода визначення домінуючої послідовності використання комбінацій портового обладнання при реалізації виробничих процесів з контейнерним вантажопотоком у відповідній зоні портового контейнерного терміналу за допомогою запропонованого алгоритму Кеттеля. Введені обмеження за показниками ефективності використання сукупності портового обладнання та показниками часу. В результаті визначено домінуючі послідовності комбінацій портового обладнання одна з яких є приорітетною за встановленими обмеженнями. Показано, що запропонований підхід може бути використаний і для інших конфігурацій моделювання та оптимізації. Обґрунтовано актуалізацію подальшого інтегрування композицій і об’єднань похідних даних.
Посилання
Zhang Q., Yang H., Zhang L. Multi-objective Model on Connection Time Optimization in Sea-rail Intermodal Transport //GSTF Journal of Engineering Technology (JET). 2014. Т. 3. №. 1. P.12–118 DOI: 10.5176/2251-3701_3.1.118
Postan M. Y., Kurudzhi Y. V. Modeling the influence of transport units movements irregularity on storage level of cargo at warehouse //Acta Systemica. 2012. Т. 12. №. 1. С. 31-36. ISSN 1813-4769
Крук Ю. Ю., Постан М. Я. Разработка и анализ динамической модели оптимизации взаимодействия транспортных потоков на портовом терминале //Восточно-Европейский журнал передовых технологий. 2016. Т. 1. №. 3 (79). С. 19-23. doi: 10.15587/1729-4061.2016.61154
Yan B. et al. Transshipment operations optimization of sea-rail intermodal container in seaport rail terminals // Computers & Industrial Engineering. 2020. Т. 141. С. 106296. doi.org/10.1016/j.cie.2020.106296
Куруджи Ю.В., РомахВ.Л. Моделювання ланцюгів поставок портовим оператором в умовах мультимодальності // Вісник Херсонського національного технічного університету. 2022. №. 3(82). 103–111. https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2022.3.14
Ромах В. Л. Формирований эффективного множества альтернав в решении задач кластерной оптимизации //Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2019. №. 3. С. 151-155. ICV 2017: 48.35, ISSN 1998-7927
Kirillova, Ye., & Malaksiano, M. (2017). Substantiation of structure of the port handling equipment fleet based on a multicriteria approach. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 5(3(89)), 52-59. https://dx.doi.org/10.15587/1729-4061.2017.111971
Тихонін В. І. Комплекс імітаційних динамічних моделей оптимізації параметрів технологічних перевантажувальних комплексів порту / В. І. Тихонін // Розвиток транспорту. 2018. Вип. 2. С. 32-46. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/transdevel_2018_2_6.
Оптимальные задачи надежности // под ред. Ушакова М. 1968. 293с.
Кириллова О.В., Кириллова В.Ю., Ромах В.Л. Улаштування та обладнання портів: навчальний посібник / О.В. Кириллова, В.Ю. Кириллова, В.Л. Ромах. Одеса, 2023. 167 с.