АВТОМАТИЗОВАНІ РОБОЧІ МІСЦЯ ПРАЦІВНИКІВ СФЕРИ УПРАВЛІННЯ ЯК ТЕХНІЧНИЙ СУПРОВІД ПРОЦЕСІВ У ДЕРЖАВНОМУ УПРАВЛІННІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2025.2.1.47

Ключові слова:

держава, державне управління, технологія, автоматизоване робоче місце, інформація

Анотація

У статті розкриваються питання технічної оснащеності суб’єктів і об’єктів державного управління, до чого відносяться обладнані комп’ютерами і периферійними пристроями робочі місця державних службовців, призначені для виконавчих функцій і регулюючих дій автоматизовані платформи, як «цифрове управління» і «електронне урядування». Доведено, що від цього залежить здатність державних установ, які включають органи влади та місцевого самоврядування, не лише спрямувати виконавчі функції і проявляти дії підвідомчим та підпорядкованим об’єктам, але виходити та отримувати доступ до різних середовищ і просторів. І саме таким осередком, як робоче місце державного управлінця та службовця, відображається рівень технічної оснащеності та здатність провадити управлінські ресурси і процеси, налагоджуючи взаємозв’язки і проводячи спільні заходи із всіма тими, до кого є доступ та ведуться діалоги. Це засвідчується тим, що високотехнологічне обладнання, яким оснащені робочі середовища, виявляє сутність державного управління та його розвитку, на підставі чого чітко і оперативно виявляються зворотні реакції від різних об’єктів впливу. Тому як з технічної точки зору, так і з питань державного управління важливо розглядати цей напрям, оскільки він є перспективним і має потенціал щодо досягнення прогресу державного управління. Таким чином, автоматизовані робочі місця працівників органів влади, місцевого самоврядування та інших службовців є чітким відображенням новизни та технологічності державного управління. Бо від цього залежить технічний супровід справ і заходів, які прикріплюються виконавчими функціями та регулюючими діями в середовищах, різноманітних просторах, керованих об’єктах і процесах. Цим відображається оснащення міністерств, відомств, відділів, служб, інших структурних одиниць різноманітними за версіями і функціональністю технічними засобами. Через оснащення робочого місця за автоматизованою формою постійно існує можливість виходити до будь-якого простору, об’єктів, відслідковувати процеси, вести відносини із іншими користувачами, в режимі реального часу спрямовувати керуючі і регулюючі дії. З точки зору структурного відображення середовищ і просторів, де розташовані АРМ, ґрунтується перебіг взаємовідносин і поєднаних з ними інформаційних потоків, на основі чого від керівного складу до виконавців пересилаються завдання, розпорядження, обов’язки, вимоги та отримується звітна документація разом із підвідомчими даними. Тому доречно проводити подальші дослідження структурних утворень в державному управлінні, якими є оснащені технічними засобами робочі місця працівників органів влади, місцевого самоврядування, інших службовців залежно від обсягів виконавчих функцій та повноважень, на що впливають глобальні чинники цифрової трансформації.

Посилання

Баймуратов М. О. Муніципальна влада в системі публічної влади в Україні в умовах муніципальної реформи. Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України: позиція влади, науковців, профспілок та громадськості: Тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 08 грудня 2017 р.). К. : ТОВ «Підприємство ВІ.ЕН.ЕЙ», 2017. С. 12–16. URL: https://www.socosvita.kiev.ua/sites/default/files/Tezy_conf_08_12_17_site.pdf

Батанов О. В. Концептуальні засади муніципальної реформи в Україні та її міжнародно-правові аспекти. Муніципальна реформа в контексті євроінтеграції України : позиція влади, науковців, профспілок та громадськості: Тези доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції (м. Київ, 08 грудня 2017 р.). Київ, ТОВ «Підприємство ВІ.ЕН.ЕЙ», 2017. С. 20–25. URL: https://www.socosvita.kiev.ua/sites/default/files/Tezy_ conf_08_12_17_site.pdf

Бєсєдін М. О., Нагаєв В. М. Основи менеджменту : підручник. Київ : Центр навальної літератури, 2005. 496 с.

Інформаційні системи і технології в економіці : посібник для студентів вищих навчальних закладів. За редакцією В. С. Пономаренка. Київ : Видавничий центр «Академія», 2002. 544 с. С. 302–337.

Новаківський І. І., Грибик І. І., Смолінська Н. В. Інформаційні системи в менеджменті : адаптивний підхід : підручник. Київ : Кондор, 2019. 440 с.

Олександренко Ю. А. Особливості підходів при розробці системних моделей та їх використанні у державному управлінні. Інвестиції: практика та досвід, 2014. № 17. С. 205–208. URL : http://www.investplan.com.ua/pdf/ 17_2014/46.pdf

Ромін А. В. Удосконалення державного регулювання діяльності вищих навчальних закладів. Актуальні проблеми державного управління. 2015. Вип. 1(47). С. 376–381. URL : http://nbuv.gov.ua/UJRN/apdy_2015_1_54

Тусупова Л. А., Базика С. К. Уніфікація механізмів парламентського контролю у сфері публічних фінансів. Вісник Національної академії державного управління при Президентові України. 2018. № 4. С. 71–77. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/vnaddy_2018_4_12

Чикаренко І. А., Бородін Є. І. Програмно-цільовий інструментарій управління розвитком та співробітництвом об’єднаних територіальних громад. Децентралізація влади в Україні : оцінювання результатів формування та розвитку самодостатніх громад : монографія / за заг. та наук. ред. С. М. Серьогіна, І. А. Чикаренко. Дніпро ДРІДУ НАДУ, 2019. С. 38–43. URL: https://grani-print.dp.ua/index.php/home/article/view/100

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-05

Номер

Розділ

ПУБЛІЧНЕ УПРАВЛІННЯ ТА АДМІНІСТРУВАННЯ