AUTOMATIZED WORKPLACES OF ADMINISTRATIVE EMPLOYEES AS TECHNICAL SUPPORT OF PROCESSES IN PUBLIC ADMINISTRATION

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2025.2.1.47

Keywords:

state, public administration, technology, automated workplace, information

Abstract

The article reveals the issues of technical equipment of subjects and objects of public administration, which include workplaces of civil servants equipped with computers and peripheral devices, automated platforms intended for executive functions and regulatory actions, such as «digital governance» and «e-governance». It is proved that the ability of state institutions, which include authorities and local self-government, not only to direct executive functions and take actions to subordinate and subordinate objects, but also to go out and gain access to various environments and spaces depends on this. And it is precisely such a center as the workplace of a public administrator and employee that reflects the level of technical equipment and the ability to conduct management resources and processes, establishing relationships and conducting joint activities with all those to whom there is access and dialogues are conducted. This is evidenced by the fact that the high-tech equipment with which the working environments are equipped reveals the essence of public administration and its development, on the basis of which the feedback from various objects of influence is clearly and promptly detected. Therefore, both from a technical point of view and from the point of view of public administration, it is important to consider this direction, since it is promising and has the potential to achieve progress in public administration. Thus, automated workplaces of employees of government bodies, local governments and other employees are a clear reflection of the novelty and technologicality of public administration. Because the technical support of cases and events that are attached to executive functions and regulatory actions in environments, various spaces, managed objects and processes depends on this. This reflects the equipping of ministries, departments, departments, services, and other structural units with technical means of various versions and functionality. By equipping the workplace in an automated form, there is always the opportunity to go to any space, objects, monitor processes, maintain relations with other users, and direct management and regulatory actions in real time. From the point of view of the structural representation of the environments and spaces where the workstations are located, the course of relationships and information flows associated with them are based, on the basis of which tasks, orders, responsibilities, requirements are sent from the management to the executors and reporting documentation is obtained together with subordinate data. Therefore, it is appropriate to conduct further research into structural formations in public administration, which are equipped with technical means workplaces of employees of government bodies, local governments, and other employees depending on the scope of executive functions and powers, which are influenced by global factors of digital transformation.

References

Баймуратов М. О. Муніципальна влада в системі публічної влади в Україні в умовах муніципальної реформи. Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості: Тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 08 грудня 2017 р.). К. : ТОВ «Підприємство ВІ.ЕН.ЕЙ», 2017. С. 12–16. URL: https://www.socosvita.kiev.ua/sites/default/files/Tezy_conf_08_12_17_site.pdf

Батанов О. В. Концептуальні засади муніципальної реформи в Україні та її міжнародно-правові аспекти. Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України : позиція влади, науковців, профспілок та громадськості: Тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 08 грудня 2017 р.). Київ, ТОВ «Підприємство ВІ.ЕН.ЕЙ», 2017. С. 20–25. URL: https://www.socosvita.kiev.ua/sites/default/files/Tezy_ conf_08_12_17_site.pdf

Бєсєдін М. О., Нагаєв В. М. Основи менеджменту : підручник. Київ : Центр навальної літератури, 2005. 496 с.

Інформаційні системи і технології в економіці : посібник для студентів вищих навчальних закладів. За редакцією В. С. Пономаренка. Київ : Видавничий центр «Академія», 2002. 544 с. С. 302–337.

Новаківський І. І., Грибик І. І., Смолінська Н. В. Інформаційні системи в менеджменті : адаптивний підхід : підручник. Київ : Кондор, 2019. 440 с.

Олександренко Ю. А. Особливості підходів при розробці системних моделей та їх використанні у державному управлінні. Інвестиції: практика та досвід, 2014. № 17. С. 205–208. URL : http://www.investplan.com.ua/pdf/ 17_2014/46.pdf

Ромін А. В. Удосконалення державного регулювання діяльності вищих навчальних закладів. Актуальні проблеми державного управління. 2015. Вип. 1(47). С. 376–381. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdy_2015_1_54

Тусупова Л. А., Базика С. К. Уніфікація механізмів парламентського контролю у сфері публічних фінансів. Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. 2018. № 4. С. 71–77. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnaddy_2018_4_12

Чикаренко І. А., Бородін Є. І. Програмно-цільовий інструментарій управління розвитком та співробітництвом об’єднаних територіальних громад. Децентралізація влади в Україні : оцінювання результатів формування та розвитку самодостатніх громад : монографія / за заг. та наук. ред. С. М. Серьогіна, І. А. Чикаренко. Дніпро ДРІДУ НАДУ, 2019. С. 38–43. URL: https://grani-print.dp.ua/index.php/home/article/view/100

Published

2025-06-05

Issue

Section

PUBLIC MANAGEMENT AND ADMINISTRATION