МОНІТОРИНГ ЯКОСТІ ОСВІТИ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.35546/kntu2078-4481.2025.1.1.32

Ключові слова:

моніторинг якості вищої освіти, ключові компетентності, освітній процес, загальноосвітній навчальний заклад, зовнішнє незалежне оцінювання, заклад вищої освіти, фахові компетентності, освітні компоненти

Анотація

Стаття «Моніторинг якості освіти в умовах дистанційного навчання» авторів Ткач В. О., Войтович О. А. присвячена проблемі моніторингу якості вищої освіти. Якість освіти має велике значення в забезпеченні конкурентоспроможності випускників при працевлаштуванні, як в Україні, так і за її межами. Представлено якість освіти – як комплексу характеристик компетентностей і професійної свідомості, що відбивають здатність фахівця здійснювати професійну діяльність. Мета дослідження – моніторинг якості освіти студентів інженерно-технічних спеціальностей в умовах дистанційного навчання в період пандемії COVID-19 та під час воєнного стану. В роботі зазначено, основною функцією освіти, як відомо, є передача від покоління до покоління досвіду, накопиченого людством; в умовах дистанційного навчання важливим завданням є збагачення змісту освіти відповідно до вимог сучасності. В роботі проведено аналіз: якості підготовки студентів – визначення підготовленості студентів – рівень сформованості ключових компетентностей; якості освітнього процесу – це збалансована відповідність певного освітнього рівня численним потребам, цілям, умовам, затвердженим освітньо-професійним програмам відповідно до стандартів спеціальностей. За результатами досліджень встановлено, що дистанційне навчання потребує постійної комунікації зі здобувачами вищої освіти, повне дистанційне навчання погіршує його результати. Підсумки незалежних оцінювань найкраще показують якість навчання здобувачів інженерно-технічних спеціальностей, яка залежить від ключових компетентностей, набутих у загальноосвітніх навчальних закладах.

Посилання

Аннєнкова І. П. Критерії і показники якості освіти у ВНЗ. Наука і освіта. Одеса. 2011. № 8. С. 4–7.

Курило В. С. Моделювання системи критеріїв оцінки розвитку освіти в регіоні. Педагогіка і психологія. 1999. № 2. С. 35–39.

Концепція якості освіти. Освіта.UA. URL: https://osvita.ua/school/method/1342/ (дата звернення: 26.01.2025).

Соловей Ю. О. Моніторинг якості дошкільної освіти: навчально-методичний посібник. Черкаси, 2019. 118 с.

Гаращук О. В., Куценко В. І. Якісна освіта – інструмент сталого розвитку (зарубіжний досвід та українські реалії). Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. Випуск 23, частина 1. С. 49–55.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-02-25