КРЕАТИВНІСТЬ У КОГНІТИВНОМУ МЕНЕДЖМЕНТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.1.37

Ключові слова:

знання, інтелектуальний капітал, когнітивний менеджмент, креативник, креативність, працівник управління

Анотація

Мета роботи – є дослідження ролі креативності у когнітивному менеджменті. Найважливішими ресурсами розвитку підприємства останнім часом стають люди та знання, якими вони володіють, зокрема, інтелектуальний капітал, професійна компетенція. Відбуваються серйозні соціально-економічні та технологічні зміни, що стимулюють увагу до більш ефективного управління інтелектуальними ресурсами підприємства. У роботі обґрунтовано, що інтелектуальні ресурси є сукупністю накопичених знань які створюються, поширюються та використовуються, сприяють формуванню нових управлінських технологій та підходів у менеджменті, як приклад когнітивний підхід. У роботі досліджено зміст, роль когнітивного менеджменту та основні його принципи на підприємствах. Обґрунтовано, що у когнітивному менеджменті головне – є постійне навчання з урахуванням досвіду функціонування та розвитку підприємства у відповідному підприємницькому середовищі; систематичне управління бізнес-процесами, з яких знання ідентифікуються, накопичуються, розподіляються та застосовуються. Всі працівники підприємства володіють відповідними знаннями, які здатні отримувати нові знання, удосконалювати їх, розвивати свою особистість, проявляти креативність, особливо у наш шалений і динамічний час інформаційного вибуху. У роботі досліджено роль працівників управління як креативників. У роботі визначено значимість креативності для підприємства, його особливості. Обґрунтовано, що креативний менеджмент стає важливим елементом системи управління сучасних підприємств та представляє специфічну систему управління творчим процесом розробки і реалізації креативної ідеї, заснованих на нестандартних й оригінальних рішеннях, як наслідок визначено – мета, роль, завдання. У роботі досліджено роль працівників управління як креативників на підприємстві та обґрунтовано їх значимість для когнітивного менеджменту

Посилання

Лозова О. В., Шкіль В. А. Інтелектуальні ресурси: сутність, місце й роль у процесі формування конкурентних переваг підприємства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі. 2018. № 3 (88). С. 53-57.

Ковтуненко Ю. В. Економічна сутність і класифікація інтелектуальних ресурсів підприємства. АГРОСВІТ 2013. № 14. С. 51-53.

Лагодієнко, В., Демченко, О., Попкова, С. Інтелектуальні ресурси як основа розвитку підприємницьких структур. Таврійський науковий вісник. Серія: Економіка. 2022 № 13. С. 92-98. URL: http://tnv-econom.ksauniv.ks.ua/index.php/journal/article/view/280 (дата звернення: 25.01.2023).

Інтелектуальний капітал. Фармацевтична енциклопедія. URL: https://www.pharmencyclopedia.com.ua/article/6982/intelektualnij-kapital(дата звернення: 25.01.2023).

Лазоренко Т. В., Лазаренко М. П. Когнітивний менеджмент як інноваційна стратегія управління організацією. Ефективна економіка. 2018. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2018/57.pdf (дата звернення: 25.01.2023).

Трухан О.Л., Оверчук А.В. Когнітивні аспекти управління стратегічними змінами. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/214868054.pdf (дата звернення: 25.01.2023).

Хром’як Й.Я., Слюсарчук Ю.М., Цимбал Л.Л., Цимбал В.М. Когнітивні технології та їх особливості у менеджменті й маркетингу. URL: https://ena.lpnu.ua:8443/server/api/core/bitstreams/02ee6dc4-9308-4a91-b6b3-4ecfdd08dfa8/content (дата звернення: 25.01.2023).

Онищенко І. І. Когнітивне моделювання як метод якісного аналізу ризиків ІТ-проектів. Вісник Нац. техн. ун-ту "ХПІ".Харків : НТУ "ХПІ", 2016. № 2 (1174). С. 77-81.

Тимошенко Л. В., Ус C. А. Когнітивне моделювання в управлінні підприємницькою структурою як еколого-економічною системою. Економічний вісник., 2020, № 4. С. 89 – 100.

Чернова Л. С. Когнітивні технології управління знаннями. Вісник Одеського національного морського університету. 2020. № 64. С. 157-174. URL: https://doi.org/10.47049/2226-1893-2021-1-157-174. (дата звернення: 25.01.2023).

Ялдін І.В. Когнітивне моделювання у прогнозуванні сценаріїв стратегії стійкого розвитку інтегрованої структури бізнес. Проблеми економіки. 2011. № 4. С. 142 – 150. URL: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2011-4_0-pages-142_150.pdf (дата звернення: 25.01.2023).

Пилипенко А.А., Литвиненко А.О. Когнітивне моделювання в механізмі стратегічного управління розвитком потенціалу промислового підприємства. Глобальні та національні проблеми економіки. 2015. Вип. 15. С. 567 – 571. URL: http://global-national.in.ua/archive/8-2015/120.pdf (дата звернення: 25.01.2023).

The MIT Encyclopedia of the Cognitive Science. Ed. By R.A Wilson and F.C Kell. Cambridge, Massachusets: The MIT Press, 1999. 964 p.

Мельничук О.Д Теорія пізнання як основа когнітивної науки: філософський та лінгвістичний аспекти. Закарпатські філологічні студії. Вип.10. Том 2. С. 10-14. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/33634/(дата звернення: 25.01.2023).

Когнітивна наука: сім принципів для кращого навчання. Журнал KOZAKY. 2020. URL: https://www.kozaky.org.ua/kognitivna-nauka-sim-principiv-dlya-krashhogo-navchannya/ (дата звернення: 25.01.2023).

Лазоренко Т. В., Лазаренко М. П. Когнітивний менеджмент як інноваційна стратегія управління організацією. Ефективна економіка. 2018. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=6247 (дата звернення: 25.01.2023).

Davenport T., Prusak L. Working knowledge:how organizations manage what they know.Boston, MA: Harvard Business School Press,2000. 199 p.

Ефективність управління підприємством в галузі зв’язку: навч. посіб./ В.М. Орлов, І.В. Яцкевич, С.С. Новицька, Н.Ю. Потапова-Сінько. Одеса: ОНАЗ ім. О.С. Попова, 2013. 292 с.

Окорський В. П., Валюх А. М. Креативний менеджмент: підручник. Рівне : НУВГП, 2017. 344 с.

Продіус О.І. Креативний менеджмент як запорука сучасного ефективного управління. Економіка: реалії часу. 2012. № 3-4(4-5). URL: https://economics.net.ua/files/archive/2012/No3-4/67-72.pdf (дата звернення: 25.01.2023).

Пащенко О.П. Креативний менеджмент як фактор успішності сучасного бізнесу. Глобальні та національні проблеми економіки. 2017. Вип. 17. С. 406 – 410. URL: http://global-national.in.ua/archive/17-2017/86.pdf (дата звернення: 25.01.2023).

Поленкова М.В. Креативний менеджмент як фактор інноваційного розвитку суспільства. Наукові записки Львівського університету бізнесу та права. 2021. Випуск 30. URL: https://orcid.org/ 0000-0003-1571-6792 (дата звернення: 25.01.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-06-28