ОСНОВНІ ПРІОРИТЕТИ ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ЦИФРОВІЗАЦІЇ БІЗНЕСУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.3.24

Ключові слова:

стратегія, цифровізація, цифрові технології, інтернет, геоблокування, цифрова інфраструктура, е-навички, мобільні технології (4G, 5G)

Анотація

У статті науково обґрунтовані та визначені основні пріоритети формування стратегії цифровізації бізнесу. Фундаментом визначених пріоритетів авторами окреслені ключові опори, зокрема: необхідність досягнення відповідності профільного законодавства глобальним викликам та можливостям, забезпечення гідних умов для створення ефективної системи цифрових мереж та послуг ‒ це потребує швидкої, безпечної цифрової інфраструктури та формування системи сервіс-контентів, що підтримуються ефективними регуляторними умовами для інноваційно-інвестиційного розвитку, справедливої конкуренції та рівних умов для здійснення бізнесу; максимізація потенціалу зростання цифрового суспільства, яке забезпечується за допомогою е-навичок суспільства, нерівний доступ громадян до цифрових технологій на нових можливостей (цифрові розриви). Основні пріоритетні напрямки стратегії розвитку цифрової бізнес-екосистеми, які були виділені авторами, включають такі аспекти: зміцнення цифрової інфраструктури, підвищення рівня цифрових навичок, розвиток сфери інформаційно-комунікаційних технологій та впровадження процесу цифровізації в різних сферах життя та економіки. Доведена роль держави у здійснені стимулювання формування цифрових кластерів та альянсів через систему податкових пільг та преференцій, створення умов сприятливого регулювання, гармонізацію та уніфікацію стандартів і розробку інноваційних цифрових платформ. При цьому авторами визначена роль держави, як ключового гаранта й фасилітатора розвитку цифрових бізнес-стартапів, що приймає на себе функцію просування цифрової платформи й залучення інноваційних бізнес-структур. Обґрунтовані напрями фокусування державної політики стимулювання стратегії розвитку цифровізації бізнесу з акцентом на: послідовність підходу стратегії цифровізації до політики та управління спектром; забезпечення умов для справжньої стратегії цифровізації шляхом пересилення регуляторної фрагментації, що дозволить економіці країни масштабну, в інтересах ефективних операторів та постачальників послуг мережу та ефективного захисту прав споживачів; забезпечення рівних умов для гравців ринку та послідовне застосування правил; стимулювання інвестицій у широкосмугові мережі та більш ефективну регуляторну інституційну базу.

Посилання

Даніков О. В., Січкаренко К. О. Концептуальні засади цифровізації економіки України. Інфраструктура ринку. Випуск 17, 2018. С. 73−79. URL: http://www.market-infr.od.ua/journals/2018/17_2018_ukr/15.pdf (дата звернення: 06.08.2023)

Міністерство цифрової трансформації України. Цілі до 2024 року. URL: https://thedigital.gov.ua/ministry (дата звернення: 06.08.2023)

Цифрова адженда України – 2020 (Цифровий порядок денний – 2020). URL: https://ucci.org.ua/uploads/files/58e78ee3c3922.pdf?__cf_chl_tk= y63DLEdKTfqEwFdzNUgEXVdz3cwdbbxFGxpxxgd4SBQ-1691692003-0-gaNyc GzNDuU (дата звернення: 08.08.2023)

Україна – 2030Е – країна з розвинутою цифровою економікою. URL: https://strategy.uifuture.org/kraina-zrozvinutoyu-cifrovoyu-ekonomikoyu.html (дата звернення: 10.08.2023)

Marchenko O., Kraus N., Kraus K. The impact of servation on the results of economic digital entrepreneurship activities. Ukraine in the context of global and national modern servisation processes and digital economy: monograph. Praha : OKTAN PRINT, 2020, 265 р.

Shaping Europe’s digital future. 5G for Europe’s Digital and Green Recovery. URL: https://digital-strategy.ec.europa.eu/en/library/5g-europes-digital-and-green-recovery (дата звернення: 08.08.2023)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-13

Номер

Розділ

ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ