МЕТОДИКА ВИЗНАЧЕННЯ МАРШРУТУ ПЕРЕМІЩЕННЯ ВАНТАЖОПОТОКІВ В СИСТЕМІ «СУХИЙ ПОРТ-МОРСЬКИЙ ПОРТ»
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2023.4.16Ключові слова:
вантажні розподільчі центри, шляхи сполучення, система «сухий порт-морський порт», теорія графів, критерій часу, оптимальний маршрут.Анотація
У даній роботі пропонується методика вирішення задачі визначення оптимального маршруту переміщення вантажопотоків в системі «сухий порт – морський порт» з застосуванням теорії графів. Попередньо визначається зміна функцій і форм сучасних портів та суходільних транспортних вузлів на функції та форму вантажних розподільчих центрів. В роботі робиться припущення, що вантажні морські та суходільні розподільчі центри та наземні шляхи, що їх сполучають належним чином обладнані та облаштовані; наявні сучасні транспортні засоби, що забезпечують комунікацію. Встановлено кількість складових системи «сухий порт-морський порт». Робиться припущення про співвідношення улаштування, обладнання елементів транспортної системи, визначені технічні характеристик транспортних засобів та час, що витрачається ними на переміщення вантажу. Враховано кількість та структура підсистем, що взаємодіють, їх взаємо проникність. Надається просторове розташування вантажних розподільчих центрів та шляхів сполучення. Визначається оптимальний маршрут переміщення вантажопотоку за показником мінімізації витраченого ресурсу (часу) від сухого порту до оперативної зони вантажного терміналу морського порту. Розглядається декілька альтернативних маршрутів різної забезпеченості, представлених двома видами наземного транспорту обладнання яких послідовно входить до підсистем «сухий порт». За тим же принципом визначається оптимальне переміщення вантажопотоку за показником мінімізації витраченого ресурсу від сортувального майданчика морського порту до складських майданчиків вантажного портового терміналу. Розглядається декілька альтернативних маршрутів з обов’язковим проміжним елементом, обладнання яких входить до підсистеми «морський порт». Встановлюється пріоритетність заповнення складських площ з урахування обов’язкового залучення вагових майданчиків. Уточняється пріоритетність заповнення складських площ з додаванням умови першочерговості обслуговування складського майданчика, розташованого в оперативно-виробничій зоні, встановлюється баланс значень часу та ємності. Отримані результати узагальнюються та структуруються.
Посилання
Кириллова О.В., Кириллова В.Ю. Теоретичні основи просторової та функціональної еволюції портів. Транспортні системи і технології, № 40, 2022. С. 170–189. https://doi.org/10.32703/2617-9040-2022-40-15
Кириллова О.В. Теоретичні основи управління роботою флоту у транспортно-технологічних системах : дис. … д-ра техн. наук : 05.22.01 – транспортні системи / Кириллова Олена Вікторівна; Одес. нац. мор. ун-т. Одеса, 2017. 470 с.
Notteboom, T., Rodrigue, J.-P. (2010). Foreland-Based Regionalization: Integrating Intermediate Hubs with Port Hinterlands, Research in Transportation Economics, no. 27, pp. 19–29. https://doi.org/10.1016/j.retrec.2009.12.004.
Paridaens H., Notteboom T. National Integrated Maritime Policies (IMP) : Vision Formulation, Regional Embeddedness, and Institutional Attributes for Effective Policy Integration. Sustainability, 2021. Vol. 13, P. 9557. https://doi.org/10.3390/su13179557
Кириллова О.В., Кириллова В.Ю., Ромах В.Л. Улаштування та обладнання портів: навчальний посібник / О.В. Кириллова, В.Ю. Кириллова, В.Л. Ромах. Одеса, 2023. 167 с.
Тихонін В.І., Тихоніна І.І., Ромах В.Л., Методика оптимізації розмірів пакетів металовантажів при їх формуванні. Вчені записки Таврійського національного університету імені В.І. Вернадського. Том 34 (73). № 2, 2023, Серія: Технічні науки. С. 203–207. https://doi.org/10.32782/2663-5941/2023.2.2/34
Kirillova, Ye., Malaksiano, M. (2017). Substantiation of structure of the port handling equipment fleet based on a multicriteria approach. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, vol. 5(3(89)), pp. 52–59. https://dx.doi.org/10.15587/1729-4061.2017.111971
Тихонін В. І. Комплекс імітаційних динамічних моделей оптимізації параметрів технологічних перевантажувальних комплексів порту / В. І. Тихонін // Розвиток транспорту. 2018. Вип. 2. С. 32–46. http://nbuv.gov.ua/UJRN/transdevel_2018_2_6.
Postan M. Y., Kurudzhi Y. V. Modeling the influence of transport units movements irregularity on storage level of cargo at warehouse //Acta Systemica. 2012. Т. 12. №. 1. С. 31–36. ISSN 1813-4769
Zhang Q., Yang H., Zhang L. Multi-objective Model on Connection Time Optimization in Sea-rail Intermodal Transport //GSTF Journal of Engineering Technology (JET). 2014. Т. 3. №. 1. P. 12–118. https://doi.org/10.5176/2251-3701_3.1.118
Петров А. В. Метод визначення маршруту руху транспортних засобів при постачанні матеріально-технічних засобів / А. В. Петров, Г. В. Худов, І. А. Таран // Збірник наукових праць Харківського університету Повітряних Сил. 2017. № 3. С. 10–13. http://nbuv.gov.ua/UJRN/ZKhUPS_2017_3_4
Дацко М.В., Цвір Л.Р. Побудова транспортних маршрутів у логістиці. // Науковий вісник Херсонського державного університету. 2016. № 16 (4). С. 152–155. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvkhdu_en_2016_ 16%284%29__39
Сененко І. А. Методика оптимізації маршруту перевезення товарів: циклічний метод / І. А. Сененко // Економічний вісник НТУУ «КПІ» : збірник наукових праць. 2009. № 6. С. 471–474. https://ela.kpi.ua/handle/123456789/8275
Куруджи Ю.В., Ромах В.Л. Моделювання ланцюгів поставок портовим оператором в умовах мультимодальності // Вісник Херсонського національного технічного університету. 2022. №. 3(82). 103–111. https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2022.3.14