КОН’ЮНКТУРНІ ДО СЛІДЖЕННЯ РЕГІОНАЛЬНОГО РИНКУ ПРОДУКЦІЇ ПТАХІВНИЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2022.3.22

Ключові слова:

загальноекономічна кон’юнктура, кон’юнктура регіонального ринку продукції птахівництва, індикатори ринку, фактори впливу, матриця конкурентних відносин, ринкові стратегії.

Анотація

Як загальноекономічна кон’юнктура, так і товарна кон’юнктура формуються під впливом циклічних закономірностей розвитку економіки. Саме тому при аналізі кон’юнктури значна увага приділяється вивченню циклічних та нециклічних чинників впливу в період фаз підйому та спаду При дослідженні загальноекономічної кон’юнктури вивчають не тільки фактори її утворення, а й форми прояву, ступінь та вектори впливу на окремі галузі, вагомість показників кон’юктури для різних галузей, загальну кон’юнктурну специфіку. Результати аналізу регіональних ринків повинні в першу чергу надавати характеристику основних його складовим, то об’єктами такого дослідження становляться попит, пропозиція, ціна і конкуренція в межах певного економічного простору. Для проведення якісної оцінки визначаються індикатори, фактори впливу та характерні ознаки кон’юктури регіонального ринку продукції птахівництва. До ринкових індикаторів відносять: пропозицію товару, споживання товарів, запаси товарів, ціни, прибуток. Фактори, що впливають на стан ринку розподіляють на цінові та нецінові. Характерними ознаками кон’юктури регіонального ринку продукції птахівництва є: мінливість кон’юнктури і часті коливання; виняткова суперечливість; нерівномірність кон’юнктури; єдність протилежностей; процес відтворення розглядається з врахуванням ринкової ситуації. Реалізація продукції птахівництва відбувається під впливом специфічних ринкових умов: сезонність, певні особливості в оцінюванні якості продукції, різні фінансові та виробничі умови суб’єктів економіки, що займаються вирощуванням птиці. Всі ці особливості спричинюють певні труднощі при виконання досліджень регіонального ринку продукції птахівництва та обумовлюють формування висновків про стан ринку тільки за умови розгляду показників у динаміці та з врахуванням вектору впливу факторів під час проведення дослідження. Для визначення виду кон’юнктурних відносин на ринку, запропоновано матрицю, побудова якої дозволяє встановити взаємозв’язок між станом кон’юнктури та співвідношенням основних елементів ринку, надати характеристику виду кон’юнктури та на підставі отриманих результатів запропонувати стратегію поведінки на ринку для виробників продукції. Для підприємств рекомендуються в залежності від визначеного сектора матриці чотири види стратегій: стратегія елімінації, стратегія збору урожаю, стратегія вибіркового розвитку, стратегія розвитку.

Посилання

Площик М.В. Умови функціонування ринкової економіки. Економіка та держава. №8. 2011. С. 72–74.

Товста Т.Л. Кон’юнктура ринку продукції регіону: сучасний стан та дослідження. Економічний вісник НГУ. 2007. № 2. С. 17–25.

Сенишин О.С., Дзюбенко Н.О. Теоретичні засади дослідження продовольчого ринку. Економічний вісник. 2013. № 2. С. 164–171.

Переверзєва А.В. Сутність ринкових досліджень та їх роль у процесі прийняття управлінських рішень. Сталий розвиток економіки. 2011. №8. URL: https://uniep.km.ua/pdf/_5_2011.pdf#page=40 (дата звернення 28.09.2022).

Трохимець О.І., Рябенко К.М. Продовольчий ринок Уераїни: сучасний стан та перспективи розвитку. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2018. Вип. 17 (Ч. 1). С. 171–178.

Старостіна А.О. Маркетингові дослідження. Практичний аспект: навч. посіб. Київ: СПб: Видавничий дім «Вільямс», 1998. 292 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-11

Номер

Розділ

ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ