ВИКОРИСТАННЯ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ ДЛЯ ПЕРСОНАЛІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ СПЕЦІАЛЬНОСТІ «ІНЖЕНЕРІЯ ПРОГРАМНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ»
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2025.2.2.20Ключові слова:
штучний інтелект, дистанційне навчання, персоналізація, адаптивне навчання, інженерія програмного забезпечення, освітні технологіїАнотація
Стаття присвячена дослідженню можливостей застосування штучного інтелекту (ШІ) для персоналізації процесу дистанційного навчання студентів спеціальності «Інженерія програмного забезпечення». Актуальність теми зумовлена зростанням потреби в ефективних цифрових рішеннях для забезпечення якості освіти в умовах віддаленого формату, що особливо актуально у післяпандемічний період. Автор аналізує ключові виклики дистанційного навчання, серед яких відсутність індивідуального підходу, низький рівень залученості студентів та труднощі з самостійним опрацюванням складних тем. У статті розглянуто практичні аспекти впровадження ШІ як інструменту адаптивного навчання, здатного забезпечити персоналізовані рекомендації, пояснення навчального матеріалу, автоматизовану перевірку знань і підтримку в режимі 24/7. Особлива увага приділена практичному досвіду використання чат-бота на базі GPT у рамках викладання дисципліни «Основи програмування мовою C#». Встановлено, що інтеграція ШІ сприяє підвищенню мотивації студентів, пришвидшенню опанування складних тем та формуванню навичок самостійного навчання. Результати опитувань і спостережень свідчать про позитивний вплив ШІ на якість засвоєння матеріалу.У підсумку обґрунтовано доцільність використання штучного інтелекту як елемента адаптивної моделі дистанційного навчання у закладах вищої освіти. Стаття може бути корисною для викладачів, розробників освітніх платформ, а також фахівців, які працюють над модернізацією цифрової освітньої інфраструктури. Також визначено потенційні напрями подальших досліджень, серед яких – створення етичних моделей взаємодії між студентом та ШІ, удосконалення механізмів адаптації навчального контенту відповідно до динаміки навчання, а також розробка інтегрованих рішень для різних освітніх платформ з урахуванням технічних і когнітивних потреб здобувачів освіти.
Посилання
Holmes W., Bialik M., Fadel C. Artificial Intelligence in Education: Promises and Implications for Teaching and Learning. Center for Curriculum Redesign, 2019.
Luckin R., Holmes W., Griffiths M., Forcier L. B. Intelligence Unleashed: An Argument for AI in Education. Pearson, 2016.
Woolf B. P. Building Intelligent Interactive Tutors: Student-Centered Strategies for Revolutionizing E-Learning. Morgan Kaufmann, 2010.
Nkambou R., Bourdeau J., Mizoguchi R. Advances in Intelligent Tutoring Systems. Springer, 2010.
Wang Y., Heffernan N. The “assistance” Model: Leveraging How Students Use Hints to Provide Personalized Tutoring. In Intelligent Tutoring Systems, 2012.
Пугач В. Штучний інтелект як інструмент підвищення ефективності дистанційного навчання. Педагогіка безпеки. 2024. № 9(1). С. 31–36.
Гордієнко О., Коваль А. Майбутнє програмування: як штучний інтелект змінює розробку програмного забезпечення. Інформаційні технології та суспільство. 2024. № 4. С. 7–12.
Годецька Т. Штучний інтелект як ефективна технологія інформаційно-аналітичного супроводу цифрової трансформації освіти. Науково-педагогічні студії. 2024. № 8. С. 200–216.
Кім А., Алєксєєва Г., Хоменко В., Несторенко О., Матвійчук-Юдіна О. Інтеграція штучного інтелекту в процес онлайн-навчання. Молодь і ринок. 2023. № 12(215). С. 45–50.
Бахмат Н. В. Штучний інтелект у вищій освіті: можливості використання. Педагогічна освіта: теорія і практика. 2023. № 35. С. 161–173.
Луганська В. Штучний інтелект у викладанні та навчанні. Цифрова трансформація освіти та науки : матеріали ІІ Всеукр. наук.-практ. конф., м. Харків, 2024. Харків, 2024. С. 147–151.
Вітрук Р. О. Штучний інтелект як засіб навчання в закладах професійної (професійно-технічної) освіти: кваліфікаційна робота магістра. Хмельницький: Хмельницький нац. ун-т, 2024. 72 с.
Нікітіна Л., Дженюк Н., Борисова Л. ІТ та технології штучного інтелекту у підготовці інженерів з телекомунікацій. Системи управління, навігації та зв’язку. 2023. № 3(71). С. 189–195.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.






