ТЕОРЕТИЧНІ МОЖЛИВОСТІ ПО ПІДВИЩЕННЮ ПАРАМЕТРІВ РУХУ АВТОМОБІЛЯ З НАКОПИЧУВАЧЕМ ПОТЕНЦІЙНОЇ ЕНЕРГІЇ В ОСЕРЕДКУ КОНТАКТУ КОЛІСНОГО РУШІЯ З ОПОРНОЮ ПОВЕРХНЕЮ
DOI:
https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2024.4.12Ключові слова:
ходове колесо, вільна вісь, рухливий пружний накопичувач, фізико-математична модель, колісний рушійАнотація
В статті авторів Петрова Л.М., Кішянуса І.В., Верпівського С.М., Малиновського О.А., Нікішина В.А., Шелухніна С.В. теоретичні можливості по підвищенню параметрів руху автомобіля з накопичувачем потенційної енергії в осередку контакту колісного рушія з опорною поверхнею приведені умови для колісного рушія в якому одночасно в робочому процесі його кочення на кінетичну енергію накладається потенційна. Математична модель кочення колісного рушія вантажного автомобіля, яка заснована на теоремі про зміну кінетичної енергії автомобільної системи показала та виявила зону найбільш ефективної роботи кочення колісного рушія за допомогою обертального руху пружних елементів. Наукова та практична значимість роботи полягає в тому, що вперше запропонований вантажний автомобіль з теоретичною розробкою в якої застосована теорія з пружним накопичувачем енергії для підвищення його прохідності, в якій при обертанні коліс введена технологія для накопичення енергії в зоні плями контакту з опорною поверхнею. Методологією дослідження являлося встановити математичний зв’язок між рухливим пружним накопичувачем енергії та обертанням осі відносно плями контакту. Результатом є розроблена геометрія вантажного автомобіля для виконання бойових завдань з рухливим пружним накопичувачем енергії для підтвердження його руху роботи, що відповідає руху ходовим колесам між другим і третім ведучими мостами. Цінність проведеного дослідження, результати проведеної роботи дозволять зробити внесок в галузь автомобільної промисловості для виконання бойових завдань. Запропоновано вантажний автомобіль для для підвищення прохідності, динамічності, зменшення витрати палива, що є актуальним на сьогоднішній день.
Посилання
Бейгул О.О. Б 41 Динаміка та міцність машин: Навч. посібник / Бейгул О.О., Колесник І.А. Дніпродзержинськ: ДДТУ. 2011. 120 с.
Петров Л.М. Теорія оптимізації якісних показників колісного рушія. Праці Одеського політехнічного університету. Вип. № 1.(33) 2(34). 2010 С. 65–69.
Лобас Л. Лобас Л. Теоретична механіка: Підручник для студентів вищих технічних навчальних закладів. К.: ДЕТУТ. 2008. 331-335 с.
Петров Л.M. «Спосіб удосконалення обертального руху колісного рушія автомобіля [Метод вдосконалення обертального моменту колісного приводу автомобіля]. Київ: Патент № 42929, Бюл. № 7. 2009. С. 1-3.
Петров Л. М. «Спосіб переміщення мобільного джерела енергії» Київ: Патент 86825, Бюл. № 1 2014. С. 1-3.