ЕЛЕМЕНТИ ТЕОРІЇ ДИНАМІЧНО РОЗВИНУТОЇ ПІДВІСКИ ВІЙСЬКОВОГО АВТОМОБІЛЯ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.1.13Ключові слова:
фізико-математична модель, сила, колесо, перешкода, автомобільАнотація
Колісні рушії військового автомобіля призначені для його переміщення для задовільнення виконання технологічних завдань в зоні наближених до бойових, але ця вимога не в повній мірі задовольняється. Це пов’язано з виконанням вищеперелікованих завдань в складних умовах, в умовах бездоріжжя. Для забезпечення обов’язкового виконання та надійності технологічних переміщень в таких умовах фахівці з конструкцій свої дії спрямували на удосконалення ходової частини в частності підвісок. В статті розглянуто питання теоретичного дослідження конструкції розвинутої підвіски військового автомобіля Переміщення автомобіля здійснюється за допомогою колісних рушіїв, які в неповній мірі задовольняють виконання технологічних завдань в зоні наближених до бойових. Основним недоліком являється виконання вимог переміщення військового автомобіля в умовах бездоріжжя, а в деяких випадках неможливість його переміщення. Для підвищення надійності технології переміщення автомобіля в умовах бездоріжжя розробки фахівців світового рівня спрямовані на удосконалення конструкції його підвіски а також технології переміщення в умовах бездоріжжя в статті розглянуті питання дослідження динамічно розвинутої підвіски військового автомобіля кількості рухів системи, та руху центра мас цієї системи. Метою дослідження є удосконалення технологічної схеми навантаження колісного рушія при переїзді ним опори, перетворення енергії підведеної до колісного рушія та кількісних рухів кінематично розсереджених в колісному рушії в керований відносно диска колеса рух автомобіля зі складанням тягового зусилля автомобіля з переносними силами кількісного руху, яка є допоміжним фактором до інноваційної технології його переміщення. Науковий та практичний напрям роботи полягає в тому, що вперше розглянута технологія в якій при обертанні колісного рушія по перешкоді застосовано закон зміни механічної енергії,тобто, енергії підведеної до колісного рушія та кількісних рухів кінематично розсереджених в колісному рушії в керований відносно диска колеса рух автомобіля зі складанням тягового зусилля автомобіля з переносними силами кількісного руху а це дозволяє більш доцільно підійти до розгляду реалізації крутного моменту на колісному рушії. Методологією дослідження являлося встановити математичний зв’язок між кількісними рухами кінематично розсередженими в колісному рушії в керований відносно диска колеса рух автомобіля та параметром кількісних рухів, а також з динамічною рухливістю безпосередньо автомобіля. Результатом дослідження є розробка елементів теорії кількісних рухів кінематично розсереджених в колісному рушії. При розкритті поняття «динамічно розвинутої підвіски» були використані рівняння, які математично підтверджують зв’язок з кількісними рухами кінематично розсередженими в колісному рушії в керований відносно диска колеса рух автомобіля.що дозволяє подолання перешкод на шляху та опорної поверхні в певних умовах експлуатації автомобіля. Цінність проведеного дослідження, результати проведеної роботи дозволять зробити внесок в галузь автомобільного виробництва. Запропонована модель автомобіля придатна для використання з метою підвищення можливостей подолання перешкод транспортними засобами.
Посилання
Лебедєв А.Т., Антощенков В.М., Бойко М.Ф. та ін.. Трактори та автомобілі. ч. 3. шасі. навч. посібник за ред. проф. Лебедєва А.Т. Вища освіта, 2004. 336 с.