SYNTHESIS OF THE THEORY OF MOTION OF SOLID BODIES FOR FAULT-TOLERANT IDENTIFICATION OF THEIR PARAMETERS FILLED WITH LOOSE SUBSTANCES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.4.4

Keywords:

solid, potential energy, vantage, transport, vantage, materials

Abstract

The dynamics of the movement of a specialized vehicle when loaded with bulk cargo can be structurally classified into the category of bulk media. Some of them (fluid) can be considered as an ideal fluid medium, represented, in the first approximation, by an ideal incompressible liquid that has no binding forces between particles. Others (poorly freeflowing) should be considered as a cohesive medium, which is intermediate between perfectly free-flowing and solid bodies. Since the process of forming a bulk body is practically known in advance, as well as its mechanical properties (the coefficient of internal friction, the initial shear resistance for bound bulk cargoes, the coefficient of friction on solid surfaces, the compaction coefficient under the influence of dynamic loads, etc.), it can be said that the problems of unbounded equilibrium have specific solutions. Then we can also talk about the possibility of identifying the dynamics of a truck during the transportation of a bulk medium. In this case, from the principle of the least action in the Hamilton-Ostrogradsky form, Lagrange’s affinity for the structure of a solid body is derived, which has volumes, almost or often on top of the coarse middle, represented in the ideal form. To expand the possibility of stagnation of the theory, it is accepted that the model effervescent middle has a surface tension. The first integrals of these equals are seen. Far from the rvnya ruk one can see the minds behind which the place of rvnovaga or stationary rukh of a solid body with a husky middle, which comes down to the minds of extremeness (stationarity) of potential energy or change new potential energy system. In practically certain episodes, a minimum change in potential energy is required to be followed by another variation of the remaining output that is induced. The non-linear statement has a theorem about the instability of the position of an equal body with a dry core at the same time, if the potential energy of the system does not have a minimum in the position of the equal body.

References

Джента Г., Морелло Л. Автомобільні шасі (серія машинобудування 2). Берлін: Springer-Verlag, 2009.

С. Овсянніков, Є. Калінін, І. Колісник. Коливальний процес багатоопорних машин при проїзді нерівностей. Міжнародна науково-практична конференція «Енергоменеджмент муніципальних об’єктів та стійкі енергетичні технології: досягнення інтелектуальних систем та обчислень EMMFT. 2018. Вип. 982. С. 307–317. doi: 10.1007/978-3-030-19756-8_28.

Паувелуссен Дж. Основи динаміки автомобіля. Оксфорд: Butterworth-Heinemann, 2014.

Пацейка Х. Динаміка шин і транспортних засобів. Оксфорд: Butterworth-Heinemann, 2006.

Ребров О., Кожушко А., Кальченко Б., Мамонтов А., Заковоротний А., Калінін Є., Головіна Є. Математична модель характеристик дизеля для визначення показників тягової динаміки колісного трактора. EUREKA Phys Eng. 2020. Том. 4. С. 90–100. https://doi.org/10.21303/2461-4262.2020.001352

Луйтен М. Бічна динамічна поведінка зчленованих комерційних транспортних засобів [Магістерська робота]. Ейндховен: Технологічний університет Ейндховена, 2010.

Калінін Ю., Клец Д., Шуляк М., Холодов А. Інформаційна система керування транспортно-технологічним агрегатом із змінною масою. Матеріали семінару CEUR. 2020. Том. 2732. С. 303–312.

Смирнов О., Борисенко А., Марченко А., Грицук І. та ін. Нова концепція створення гібридної силової установки автомобіля. Технічний документ SAE 2020-01-2248, 2020. https://doi.org/10.4271/2020-01-2248.

Калінін Ю., Сайчук О., Романченко В., Колісник І., Кожушко А. Визначення напружень у балках за короткочасним впливом на їх опори. У: Важливість нових технологій і підприємництва в розвитку бізнесу: у контексті економічної різноманітності в країнах, що розвиваються. ICBT. Конспект лекцій з мереж і систем. Т. 194. 2021. С. 617–328. https://doi.org/10.1007/978-3-030-69221-6_47

Published

2024-12-30